I didn't get carried away.


Jag är faktiskt besviken. Sex and the City är en fantastisk serie som jag kan utan och innan. Första filmen står väl använd på min hylla. Det är nog dock där det får sluta. Andra filmen kommer med all säkerhet inte hamna i min dvd-samling. Den var för cheesy, för förutsägbar och alldeles för långt ifrån själva grundidén bakom serien. Så nej, de skulle nog ha stannat efter första filmen. Det finns dock två positiva saker: Aidan Shaw + Smith Jerrods. Underbara män det där. Annars, nja, jag hade överlevt utan den.

För övrigt verkar jag ha lätt för att bli besviken för tillfället. Eller så är det helt enkelt så att jag kräver för mycket, men jag är väldigt svårflirtad just nu. Ett exempel: Kents nya skiva har ännu inte imponerat på mig och jag älskar ju vanligtsvis allt de gör. Missförstå mig inte, det är en jäkligt bra skiva, men den har ännu inte satt några djupa spår i mig. Tyvärr.

Nu: Nytt avsnitt av True Blood följt av godnatt. Imorgon är det jobb, följt av fikadejt på stan och två lediga dagar. Det blir fint det.

24 kommentarer

Lena

01 Jul 2010, 00:22

ja, men ellerhur! jävligt konstigt, men himla sant. det är en så skön känsla att ställa sig i sin egen dusch när man varit borta länge.. ;P



och jag har inte sett satc 2 än heller, ska göra det snart tänkte jag, mne har en känsla av att jag inte heller kommer gilla den lika mycket som serien.. tyckte inte första filmen är alls lika bra som serien heller..

sara

01 Jul 2010, 00:42

Ja det var helt galet vad massa små precis-fått-mens-tjejer det var på Bergakungen idag! 99% i salongen var östrogen, 1% var min bror :P så himla jobbigt när de ska börja fnittra så fort mr Pattinson visas på duken..

sara

01 Jul 2010, 08:33

åå blev du besviken på filmen? jag kunde inte läsa allt du skrev ifall du avslöjade nåt, haha!



ja det var superhärligt!

Liuza

01 Jul 2010, 08:48

lika bra som ettan var den såklart inte, men jag gillade den ändå :) synd att du blev så besviken! men de bästa skulle egentligen va ifall de bara gjorde en film, mer effektivt liksom :)



sv: jag med, tillome nu på morgonen haha! har du smakat den med kolasås istället för chokladsås? underbart!

Fani

01 Jul 2010, 12:08

det var jättegott ;)

aa jag förstår. jag har turen att få ledigt ganska mkt & då jag jobbar börjar jag fyra, så då hinner man ju.

synd att du blev besviken på filmen. har hört fler som blivit det faktiskt. har svårt att kunna tänka mej att jag skulle kunna bli det dock, haha, men man vet ju aldrig. tkr de avslöjar väldigt mkt i trailern så man vet ju på ett ungefär allt som kmr hända.

kents skiva har jag dock bara hört posetivt om, men alla tkr ju förstås olika. måste ladda ner & skapa mej en åsikt kring den jag med, höhö 8)

kram

Erica

01 Jul 2010, 12:23

Tråkigt då man blir besviken på saker…

Maria

01 Jul 2010, 16:58

NYTT BLOGGPROJEKT!



-Visa en bild på dig och din kropp (utan anstikte och så avklädd du själv vill - dock minst underkläder)



-Skriv din längd, vikt & BMI samt en kort kommentar om hur du ser på din kropp



- Ta chansen att få ärlig och positiv kritik för DIN kropp och hjälp därmed till att motarbeta de osunda ideal och förvrängda kroppsbilder som existerar hos allt för många i dag



Maila: [email protected]



Ps. Ursäkta detta “spam-meddelande”, men det är för en god sak. Ber även om ursäkt på förhand om någon får detta meddelande två ggr.

Sabine

01 Jul 2010, 17:25

vad trist att du blev besviken.

jag ska ta å se den nån dag..

Lilla Fröken

01 Jul 2010, 19:42

Så olika man kan tycka. Jag gillade inte alls den första filmen utan mer denna. Och även jag är ett stort fan av serien. Tycker att den här filmen fångade upp deras personligheter mer än den första gjorde. Dessutom var humorn härligare i denna filmen. :)



Svar: Tack, men det är inte någon klänning utan en instoppad klänning i en kjol. Halvt rätt alltså. ;)

Elvira

01 Jul 2010, 21:17

kommer nog att köpa den filmen, eller i alla fall hyra den. dock är jag väldigt säker på att jag inte kommer att gilla den på samma sätt som serien. tyckte det var jobbigt redan när första filmen kom & att de var tvungna att ändra saker som serien slutade med. är av den anledningen väldigt kritisk till att göra filmer av serier.

Maado

01 Jul 2010, 21:23

Jaag har inte vågat se filmen ännu just för att jag är rädd att den kommer vara en så stor besvikelse.. Då ser jag hellre på repriser och njuter av dom ^^

pauli

01 Jul 2010, 21:35

jag älskade andra filmen!

sanna

01 Jul 2010, 21:49

då har jag med andra ord inte missat något :P



jag kör mina converse jag har så länge jag kan böja mig, men det börjar ta emot :P haha

Sofia

01 Jul 2010, 22:36

SV: Jag har inte sett så mycket på serien om jag ska vara ärlig. Men jag tyckte första filmen var så himla seriös på nåt sätt. Jag gillade att tvåan var lättsam på nåt sätt. Och kläderna var sååå fantastiska. :D

kajsa

01 Jul 2010, 22:56

Var du på espresso house på vallgatan idag? Jag tyckte jag såg dig, hade kommit fram och hälsat men jag var inte hundra på att det var du, och det hade ju blivit pinsamt. haha..

EmilyStrange

01 Jul 2010, 23:51

har inte sett filmen och tänker inte se den heller. jag förstår inte det roliga med dem, alls :O men jag är rätt ensam om att inte gilla dem, jag vet.

Angelica

02 Jul 2010, 00:54

Har inte sett filmen än, men den verkar inte så jäkla bra...



Kent's nya skivan är en sån man får lyssna på många gånger tror jag. :)

Lovisa

02 Jul 2010, 02:00

Svar: Ja verkligen! Längtar till nästa vår då jag tar studenten! :D

SARA

02 Jul 2010, 08:32

Haha , det är därför jag tycker New Moon är den bästa, Kristen Stewart spelar verkligen sååå bra, hennes smärta går verkligen rätt in i mig!

sara

02 Jul 2010, 08:54

haha ja, ibland får man bjuda på lite halvfula bilder :)

Alexandra

02 Jul 2010, 16:47

Jag har inte sett 2:an än..

Av några har jag fått höra att den är kass, och av några att den är 100 ggr bättre en 1:an.



Så tror det är bäst att inte ha några förhoppningar alls när jag ser den :)

Sandra

03 Jul 2010, 00:28

Oj.. Själv gillade jag även andra filmen jättemycket!

Lojs

04 Jul 2010, 20:55

Jag gillade andra filmen bättre än första för den gick inte ifrån programidén. Rätt så obetydliga relationsdraman och deras sedvanliga klumpighet. Första filmen försökte för mycket i min mening.

Lena

07 Jul 2010, 14:19

haha, nu är jag hemma från stan och ska läsa ikapp lite bloggar. och såg det här och kom att tänka på att jag grät till första SATC-filmen igår natt. hahaha! vet inte vad som hände, men jag fick någon akut saknad efter Andy och helt plötsligt låg jag i soffan och storgrät. ;P


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram