[Svaren del 1] Bloggen, musik och TV.


Vad fick dig att börja blogga? Ett hårt break-up och ett behov av en förändring. Har du någon gång tagit riktigt illa upp av en kommentar? Nej. Hör ironi hemma i bloggvärlden tycker du? Absolut! Ironi hör väl hemma i stort sätt överallt? Vilken blogg besöker du först när du slår dig ned vid datorn? Pelles, jag skyller på att det har blivit en fast del av rutinen. Ni vet, facebook - mailen - Pelle. Typ. Varför kommer du först på min länklista och jag sist på din? Ursäkta Pelle, men vad fan är en länklista? Din bloggdesign är fin, vem har gjort den? Tack så mycket. Den är gjord med min inspiration och Pelles grymma html-skills. Du skrev nyss ett inlägg om "hatkändisar", fick du många "hata är ett så starkt ord"-moralkakor? En hel del ja. Vad är det med folk och viljan att alltid vara politisk korrekta? Det är ett ord, ingen atombomb. Borde DennisM gå upp i vikt? Inte om han vill nå sitt size zero-ideal. Annars, antagligen. Tjänar du något på din blogg? Valde att ta bort annonserna för de var så förskräckligt fula, så nej, inte längre. Hur lång tid tar det för dig att skriva ett inlägg ungefär? Själva skrivandet tar bara några minuter, men skapandet i huvudet kan ta allt från fem minuter till flera dagar. Jag har precis hittat hit så jag undrar vad jag kommer få läsa om i din blogg? Det blir en hel del musik, en hel del TV-serier (som den nörd jag är) och en hel del fotografier. Allt blandat med inspiration och egna tankar. Vem skulle vara din drömbloggare, död som levande? Kurt Cobain. Gud vet vad som snurrade runt i hans huvud. Vad tycker du om Febbs blogg? Inget som direkt tilltalar mig. Aldrig riktigt förstått grejen med dagens outfit-inlägg endast iförd trosor och t-shirt, men det har ju tydligen så många andra. Har du träffat Tobias någon gång? Nope det har jag inte. Dina favoritbloggar? Kolla i min länklista i menyn, uppdaterade den nyligen. Topp 10 bästa låtarna med Kent? Utan någon inbördes ordning: 747, Vals för Satan (din vän Pessimisten), Mannen i den vita hatten (16 år senare), Ensammast i Sverige, Romeo återvänder ensam, Beskyddaren, En helt ny karriär, Stenbrott, Utan dina andetag och Ansgar & Evelyne. Vad lyssnar du mest på för musik? Det blir en hel del pop och indierock. Kent, Håkan Hellström, the Killers, Bloc Party, Markus Krunegård, Arcade Fire, Razorlight, Damien Rice, Babyshambles och en hel massa mer. Favoritlåt just nu? Temper Trap - Sweet Disposition. Lär aldrig tröttna på den. Bästa konserten du varit på? Otroligt svår fråga, men om jag måste välja så får det blir the Killers i Berlin förra året. Det var så mycket förväntan i luften och lyckoruset varade i flera dagar efteråt, helt galet. Blir det någon festival i sommar för dig? Way out West är redan inplanerat, är lite sugen på Peace & Love också, kanske Popaganda igen, vi får se helt enkelt. Du får bara välja ett, kläder eller musik? Musik helt klart. Skulle inte kunna leva en enda dag utan det. En dag får du reda på att du är gift med Jocke Berg (sångaren i Kent), vad gör du? Haha, har sex antagligen. Något annat vore idiotiskt. Vilka TV-serier brukar du följa? Av de som fortfarande visas: Dexter, Lost, True Blood, Glee, Grey's Anatomy, 90210, How I met your mother och några fler. Vilken är din absoluta favoritserie? The O.C helt klart. För en total rankning kolla här. Om en person aldrig sett en enda TV-serie och inte förstod meningen med det, hur skulle du övertala honom/henne att det är värt att se på? Ja alla tycker ju olika, men för mig är det en perfekt chans att fly vardagslivet några minuter då och då. Sen så finns det riktiga guldkorn som ger en rysningar enda in i själen, sådana serier som jag önskade att alla skulle ge en chans (Dexter tex). Var Arrested Development ett bra TV-serietips? Absolut! Jag är helt såld så det rekommenderar jag verkligen. Om du blir tvungen att bara se en enda Michael C. Hall-serie för alltid blir det Dexter eller Six Feet Under då? Dexter helt klart. Six feet under är en fantastisk serie, men Dexter är ju Dexter. Har du tips på vart man kan se på serier som ännu inte visats i Sverige? SurfTheChannel, TvShack eller WatchXOnline. Helt lagliga allihop. Vilken låt tyckte du Glee-gänget gjorde bäst och varför? Defying Gravity. Det var så otroligt starkt när Rachel och Kurt körde den. Fick tårar i ögonen och rysningar över hela kroppen, fantastiskt.

58 kommentarer

sara

01 Mar 2010, 19:30

hehe fattat grejen med de där handtaget? det blev faktiskt mkt lättare :P



usch då låter inte så bra :(

Sara

01 Mar 2010, 19:34

haha som sagt fick vi de av pappa som tyckte det var en kul grej :P var ju tvungen o prova juu :D

bra om man har långt o gå när man handlar. :) blir så tungt o skär in i händerna.

jessica

01 Mar 2010, 19:38

jo men det tyckte jag också att den var :)

mår du lite bättre nu?

josephine

01 Mar 2010, 19:50

det är så roligt och läsa svar från frågestunder :) hur många delar är det? ja ska allt se den filmen, mannen säger "verkar inte vara min typ av film" han ska allt få se :p

Lena

01 Mar 2010, 19:52

vad härligt!

och ja, det låter hur bra som helst hörrdu! jag måste också försöka fixa jobb, bestämde med en kompis på fyllan att jag ska hyra hans rum i lägenheten han delar med några kompisar i sthlm under sommaren.. vet inte hur seriöst det var, men tål ju att funderas på! :)

Patricia Klinteberg

01 Mar 2010, 20:09

Trevlig måndagskväll önskar jag dig! (:

Johanna

01 Mar 2010, 20:37

Nej färg är aldrig lätt... jag skall sätta nytt i vardagsrummet har ingen aning om vad jag skall ha!

caroline

02 Mar 2010, 00:04

roliga frågor och smarta svar :D

Lisa

02 Mar 2010, 00:41

trevlig läsning

Isabel

02 Mar 2010, 09:21

haha vilken härlig bild :D

Natasha

02 Mar 2010, 10:28

Kul läsning!

carolina

02 Mar 2010, 10:58

jag vet inte om jag skulle vilja ha sex med joakim. musiker och testförfattare i all ära, men jag är nog både längre och har mer kött på benen än honom. jag skulle nog vara rädd att ha sönder honom ;)

håller helt med om ordet "hata". älska får man ju säga till höger och vänster, så vad är grejen?

nathalie

02 Mar 2010, 11:50

kul att läsa dina svar. sweet dispositon spelas en del här också! :-)



ha en bra dag!

Markus

02 Mar 2010, 12:23

Jadu, shit va man bölade till Defying Gravity (A)

Anonym

02 Mar 2010, 13:15

hehe, jepp. jag har tur :p hur är det med magen idag?

josephine

02 Mar 2010, 13:16

vet inte om jag fyllde i namn, men det va jag som skrev precis nyss.

Liuza

02 Mar 2010, 13:31

Jag håller verkligen med vissa svar, som febbs outfits och The OC :)



sv: tack, inte ofta man hör de =D

Lena

02 Mar 2010, 14:05

nämen, usch då.. bättre att vila tills du är bättre, hörrdu!

Before29

02 Mar 2010, 18:02

oh kul läsning!

pelle

02 Mar 2010, 19:28

HEJ! :D:D

härligt att du gillade AD (men det visste jag ju redan ;D) och du, länklista = länkarna i din menykolumn. Suck!



Nu ska jag snart uppdatera (för din skull!)

Angelica

02 Mar 2010, 20:38

Gud tänk om Kurt Cobain hade bloggat... jisses.

Eric

02 Mar 2010, 21:41

Alltid lika spännande med svaren =) trots att du haft frågestund förut liksom

Ida

02 Mar 2010, 22:23

varsågod! :) ja visst är det sjukt snyggt!

allt bra med dig? ^^

kram

rebecca

02 Mar 2010, 22:51

Anna vad händer!? Hur är det? :)

Madde

03 Mar 2010, 12:07

hoppas allt är bra!

Sandra

03 Mar 2010, 17:22

Kul att läsa din svar!! :O)

josephine

03 Mar 2010, 17:23

hehe, japp det blir svart. får se om jag hinner förbi svägerskan på salongen imorgon. mannen är för feg för att göra det :p oh, kul kul. det ser jag framemot.

Lena

03 Mar 2010, 17:29

jaja, Röd är jättebra, men jag har lyssnat alldeles för lite på den för att tycka det är kul att höra ALLA låtarna på konsert.. men klart de spelar mer nytt än gammalt, de spelar väl för att promota, liksom. men ändå, roligt om man har lite gamla godingar också..

nathalie

03 Mar 2010, 17:47

sv:ja, verkligen helt underbar. älskar sista replikerna.

Madde

03 Mar 2010, 17:49

Hahahaha va? TACK för den. hade det i skolan ju.

Madde

03 Mar 2010, 17:54

kasnke kan bli den nya mrs Solis? ;)

Lena

03 Mar 2010, 17:55

nej, inte 747, men mannen i den vita hatten & musik nonstop och någon mer. men sen var det inte så mycket.. ingenting från minst tre av de äldre albumen!

Johanna

03 Mar 2010, 17:56

läste slut den idag.. innan jag dör heter den. skriven av jenny downhaur.... mkt bra... imorgon får dte bli gruppspykologi istället, inte lika sorligt kanske haha



vilken läser du?

PAiJ

03 Mar 2010, 17:57

SV. hehe. usch nej. det är bara jätte tråkigt och svårt -.-

josephine

03 Mar 2010, 17:59

hehe nix. sist jag gjorde det så hade jag slingor på mitt eget vis, med andra ord INTE värt att visas ute. så skippar nog att göra själv :p

Madde

03 Mar 2010, 18:23

vad gör du då? :)

Martin

03 Mar 2010, 18:53

Sv: Jag tror också det är nåt fel på dig :)

http://is.gd/9Cjij

josephine

03 Mar 2010, 19:03

svårt :p

Lena

03 Mar 2010, 19:16

ja, men ellerhur! den hade jag gärna hört!

Markus

03 Mar 2010, 19:23

Njaaeee... inte nån egen i alla fall, får va nöjd med att jag får låna en :) haha

Johanna

03 Mar 2010, 19:23

oh bra böcker gillar vi.... :)

Sandra

03 Mar 2010, 19:42

Ja man blir verkligen uttråkad av att bara ligga inne hela tiden.

SARA

03 Mar 2010, 19:56

Precis, extra cash är aldrig fel!! :)

sara

03 Mar 2010, 19:59

ja det gör man verkligen! jag påverkas sjukt mkt av solen. jättekonstigt egentligen

Kajsa

03 Mar 2010, 20:01

sv: tack, jag håller med! Jag jobbar på ett finansbolag här i göteborg, ligger på vasagatan 43(precis ovanför din sko på avenyn, mitt emot valand.) exceed heter det. där är jag rådgivarassistent.

Erica,

03 Mar 2010, 20:07

du är så intressant du!

jessica

03 Mar 2010, 20:11

det var skönt att höra. jo med mig är det bra. mycket att göra i skolan dock. för mycket för att jag eg vet var jag ska börja.

hur trivs du med nya jobbet då?

caroline

04 Mar 2010, 00:01

jafan, vill man så går allt :) Även om det är jobbigt att sakna så är det ju iaf nyttigt!

rebecca

04 Mar 2010, 09:40

Haha ja den var verkligen kass rakt igenom!! Jag förstår inte hur det kan stå "förstklassig" ifrån någon tidning på omslaget!! hahah

Ojojoj, du är duktig du :) Vad är de du jobbar med nu?

BlueRoseCase

04 Mar 2010, 11:21

Ah, har varit lite frånvarande ett tag men så tittar jag in och får ta del av detta roliga inlägg. Kul frågor och bra svar!

Sofia

04 Mar 2010, 16:17

SV: Ja och uteserveringar. Det är nog ändå det jag längtar mest till nu. Att sitta på en uteservering med solen i ögonen, surplandes på ett glas vin. :D



Alice var bra! Bara för att se Johnny Depp. Jag tycker inte alls han är snygg, men han är en sån satans grym skådespelare. Hans rolltolkning i filmen är helt briljant! Och sen är ju 3D alltid en härlig effekt. Riktigt vacker film, med något tunn story. Fast sen så är det ju en saga ...

Lisa

04 Mar 2010, 18:26

Svar: Kent var MAGISKA! Det finns inget annat att säga. :)

ida

04 Mar 2010, 21:58

i totally dumped him. BRUTALY till o me.... jag är hemsk, får ta det på tele ... HUR MÅR DU??

natalia

04 Mar 2010, 23:30

UNDERVABART, ska forklaras mer nar jag kmr hem lovar

andrea

05 Mar 2010, 19:03

älskar bilden :D

Cajsa

05 Mar 2010, 19:30

Hej! :) Allt bra med dig idag? :)

Matilda Korjoula

06 Mar 2010, 17:13

vill du vara med och tävla i veckans blogg?

kommentera & disskutera så kanske just du har en chans!:*

LIENE

07 Mar 2010, 12:07

Alltid lika intressant att läsa dina frågestunder:)


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram