JAG SAKNAR DIG JAG SAKNAR DIG.


Var på bio igår och såg något av det jobbigaste jag sett på flera år. Jag saknar dig. Tror mina ögon var torra ungefär tio minuter av etthundratjugo och än idag får jag en klump i magen så fort jag tänker på det. Filmen är baserad på en roman av Peter Pohl. En roman som jag som tonåring läste x antal gånger och grät så mycket att vissa ord flöt ihop med varandra på pappersbladen. En sann historia om hur man överlever efter att ha förlorat en del av sig själv, i det här fallet sin enäggstvilling. Jag vet inte riktigt vad det är som berör mig så otroligt mycket. Kanske är det den överlevande Tinas känsla av att hennes syster gjorde det oförlåtliga och lämnade henne ensam. Kanske är det för det faktum att jag automatiskt målar upp det värsta tänkbara scenariot där en av mina närmsta plötsligt bara försvinner från mig. Det spelar egentligen ingen roll varför, men det var otroligt länge sedan jag kände så mycket av en film. Skådespeleriet var kanske inte hundra procentigt men det är känslan som är det viktigaste, och den går näst intill att skära i med kniv.

Nu tänkte jag försöka muntra upp mig själv med lite Pretty little liars och mörk choklad. Den där med salt i. Otroligt abstinensframkallande! Helt sjukt. Ha en fin kväll!

19 kommentarer

ida

31 Aug 2011, 19:20

Åh är den bra? Vill jättegärna se den men lyckades inte få med mig pojkvännen. Ett tips om du gillar mörk choklad med salt, prova anthon bergs med mandel och havssalt. Man dör lite. Har en kaka bredvid mig har i sängen så några bitar slinker nog ner snart. Mums!

Kalle

31 Aug 2011, 19:43

Du verkar se så mycket film, har upptäckr charmen i det senaste veckorna när jag varit hemma. Ikväll blir det en ny film igen. Såg Bad teacher igår, så där.. Med Justin T!



Sv: Jag skrev till det där med översättning från svenska till engelska lite senare, visste inte det först, så det blev nog ingen bra/tydlig svenska där hehe.



Hört Fallulah? Danmarks Lykke li, fast klart sämre. Out of it är bra! nu gillar jag I break horeses massor! Nya svenskar!



För övrigt: håller med om mörk choklad! magiskt!

Magdalena

31 Aug 2011, 20:05

Har också läst den boken flera gånger. Fantastiskt bra! Skulle sett filmen på filmfestivalen, men det blev aldrig av.. Så jag ska definitivt gå och se den nu.



Och ja den chokladen är otroligt god!

En liten bildblogg av Felicia Karlström

31 Aug 2011, 20:34

sv: åh visst gör man :D



skulle aldrig klara av att se den där filmen, skulle gråta ihjäl mig!!!!!!!!!!

ida

31 Aug 2011, 20:38

sv. jag förstod det inte heller, blev lurad att ladda ner det imorse och längre än så tog det inte.

Natalia

31 Aug 2011, 20:41

kursen känns bra fast min riktiga föreläsning börjar imon. har bara haft en kursintroduktion i princip, så har inte hunnit komma in i det eller så. men allt funkar bra och jag verkar inte vara den enda som är ny i lund. så det kommer nog kännas bättre när tiden går. just nu är allt väldigt diffust men det blir bra. och lund är ju en sådan fin stad!



jag har sett trailern på den filmen men jag blev inte riktigt övertygad! Men fint att den slog så hårt på dig.

Jennie

31 Aug 2011, 20:51

jag vill se den.. men den verkar så jobbig (jag kommer ju stor gråta) så frågan är om jag ska vänta tills jag kan krypa upp o sen den i soffan :P

En liten bildblogg av Felicia Karlström

31 Aug 2011, 21:04

sv: jaa men visst är den!

Barnens Hjältar

31 Aug 2011, 21:16

Det är lite blandade känslor med sådana filmer. man gråter av både glädje och sorg på sätt och vis :-)

Bea

31 Aug 2011, 21:34

Sv; Haha, jo, jag vet, men det var faktiskt gott! ;)

Elvira

01 Sep 2011, 09:20

Tror inte jag skulle klara av att se den på bio. Får vänta tills den kommer på dvd och sitta och gråta i soffan istället.

Caroline

01 Sep 2011, 10:44

Måste se den asså.. Ville se den innan. Men ditt betyg var spiken i kistan eller vad det är man säger..

Ida we

01 Sep 2011, 14:21

Ah! Har inte hört någon som inte reagerat på det här sättet av filmen! Vill se. Nu. Men jag pallar inte gå och se en film där man garanterat kommer gråta på bio. Sånna filmer vill jag se hemma, så sparar jag action och fantasy till bion :)



PLL ska jag också titta på alldeles strax :)

T

01 Sep 2011, 19:42

Är så sugen på att se den här filmen men ska försöka få tag i boken först!

Helena

02 Sep 2011, 10:45

god morgon kära du

Fotograf Julia Nilsson

02 Sep 2011, 13:09

Jag har också läst boken. Jag tyckte att jag kände igen filmtiteln men kunde inte sätta fingret på varför :) Boken var ganska speciell.

Sofia

03 Sep 2011, 10:01

Jag är helt fast i Pretty Little Liars efter tat du tipsade om det! Vet inte om jag ska tacka eller beklaga mig ;-)

hanka

06 Sep 2011, 13:04

Sv: Ja eller hur!



Åh nej, jag som verkligen ville se denna filmen. Men har en känsla av att jag också kommer sitta där som du. haha, är man känslor så är man.

Madeleine

10 Sep 2011, 13:13

Den verkar sevärd! Kanske ska gå och kolla in den nån kväll nästa vecka då! :)


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram