musiken som skapade mig


alla har väl såna där skivor (och låtar såklart) som liksom betyder det där lilla extra. som har etsat sig fast i en och liksom gjort en till den man är idag. i alla fall en stor del av en. jag är en riktig musik-nörd. alltså jag menar en riiiktig musik-nörd. kan i stort sätt inte röra mig från lägenheten utan musik. kan inte röra mig runt i lägenheten heller för den delen utan musik. det är liksom bara så jag är. har suttit och tittat igenom min skivsamling och rotat fram de där guldkornen som gjort mig till den jag är idag.

hole - celebrity skin.
vaknade, åt, sov och levde med den här skivan i högtalarna. det var år sen jag lyssnade på den men jag kan fortfarande varenda ord och fras i sömnen. det är lustigt, jag lyssnar inte alls på sån här musik idag, men ändå älskar jag just den här skivan. det måste vara minnena och känslan.

placebo - blackmarket music. den här skivan summerar i stort sätt hela min gymnasietid och alla festivaler jag varit på. den gör mig sådär misärisk lycklig på ett motsägande sätt.

kent - hagnesta hill. det finns ingen bättre grupp (i hela världen) som kan musik bättre än den här. tonerna, känslorna, orden, you name it. det var den här skivan som drog in mig i kent-träsket på allvar och nu kan jag inte ta mig ut.

håkan hellström - känn ingen sorg för mig göteborg. det var här det hände på riktigt. det var här jag blev jag. en liten poptjej som avgudade allt den här mannen sa och gjorde. det gör jag fortfarande.

det här är alltså de skivor som betyder mest för mig.
det är långt ifrån samma sak som mina favoritskivor. bara så ni vet.

har ni några skivor som betyder liiite mer än alla andra?

22 kommentarer

Asall

31 Jul 2008, 20:39

Sv: Ja gör den!

MATILD

31 Jul 2008, 20:56

älskar placebo! :) annars är det jeff buckley som betyder för mig <3 och typ strokes o lite sånt ^^

anda/satan

31 Jul 2008, 21:10

hej hej=) cool blogg=)

Camilla Aggeborn

31 Jul 2008, 21:28

Har bytt bloggnamn så nu hittar du mig på www.myrrah.blogg.se. Ha en underbar dag.

camilla

31 Jul 2008, 21:49

hagnesta hill är en av mina favoritskivor.

JOSEFINE

31 Jul 2008, 22:24

härligt ju! jag lyssnar aldrig på skivor :P

Matilda

31 Jul 2008, 22:26

sv: nu ska jag suss, haha. suss gott!

kajsa

31 Jul 2008, 22:27

ja, de har jag. jag har köpt alla skivor ola har släppt, även alla singlar, och till och med amlingskivor de har med en låt av han på. så de ligger nära hjärtat, precis som han

Maria

31 Jul 2008, 23:02

sådan musik är den absolut bästa!

mandy moores skivor är några för mig tillexempel

Tina

31 Jul 2008, 23:20

Tävling i min blogg :)

kajsa

31 Jul 2008, 23:28

okej, jag har inte preci alla samlings skivor, men de flesta :)

Sandra

31 Jul 2008, 23:50

tack så mycket! =)



ja det förstår jag, är du tålmodig nu då? brukar alltid klia galet i mina fingrar efter jag beställt något. vill ha det direkt haha. nädå, helt underbart tycker jag. får dock vänta tills september att komma till göteborg. var planerat att vara där på lördag men blev icke så. får vänta tills allbäck-mötet!

Marianabanana

01 Aug 2008, 02:05

jättefin bakgrund du har :D

Angelica

01 Aug 2008, 02:27

jaaa och kent, alla doms låtar är så bra, jag har alla skivor :D ska plocka fram dom och bli lite smånostaligsk tror jag:D

Julia

01 Aug 2008, 07:11

Sv: Ikväll blir det smööögen! =D Ska dra dit om en halvtimma! =D och sooola hela dagen =) Själv då? =)

Anonym

01 Aug 2008, 09:57

håkan är ju centralt i mångas liv... men jakob hellman då?

anna

01 Aug 2008, 11:32

Han e jätte bra kent

Anonym

01 Aug 2008, 11:32

Mari

01 Aug 2008, 13:40

Håkans skivor tycker jag om! Eftersom han är min absoluta favorit någonsin. Ett Kolikbarns Bekännelser-cdn är helt underbar och betyder lite mer.

LILIJA.COM

01 Aug 2008, 13:56

WOW, jag har samma skivor (!) fast inte hole.

Galet. Kentalbumen (speciellt Hagnesta) & Håkans första speciellt.

Mari

01 Aug 2008, 17:04

Ja, visst? Jag kan inte ens förmå mig själv att säga att någon av hans skivor är dåliga. För det är dem inte! Verkligen underbara =)

Eric

01 Aug 2008, 20:39

Moderna tider med Gyllen Tider

Hagnesta Hill med Kent

Electric Ladyland med Jimi Hendrix

Speakerboxxx/The Love Below med Outkast

och Super Extra Gravity med Cardigans :D


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram