Ge mig nåt som tar mig någonstans.


Det var det här jag väntade på. Det där kanonsläppet som skulle få mig att i panik springa och köpa biljett till årets Way out West. Håkan Hellström gör sin andra spelning i Slottsskogen, och det är inte vilken spelning som helst. Det är en hyllning till den helt magiska och fantastiska debutskivan Känn ingen sorg för mig Göteborg. Den där skivan som format mig och mitt liv något otroligt. För att citera Håkan själv: "Jag och bandet kommer att göra något helt unikt och framföra första plattan från början till slut". Jag kan knappt tro det är sant. Så nu är biljetten inhandlad och jag hoppar omkring som på små moln. Underbart.

Nu är det däremot full fokus på fotbolls-VM. 20.30 är det avspark mellan Spanien-Portugal och jag är så nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det blir att se den hemma hos Helena med massa folk. Helena som av någon konstig anledning har fått för sig att hålla på Portugal. Så nu är det krig. Viva Españia för fan.

19 kommentarer

sara

29 Jun 2010, 17:06

Åååh, honom hade jag också velat se då!!!

Angelica

29 Jun 2010, 18:16

Åh den kännslan är så underbar! Funderar faktiskt på att kolla in den där sammlingskivan, är inget stort fan av Håkan, men några bra låtar har han allt. ;)

Lisa

29 Jun 2010, 18:40

håkan i mitt hjärta!

Rosita

29 Jun 2010, 18:57

Woah, jag såg det jag med.

Visserligen så ville jag dit redan innan, men detta! Åh så bra.



Haha jag kan inte riktigt bestämma mig vilka jag ska heja på ikväll. Men det lutar mot Spanien! :)

caroline

29 Jun 2010, 19:28

vill också dit!! Får kosta var det fan vill!! :D åå!



ja, en ovälkommen störtade in, utan förvarning dessutom, trots allt så löste det sig.



sara

29 Jun 2010, 20:02

härligt o se nån så där som man längtat efter att få se! :)

Marielle

29 Jun 2010, 20:23

Jag säger bara: LYCKO DIG! den där konserten kommer vara magisk!

Liuza

29 Jun 2010, 22:04

det är kul när alla hejar på olika lag, mer spänning i rummet :)

Lena

29 Jun 2010, 22:09

herregudvadjagvilldit!

alltså, på riktigt, jag vet inte hur jag ska överleva att inte åka. men biljetten kostar ungefär allt jag äger och det funkar ju inte. bah

- Therese -

29 Jun 2010, 22:32

Det låter så jävla grymt med hela skivan från början till slut! det kommer kännas lite vemodigt i hjärtat den dagen way out west går av stapeln. det är inte sällan man önskar att plånboken var tjockare.

Madeleine

29 Jun 2010, 22:48

Helt underbart ju! Skulle verkligen vilja åka på way out west nu :)

Magdalena

29 Jun 2010, 22:58

ÅH det låter ju helt magiskt. Nu känner jag att jag bara måste dit. Vad kommer det annars?

Elvira

29 Jun 2010, 23:05

härligt att få se Håkan! för mig var det ett år sedan jag såg honom sist, på Peace & Love-spelningen i Borlänge.

Marcus Å

30 Jun 2010, 08:23

Och Spanien vann! :D

Mattias

30 Jun 2010, 10:38

Hellström hade jag också velat se och gärna den spelningen men lite långt till Gtb + annat som hindrar. Får försöka se honom i Sth i höst istället!



Kul att Spanien vann och som du skrev så borde de ju vinna hyfsat komfortabelt mot Paraguay innan de får monstermotstånd i semin!

Åsa

30 Jun 2010, 11:05

Åh, det hade varit så kul att se!

Fani

30 Jun 2010, 12:35

ja, hihi :) jasså? du får pallra dej iväg till badhus eller strand när du har tid då, steka & bada lite ;) hehe.

älskar håkan! kung för fan :D

Sabine

30 Jun 2010, 12:58

HÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅKAN <3<3<3<3

Kalle

30 Jun 2010, 23:08

verkar va en trend det där... ganska kul att orup ändå va först ut med det i sverige, tror jag. hade gärna hört debuten i en helt ny version :D


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram