JAG HÅLLER ANDAN MED DIG FÖR JAG VET HUR DU KÄNNER.


foto: We heart it

Alltså nu är jag en aning förvirrad. Man skulle tydligen ställa om klockan inatt. En timme tilbaka = en timme mer sömn. Tydligen är det här något som mina tekniska prylar fixar helt på egen hand. Något som jag aldrig kommer förstå hur det går till, men i alla fall. Det hela gjorde att jag vaknade upp riktigt förbannad över att jag inte kunde sova längre än 8.30 nu när jag äntligen hade en ledig söndag. Försökte tvinga på mig själv ytterligare sömn, men utan lyckat resultat. Gick motvilligt upp och satte mig framför datorn. Femton online på Facebook-chaten, vilket aldrig någonsin händer en tidig söndagmorgon. Sedan möttes jag av en rubrik på Aftonbladet: Du har väl inte glömt att ställa om klockan? Eh nej då, jag hade full kontroll, absolut. Klockan var alltså 9.30 "egentligen" och inte 8.30. Herregud nu känns den här dagen helt skev och förvirrad ju. Mamma, du brukar ju alltid berätta sådant här för mig, vad hände?

63 kommentarer

SARA

31 Oct 2010, 09:34

Hehe, jobbigt att inte kunna somna om då :P

marie

31 Oct 2010, 09:35

jo jag visste det men har sovit som en kratta i natt och kände mig osäker på när jag vaknade om mobilen var en sån sak som slår om sig själv eller om jag hade en timme till godo. blev fel med allt efter denna dåliga sovnatt. men jag piggnar säkert på mig snart :)

sara

31 Oct 2010, 09:37

haha!mamma skickade ett sms o påminde mig ;)

marie

31 Oct 2010, 09:47

ja det gjorde ju inte min men den fyller ju trots allt två år till veckan :)

datorn hade hängt med.

blir mysigt med fika, hon fyller jämt oxå så det kommer väl bli lite folk. hade klarat mig utan dem idag :) ibland tycker jag bäst om att bara vara med familjen inkl moster och kusin.

idan

31 Oct 2010, 09:50

sv: Vad hade du inte koll på? Att vi skulle ställa om tiden eller att man kunde tidsinställa blogginlägg? :)

Det gör du på den lilla kalendern som ligger under rubriken, är ju ett nytt påhitt, men ack så bra! :)



Ha en fin söndag.

idan

31 Oct 2010, 09:55

hehe, om jag bara hade öppnat ögonen lite innan jag svarade så hade jag sett att du inte hade nån aning om att vi skulle ställa om klockan, så vi kan ju bortse från halva förra kommentaren. ;)

marie

31 Oct 2010, 09:59

blir kanske annat när jag kommer dit. känns ju inte som jag vaknat än, mera kaffe kanske kan hjälpa.

vad ska du hitta på för nåt idag då, se på massa tv serier kanske.

marina

31 Oct 2010, 10:04

Ja det ska verkligen bli kul att se den, jag har en trailer till den under "harry potter" om du inte sett den ännu, den kommer att bli riktigt bra! Jobbigt bara att vänta ett år på andra delen av sista filmen.. Visste du att JKR funderar på att fortsätta skriva trots allt =)

marie

31 Oct 2010, 10:12

klart du ska hälsa på julian! han saknar nog sin moster.

Lojs

31 Oct 2010, 10:16

Sv. Haha!! Ja taccos blir man alltid hungrig av att höra ;) lite vin o mojitos på de så e man ännu mer sugen.

Vilken störtskön bild!

New York - helgens blogg pågår!

31 Oct 2010, 10:17

sv: åh gud ja, den är riktigt bra gjord!

marina

31 Oct 2010, 10:37

Jag vet inte datumet än för utsläppet, men tänkte skriva till SF och fråga när dom tänkt sej.

Jo slutet är kanon, så jag skulle tycka det var enormt kul om hon skrev om innan Harry föddes. Om tiden när You-know-who var ung och se om när Lily & James gick i skolan.. Vore sjukt kul att få se lite mer av Sirius, saknar honom i filmerna =) Dumbledore oxå..

Marcus Å

31 Oct 2010, 10:52

Du får se det positiva, du kom upp tidigt ;)

marie

31 Oct 2010, 10:52

farmor, ska det var nödvändigt :)

å ska ni ha fest nästa helg. vad roligt.

Caroline

31 Oct 2010, 10:53

Hahaha... nog många som känner igen sig i det du skriver idag. Dock inte jag :)

Meg

31 Oct 2010, 10:54

Jag fattar inte heller om mina tekniska prylar har ställt om sig eller inte ännu... bra rubrik btw :)

Kathleen

31 Oct 2010, 10:55

Så gøy det er å huske.

marie

31 Oct 2010, 11:05

okej men det är smällar man får ta när man ska se håkan :)

Emma says style, love & rock and roll.

31 Oct 2010, 11:06

haha, min dator hade ställt om sig själv så när jag vaknade var reaktionen; vf, klockan är ju ingenting. Himla skönt...Både min mobil och dator skötte det själv.

Javaneh

31 Oct 2010, 11:24

Exakt samma sak för mig, komiskt! Vaknade tidigt och fattade ingenting, börjar livet om en timme? fattar noll...

Linn

31 Oct 2010, 11:28

haha jag blir också förvirrad av sånt här :O och vissa saker ställer om sig själv och vissa inte :P haha

Isabella ♥

31 Oct 2010, 11:28

oj shit det visste inte jag :O trodde klockan var halv ett

marie

31 Oct 2010, 11:28

jag åker strax.

Ha en fin dag baby!

Amandah

31 Oct 2010, 11:33

Jag blev överlycklig för lite extra sömn. Blev ju som sovmorgon fast det inte var tänkt så egentligen. haha. Men Jag tycker det är skönt att både Mobilen och Datorn ställer om sig själva. :D

BLOGGTIPSARNA

31 Oct 2010, 11:35

Hej på dig! Vill du ha fler besökare eller nya bloggar att läsa? Då ska du kolla in vår blogg! Vi tipsar om alla sorters bloggar. Om du själv vill bli tipsad så skriver du en kommentar till oss med fakta om dig och din blogg så tipsar vi om din blogg i ett inlägg!

/ Zelda och Alexandra – bloggarnas bloggtipsare

My

31 Oct 2010, 11:35

Haha för engångsskull kom jag ihåg det själv :D

Mari

31 Oct 2010, 11:38

he he, jobbig morgon hurru du =). Hoppas den rätar till sig och att du får en fin dag. Bilden med gungorna var fantastisk...

maya

31 Oct 2010, 11:39

hehe jag ställde tillbaka innan jag gick och la mig på min vanliga klocka som går på batteri. nu när jag kollar på datorn o på mobilen så har de ställt tillbaka automaktiskt...förprogramerade kanske? advancerade grejjer det där;)

followmylead.blogg.se

31 Oct 2010, 11:44

Alltså det är ju maffian, men det är inte så mycket action det är mer runt hans liv och hans familj..Händer ju en del grejer..Men den är lätt sevärd!

Malin Sundin

31 Oct 2010, 11:45

det känns så overkligt. han var så snäll mot henne ute på dansgolvet, men sen när min kompis inte ville mer började han följa efter henne och säga "tjej får inte dansa ensamma" och en massa saker. känns så konstigt, verkligen. uscha!

Maria - mode, outfits & inspiration

31 Oct 2010, 11:45

Jag tycker det är sjukt förvirrande när man ställer om klockan. Fattar fortfarande inte hur man kan säga att man får "en extra timme/en timme mindre", haha. Tack och lov har jag en klocka som ställer in sig automatiskt, och samma sak med mobilen & datan. :)

Moa

31 Oct 2010, 11:58

Allt bra med dig?

tuvi.se

31 Oct 2010, 12:09

jag kunde inte heller somna om, vaknade efter 8.. typiskt :)

June

31 Oct 2010, 12:13

Jag blir väldigt förvirrad av inlägget. Förstår inte. Ställde du om klockan eller inte? Ställde dina prylar tillbaka den själv? Eller inte? :)

Junitjej

31 Oct 2010, 12:48

Här har vi några klockor som vi måste ställa om.

Emeliiiie

31 Oct 2010, 13:16

Haft en bra dag? :)

JOSEFIN- california dreamin

31 Oct 2010, 13:25

haha, ja det är faktiskt konstigt ! :p

JOSEFIN- california dreamin

31 Oct 2010, 13:25

trodde liksom att jag vaknade vid 12 !! haha :)

Jasmine

31 Oct 2010, 13:39

Härlig bild som ger frihetskänsla!



Haha, naw. Hoppas att din skeva syn på dagen försvinner snart. Imorgon känns det garanterat bättre.



Kram

mk'

31 Oct 2010, 14:03

Åh, älskar bilden!!!!! WE<3IT är bäst!

MaryCaroline

31 Oct 2010, 14:37

Jag håller med June, jag fattar inte heller inlägget riktigt. Menar du att apparaterna ställde om klockorna själva + att du själv gjorde det? (Alltså två timmar bakåt) eller ställde du åt fel håll eller hände det ingenting med klockorna? Eller menar du bara att "oj vad konstigt att vakna så tidigt", men att klockan innan omställningen egentligen varit 9.30?

Hanna

31 Oct 2010, 15:16

haha det va skönt att sova längre ;)

Cami

31 Oct 2010, 15:26

jag har alltid sett på det här med att ändra klockorna på hösten på ett positivt sätt, man får en timme tid mer att sova och så är klockan ändå inte så mycket. Lättare att lägga sig i tid och vakna i tid till skolan nästa dag :D

fast det kanske inte alltid fungerar lika väl i praktiken, men ändå.

Erica

31 Oct 2010, 15:41

Förstår inte riktigt vad som hände med dina prylar, om dom ställde tillbaka sig själv eller vad? Men känner igen mig i situationen...vaknade i morse och var väldigt förvirrad över att mina klockor var olika...tog ett tag innan jag kom på att mobilen ställer om sig själv x)

Petra

31 Oct 2010, 15:49

Rösta gärna på den snyggaste vampyren på tv!

em

31 Oct 2010, 16:34

Haha jag ställde om min klocka igår kväll eftersom jag skulle jobba tidigt idag, men när jag vaknade var jag tvungen o kika på datorn så inte mobilen ställt om sig igen..:)

LORISSA LOVEBOMB

31 Oct 2010, 16:44

Ja, men man får ju sovmorgon på måndag pågrund av omställningen :)

JHH

31 Oct 2010, 16:46

Jag är så glad att det var just inatt...jag behövde den sömnen...om än bara en timma

Sanna Ek

31 Oct 2010, 17:09

Hahaha :D

E

31 Oct 2010, 17:30

hahahah, jag brukar själv också blir kistförvirrad alltid när man ska ställa om klockan :DD

Dagens Vadå?

31 Oct 2010, 17:44

hahaha. jobbigt läge... knasboll.

vi skulle käka sönda midda på en restaurang, men bokningen blev knasig, för personalen hade inte ställt om tiden i restaurangen

Nicole

31 Oct 2010, 18:09

Hej du glade . Vad händer idag då? : )

frida

31 Oct 2010, 18:30

var också förvirrad imorse haha :)

Gustaf

31 Oct 2010, 19:04

De visste inte ens jag :O

Cool header :D riktigt snygg

Emma

31 Oct 2010, 19:25

haha, vad störande. x)

Linnea - FRÅGESTUND @ BLOGGEN

31 Oct 2010, 19:25

Jag satt uppe när alla mina grejer ställde om sig själva. JAg blev helt deprimerad, jätte jobbigt med vintertid haha :(

Maja

31 Oct 2010, 19:30

Missade helt och hållet att man skulle ställa om klockan:)

Stockholm Syndromet

31 Oct 2010, 19:32

Jag har också varit galet förvirrad idag. Trodde att det bara var trötthet men efter ditt inlägg så vet jag bättre.

SABINA JUHLIN

31 Oct 2010, 21:00

haha jag var ungefär lika förvirrad! Min mobil hade på något konstigt vis, när det stod att den "ändrade till rätt tid" ställt sig själv två timmar fel utan min inblnandning. Så när jag trodde klockan var 6, och inte 8 som den egentligen var, var familjen redan pigga och vakna, sådär en söndagmorgon. Skitskumt att gå upp sådär tidigt tyckte ju jag hahahah!

Humle

31 Oct 2010, 21:52

Riktigt fin bild! :D

Caroline

01 Nov 2010, 00:48

vaknade också tidigt idag -.-

Nikki

01 Nov 2010, 04:14

Hahahah, jag och mina kompisar vaknade hur jävla förrvirrade som helst, för vissa hade hightech iphones som ställde om sig själva medan andra trodde att de hade rätt. gud alltså

Sanna

01 Nov 2010, 15:15

hehe jag var med om en liknande sak :P


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram