12. BÄSTA KONSERTMINNE VS. BÄSTA KONSERT.


Bästa konsertminne. En varm julinatt, Roskidefestivalen för sju år sedan, en publiksiffra på mer än 70 000 och ett otroligt vackert Coldplay. Kanske var det för att hela festivalen var den bästa festivalen jag varit på som gjorde sitt. Kanske var det för att jag under hela konserten befann mig i famnen på en då väldigt viktig person. Men mest av allt måste det nog ha varit när Chris Martin sätter sig helt ensam framför pianot och gör vad som måste ha varit den vackraste versionen av Yellow någonsin. Och det faktum att varenda en av oss 70 000 sjöng med.

Bästa konsert. 14 mars 2009 kommer nog för alltid sitta insvetsat i mitt minne. The Killers live i Berlin och jag vet inte hur länge jag hade längtat efter det här mötet. Dagen efter skrev jag: Det är näst intill sinnessjukt hur mycket jag känner för the Killers och jag vet inte hur många gånger jag var nära tårarna under konsertens gång. Det var som att alla känslor inuti mig försökte spränga sig ur kroppen så fort hallen släcktes ned och tonerna till Human ekade bland alla tio tusen fans. Och jag minns fortfarande den där känslan till hundra procent. Det här var en konsert utan något som helst att klaga på. Låtlistan var perfekt, scennärvaron var perfekt och lyckoruset var perfekt. Kan inte bli så mycket bättre än så. Nu väntar jag bara på att de släpper en ny skiva, ger sig ut på turné och kommer till någon arena inte långt från Göteborg.

Nästa del: Tre favoritfotografier

Det blir mycket listor hit och dit nu. Jag skyller på att det inte händer så mycket annat roligt ändå.

20 kommentarer

marie

28 Dec 2010, 16:18

jag tycker det kul med listor :)

hemmakvällar är verkligen inte att förakta. din kväll blir ju iofs kortaren än min.

Angelica

28 Dec 2010, 16:59

Åhh kärlek! :D



Coldplay, såg dom i sthlm 2009! Bästa ever var det verkligen! Du beskriver verkligen allt otroligt bra! Åh så fint allt!!

och the killers!! gah underbart det med! såg dom i Hultsfred 09! :D haha Åh så underbart inlägg, nu blev jag helt underbart glad! :D

Jennifer

28 Dec 2010, 17:15

Åh jag skulle så gärna vilja se coldplay live. underbart det måste ha varit!

Caroline

28 Dec 2010, 17:16

Märks att du inte var på Robyn. För då hade den där texten handlat om något helt annat ;P

Emma says style, love & rock and roll.

28 Dec 2010, 17:26

gah, riktigt avis på the killers!!!

marie

28 Dec 2010, 18:09

tack. ja jag fick till allt utom kärleken till slut i år :) men den tänkte jag ta nästa år ;)

nu är jag äntligen hemma, blev visst kvar lite.

Elvira

28 Dec 2010, 18:35

The Killers såg jag på Hultsfredsfestivalen förra året - det är definitivt ett utav mina bästa minnen därifrån. Brandon hade ett leende på läpparna i princip hela tiden och det var väldans fint.

marie

28 Dec 2010, 18:39

haha, nej precis.

drygt. fattar inte att folk inte bara kan sitta hemma och känna lugnet. hur många samtal tar du på en dag? har ni kolla på sånt?

marie

28 Dec 2010, 18:57

ni jobbar alltså mycket efter statistik.

nu måste jag fråga igen.. vad är det för samtal du tar är det kundtjänst samtal m frågor om abonnemang och dyligt eller är det tekniska frågor..

Semra

28 Dec 2010, 19:09

Åh the killers... finns inga ord!

marie

28 Dec 2010, 19:11

aha, då fattar jag :)

kan dock inte lova att jag inte kommer fråga igen ;)

skönt att ligga på högra siffror, måste vara galet stressande om man skulle ligga lågt.

nu är det inte ens en timme kvar iaf för dig, alltid nåt.

jag måste försöka somna tidigare ikväll för det blir så galet jobbigt att kliva upp nu när man vänt på dygnet.

Åsa

28 Dec 2010, 19:21

Herregud, du har upplevt både Coldplay och The Killers live. Jag är fett med avis!

marie

28 Dec 2010, 19:24

ibland saknar jag att kunna jobba eftermiddagar, visst vi kan flexa till 9 men det är ju inte dirket någon skillnad.

varför valde du en nikon när du köpte din kamera?

Rosita

28 Dec 2010, 19:25

Åh, underbart inlägg ju! Konserter alltså, åh, bland det bästa som finns.



Sv: Jag är på säsong tre, avsnitt tio nu, hehe :)

Victoria

28 Dec 2010, 19:42

.. och där har vi två punkter på min att-se-innan-jag-dör-lista.

vi håller tummarna för att the killers ger sig ut på turné snarast!

marie

28 Dec 2010, 20:00

ja det verkar som om både nikon och canon är bra. var in och läste lite på elins sida och hon har många bra tips. jag hinner iofs fundera ett bra tag innan jag har råd att köpa en men till sommaren borde jag ha en. det är iofs lite lördagsjobb i vår som ger extra pengar.

vilma

28 Dec 2010, 20:05

sv: najs! det är assnyggt! :D

Therese

29 Dec 2010, 11:37

Jag måste verkligen se Coldplay live nån gång, utan tvekan!



Sv: haha, jaa, min systers dator. Tycker att grejen med laptop är att de ska vara portabla och smidiga, men alla håller tydligen inte med :)

Lojs

29 Dec 2010, 20:34

Den bilden i kombination med dina ord om Coldplay gör mig gråtfärdig!

sanna

30 Dec 2010, 12:51

avundsjuk! ja! vilka upplevelser, jag ryser till när jag läser och får en bild av det. magiskt


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram