14. IRRITATION.


Små lillgamla ungar i moralpredikande TV-serier. Gah jag blir nästan arg bara jag tänker på det. Ett praktexempel måste ju vara den här lilla ungen här över. Han går under namnet Jamie och ni hittar honom i en av mina absoluta favoritserier (OBS! ironi) One Tree Hill. Han kanske tycks vara söt och charmig vid ett första möte, men tro mig, skenet kan bedra. Sedan att skådisen är helt usel också gör väl kanske inte det hela bättre, men herregud vilken liten know-it-all-unge de här är. Blir irriterad bara jag tänker på det. Ett annat exempel: tvillingarna i 7th Heaven. Tror inte de behöver en närmare beskrivning än så. De som trycker sig på spårvagnen innan man ens hunnit komma av är också ett stort irritationsmoment, fast det hör ju egentligen inte hit.

Nästa (och sista): Bästa låttexten - någonsin. Det här ger mig ångest om något.

27 kommentarer

sara

09 Jan 2011, 09:15

HAHA där prickade du rätt! :D



ja, jag orkar inte ligga o dra mig heller haha. så får väl ut o gå snart iaf ;) vad ska du göra idag då?

sara

09 Jan 2011, 09:19

haha verkligen retfull!



åh va jobbigt med de där jädrans förkylningarna.. min halsont verkar vara på väg o gå över! (peppar peppar) krya på dig o ha en bra jobbdag!

Angelica

09 Jan 2011, 09:53

hahaha underbart inlägg! kan inte mer än att hålla med dig till 100% haha



sv: Damien ftw!

pelle

09 Jan 2011, 10:37

Usch, sådana där glin är äckliga! URK!



Nej, den filmen är INTE jättebra. Helt okej, ja. Jag kollade på den, så något måste det ju ha gett mig att se på den igen. ;P

Madde

09 Jan 2011, 10:44

Hahahahahaha har du också pms idag Anna? ;)

marie

09 Jan 2011, 10:53

haha, men då måste jag säga att tvillingarna är värre än den här killen. De är ju inte ens söt :)

jag har huvudvärk idag då det blir till att lägga sig och se till att vara pigg i morgon när jobbet drar igång.

men att du skulle bli så sjuk igen då, drick mycket varmt och gå hem om du inte orkar.

marie

09 Jan 2011, 11:17

hur länge jobbar du?

jag skulle egentligen ut och skotta hos mamma och pappa och sen bio med mallan men det blir till att lägga sig nu. jag har ju sällan ont i skallen nu men därför tycker jag det är jobbigar när jag har ont, förut var jag lixom så van.

Pernilla

09 Jan 2011, 12:21

hahha, du har helt rätt!

- Therese -

09 Jan 2011, 12:49

Å, håller helt med! jobbiga ungar i allmänhet får mig att explodera lite inombords. det och nonchiga föräldrar. usch.

Förstår att nästa del är lite ångestfylld. sjukt svårt att hitta EN bästa låttext någonsin. finns ju många som är fantastiska på sitt sätt.

Junitjej

09 Jan 2011, 13:00

ETt perfekt inlägg!! Lillgamla barn är jobbiga!



jag gillar din header!

septembertjejen

09 Jan 2011, 13:13

sv: åh så drygt ett år!

Hur gullig som helst!

Själv har jag två brorsdöttrar som är 6 och 3 år gamla:)



HAHAHA den där ungen är ju för skön!



EMELIE - FOTO

09 Jan 2011, 13:49

sv; tack!!! :D ockje super fin verkligen

Malin

09 Jan 2011, 14:10

Jag har jattesvart for sma lillgamla barn pa tv. Och aven i bocker! De sager och gor saker som inget normalt barn skulle gora! usch! Outnumbered ar en jattebra serie dock, dar barnen inte har nagot manus. De vuxna spelar efter manus men far aven dem improvisera mycket for att styra tillbaka dit de ska... men barnen sager precis vad de vill. Naturligt roligt! http://www.youtube.com/watch?v=BxnJCJkBEZ0

Caroline

09 Jan 2011, 14:27

Åh, vilket underbart välkomnande jag fick tillbaka till bloggvärlden med ditt dissande inlägg ;) Tror jag håller mig borta ett tag till faktiskt.... haha

septembertjejen

09 Jan 2011, 14:31

sv: nä,ibland är han ju hur rolig som helst!:D

Liuza

09 Jan 2011, 15:01

haha håller med helt! visst är han jättegullig första-andra gången, bara utseendemässigt dåra men hur mycket kan en femåring predika om livet? herregud!



sv: håller med, klockrent avsnitt :)

anna

09 Jan 2011, 15:06

neej, jamie är skitsöt ;D haha!

septembertjejen

09 Jan 2011, 15:07

sv: kankse det,haha!

Men One Tree Hill är ju en sån mysig serie,fast kanske lite småtöntig ibland.

marie

09 Jan 2011, 15:14

hoppas du orkar med hela dagen nu. jag blir inte av med huvudvärken, bara den är borta i morgon är jag nöjd.

marie

09 Jan 2011, 15:23

haha ja tillslut så :) skönt att du mår bättre. jag skulle vilja ha nåt att äta, blir så jäkla småsugen hela tiden när jag har sån här hv med lite lätt illamående för det blir bättre när jag äter. orkar dock inte ge mig ut och handla nåt.

har du lugnt på jobbet eller är det mycket?

marie

09 Jan 2011, 15:59

nu har jag beställt pizza :) blir nog bra med lite mat även om det är skräpig mat.

nej ingen ide att stressa även om det är mycket.

Kalle

09 Jan 2011, 16:06

Är det inte nåt program på femman nu så fått massa skriverier? nåt barnbigbrother typ? aorppå moral :D

Kalle

09 Jan 2011, 16:57

hehe jag har inte sett det, nog inte min kopp te ;)

septembertjejen

09 Jan 2011, 18:15

sv: ja,jag vet.

Det är nog därför jag har slutat kolla på det jag med.Jag började bli riktigt less på den där Lindsey.



Jasmine

09 Jan 2011, 19:11

Svar: Ah, okej. Men hur som helst måste jag berömma dig för dina övriga bilder. Du är en riktigt duktig fotograf. :)



Kram

michelle

11 Jan 2011, 20:36

Den där ungen är ju världens sötaste!

Sophia

12 Jan 2011, 18:09

hahahaha, klockrent, tycker exakt likadant om den där ungen Jamie. Jag tycker han är asjobbig och den där serien är ännu värre.


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram