[BILDBOMB] WHERE THE ACTION IS.

Where the Action Is var de vackraste på väldigt väldigt länge. Trettio grader, klarblå himmel och en hel drös av mina favoritartister.

Kom dit runt två och placerade oss i gräset med en kebabtallrik för en förmögenhet. Nej det är av någon anledning inte särskilt billigt på festivaler. Invigde även en ny långkjol som jag har en känsla kommer bli en storfavorit i sommar.

Och godisremmar såklart. Citron, jordgubb och vattenmelon. Här snackar vi om sockerkick. Första timmarna bestod av lite slöhäng i solen framför Paolo Nutini som jag i stort sätt spelade sönder för x antal år sedan.

16.15. Daniel Adams-Ray och total kaos. Herregud vad folk och herregud vad jag önskade att jag var lite längre än mina etthundrasextio centimeter. Men han var bra, det var han.

Placerade oss återigen i solen samtidigt som tusentals människor körde allsång till the Ark. Jävlar i mig vad de radade upp hits! Jag är inget direkt fan men kunde ta mig fan varenda låt. Valde dock bort de sista minuterna och såg Bright Eyes från en gräsplätt. Underbart.

Vi fick lite matpanik och utan några som helst kontanter ställde sig Louise i en fyrtio minuter lång matkö. Jag passade på att njuta lite av Glasvegas. I totalt motljus. Det lät bra i alla fall, och jag hann skymta dem lite då och då på storbilden.

Sedan var det dags. Brandon Flowers. En av alla mina gudar. Här kan ni läsa mer om det. Ska nog inte försöka ge mig på att beskriva det i ord idag heller. Behåller känslan istället.

Churros i väntan på Coldplay. Inte helt fel. Ganska exakt 22.20 började det. Det som i stort sätt alla väntat på. Och det såg ut ungefär så här:

Och det lät ganska exakt så här:


Och det var ungefär lika mäktigt som Coldplay brukar vara live. Bäst: Viva la Vida när tjugofem tusen röster skrek ikapp, avslutande Every teardrop is a waterfall som börjar kännas som sommarens soundtrack och självklart Fix You.

Det var en klockren dag och en grymt bra festival. Mer sådant här tack.

19 kommentarer

Sara

29 Jun 2011, 20:57

Härliga bilder :)

Julie

29 Jun 2011, 21:25

Åh visst var det fantastikt?! Hur spacad var inte Ola Salo? Hur grym var inte Glasvegas svenska trummis? Hur snygg var inte Paolo Nutini? Och hur galetmegabautabra var inte Coldplay?



Detta var min första festival, men det var garanterat inte min sista. Nu skall jag försöka ragga upp vänner till Way out west.

Sofia

29 Jun 2011, 21:30

Hjälp, jag hade velat vara där! :O

Julie

29 Jun 2011, 22:04

Tack så mycket! Nej, vi bestämde oss tyvärr för att offra honom för att få bättre platser till Coldplay. Visst känns det lite tråkigt, men jag hade gjort om det igen en miljon gånger igen för upplevelsen de gav mig igår. Hela dagen har jag gått runt för mig själv och sjungt på alla Coldplay-låtar jag kan komma på. Det har varit som ett ständigt rus liksom.



Jag har alltid velat gå på WoW, men det har bara inte blivit så. Visst var lineupen mycket bättre förra året, men åh vad gärna jag skulle vilja se Kanye West. Jag gillar egentligen inte hiphop, men det är något med honom och hans musik som jag bara älskar.

Natalia

29 Jun 2011, 22:44

mjo okej. fast de är inte mina favoritlåtar av deras gamla låtar, road to joy och poison oak var typ de enda som jag tyckte var bra! men oj vilka fina bilder du har tagit!!

Natalia

29 Jun 2011, 23:15

finns det mer fina videos på coldplaysspelning? fix you videon är ju supervacker. och vet du varför folk har filmat på tvskärmen? vart tusan sändes den här spelningen?? nu frågar jag dig, som att du vet....haha



haha joo men det var han, han stack till öltältet med en kompis, vi var ett par stycken som hängde där, jag ville få bra platser till glasvegas. och coldplay. öl är inget som intresserar mig hah.

Natalia

29 Jun 2011, 23:29

så man kunde äta där inne i alla fall med kort? haha vi trodde inte att man kunde betala med kort någonstans så vi gick till linne eller linneagatan ( minns ej vad det heter) där de sa att man kunde ta ut pengar...haha så himla onödigt.....hade minst sagt ont i fötterna. riktigt värdelöst, de hade värdecheckar som man kunde byta ut om man betalade kontant ju, men de var ur funktion. skitbra verkligen... haha

ida

30 Jun 2011, 00:49

Härliga bilder! Kul att du och jag är lika långa :P

Anonym

30 Jun 2011, 08:47

Coldplay hade jag oxå kunnat tänka mig o se! De andra vet ja knappt vilka är hahaha ;)

Churros käkade Emma på Metaltown oxå, haha tycker de ser roliga ut :)



ja det där rosévinet är farligt lätt o dricka ;)

Therese

30 Jun 2011, 09:16

Fina bilder! och ja, det var riktigt bra och riktigt varmt. men jag håller med: mer sånt! :)

anna

30 Jun 2011, 09:19

ååh så underbart! :)

Fani

30 Jun 2011, 15:57

fyfan vilken underbar dag det var ja! typ died and went to music heaven när coldplay spelade <3 helt magiskt var det verkligen!!

vi missade dock brandon flowers. jag ville sitta kvar vid stora sceenen och behålla våra platser, vågade inte riskera att hamna långt bak, men du verkade ju fått bra platser ändå :) synd att man missade brandon men får se honom någon annan gång! hörde honom gjorde vi iaf och det lät så fint så fint förstås :)

glasvegas tkr jag verkligen skitmkt om också så de var det verkligen kul att få se och höra :D tkr james allan är så jävla grym!

daniel adams ray var också sjukt bra, vilket röjj! :)

men allra bäst var coldplay om du frågar mej, utan tvekan!

puss på dej

Åsa - Coffee breaks

30 Jun 2011, 16:14

Härliga bilder som vanligt :)

NATALIE

30 Jun 2011, 17:09

åh det låter precis som du skriver, som en klockren dag! här har stadsfesten dragit igång och ja jag älskar festivaler! :)

Fröken Ankarstav

30 Jun 2011, 18:50

shit vad kul med festival! det var bra artister på way out west i år :) Jag vill till peace & love, men den är ju snart slut tyvärr!

m y y s a n ♥

01 Jul 2011, 13:14

fy satan så awesome det ser ut att varit! aavis*

måste checka videon nu dirre! :D

matilda

01 Jul 2011, 17:14

Åh så mäktigt det måste ha varit. Älska festivaler! Det har faktiskt just precis startats här i stan också :)

Emma [hockey & foto]

07 Jul 2011, 00:48

Hade också velat vara där men det var liite för långt att åka för en festival :)

Anonym

07 Jul 2011, 16:50

ÅH. berätta gärna med om Bright Eyes


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram