TIPS!


90210, Pretty Little Liars, Vampire Diaries & Modern Family

Den här gången är det inte jag som ska ge er TV-serietips. Nej, jag tänkte att vi kunde vända på steken lite. På torsdag ska jag nämligen spendera x antal timmar på ett flygplan ner till Thailand. Två veckor senare ska jag spendera lika många timmar tillbaka igen. Tänkte försöka tränga undan min flygrädsla genom att fylla min iPad med en massa serier. Mitt enda krav: Det ska vara sådär härligt IQ-befriat underhållande. Älskar egentligen sådana där genomtänkta, mörka serier men den här gången vill jag bara fly in i något enkelt. Ni får ett plus i kanten om ni lyckas tipsa mig om något som innehåller cliffhangers och fjantiga kärlekshistorier. Se bilderna här ovan som inspiration.

Så kom igen nu, ge mig tips!

39 kommentarer

Felicia

28 Nov 2011, 19:25

Svar: Haha okej, jag gillade inte snön för några år sedan ;) Men nu har jag helt ändrat mig, älskar snön ;) Supermysigt, och dessutom varför vara sur och negativ, bättre att vara glad och nöjd med snön :D haha

Ida

28 Nov 2011, 19:30

Ah. Tror inte jag lyckas tipsa om något du inte redan sett. Alla serier jag följer ser du med, alternativt har sett. Kanske inte American Horror Story, men den går under genren skräck så... Dunno.

A

28 Nov 2011, 19:30

Kanske inte så mycket cliffhangers men humor och kärlek finns det ju i "Gilmore Girls". Du kanske redan sett det?

Amanda

28 Nov 2011, 19:38

Om du inte har sett Glee tycker jag du ska se det :)

och My little pony; my friendship is magic är typ världens sötaste serie.

Greys Anatomy, Gossip Girl och Gilmore Girls är också riktigt bra serier.

Linn

28 Nov 2011, 19:43

Hej! Tänkte bara höra med dig, jag har också en Ipad 2, men för mig funkar det inte att göra över filmer jag laddat ner, dom är alltså i VLC format. Måste man ändra format eller något? :)

Felicia

28 Nov 2011, 19:44

Sv: Haha, ja ;) Hoppas du får en fin måndagskväll! :D

Ida

28 Nov 2011, 19:47

▲ Klarar faktiskt inte av att titta på American Horror Story på kvällen, ser det alltid på morgonen, annars kan jag inte somna eftersom mitt huvud blir fyllt av spöken. Fast det känns mindre läskigt ju mer jag ser, kanske blir van ^^

Emilia

28 Nov 2011, 20:08

hellcats, friends, plain jane, gossip girl eller den allra mest lätttittade GLEE! :)

Sandra

28 Nov 2011, 20:42

Solsidan (om du nu har missat det)!

Hanna

28 Nov 2011, 21:03

New girl! Sjukt rolig serie med snygga Zooey Deschanel!

Anna T

28 Nov 2011, 21:13

Tror jag tipsat dig om nåra av dessa tidigare men jag tipsar om: Whitney, 2 Broke girls, Friends, Glee, New Girl.

Det är några av de enkla och sköna serierna jag följer med både romantik och humor :D. Något jag också tycker är skitroligt är en dokusåpa som heter Rupauls Drag Race som är likt top model och project runaway fast med drag queens.

Art By Tina - Tävla om en lucka i illis-kalendern!

28 Nov 2011, 22:17

Mitt bästa tips - American Horror Story!

Art By Tina - Tävla om en lucka i illis-kalendern!

28 Nov 2011, 22:17

Mitt bästa tips - American Horror Story!

emelie

28 Nov 2011, 22:20

se new girl, jätte rolig serie, har bara kommit ut fem avsnitt men ändå!

Eric

28 Nov 2011, 22:22

Freaks & Geeks! :D

Linn

28 Nov 2011, 22:25

tack för svaret! :)

Linnea

28 Nov 2011, 22:38

modern family i mitt hjärta! ;)

Anna

28 Nov 2011, 22:54

Cougar town, vänner, sex and the city kanske?:)

Cecilia

28 Nov 2011, 23:01

Har du sett Lost? Ganska spårat, men jag älskar det!

Amanda

28 Nov 2011, 23:09

Sv: Men det är en nyutgiven My little pony-serie med helt underbar humor. Samma skapare som till Power Puff-pinglorna. Jag tycker det är hur bra som helst i alla fall ^^

Ida

28 Nov 2011, 23:25

▲ Aha, jo han är med en hel del. Eftersom inte du vill se serien kan jag avslöja att det var/är Tate (blonda killen som dyker upp hela tiden) som var han... Det blev lite mindre läskigt när man fick veta vem det var. ^^

Anna

28 Nov 2011, 23:39

How I Met Your Mother sätter jag många Jenka-tuggummin på att du har sett, men jag tipsar om den i alla fall. Varför? För att den uppfyller kriterierna för pure awesomeness!

Leo

29 Nov 2011, 07:52

Det är inte lätt att tipsa dig, du följer ju redan alla mina favoritserier plus några till. ;) Men två serier som jag gillar trots att de inte är lika snygga som de du visar ovan är Flight of the Chonchords och Bored to Death. Och så Californication såklart, men den kanske du redan sett??

Anonym

29 Nov 2011, 08:34

The Listener? Den är rätt spännande, sån där man kan ligga o slökolla på :)



ja visst va glöggmuggarna söta..där ser du...lite fint har de på ullared ;) haha förlåt, var bara tvungen :)

Sara

29 Nov 2011, 11:40

Du MÅSTE se serien Awkward! Finns en säsong än så länge och hela ligger ute på nätet ;)

High school, romantik och humor, väldigt bra enligt mig! Korta avsnitt också, runt 20 min.

MALIN SUNDIN [FOTOGRAF]

29 Nov 2011, 13:14

åh jag kan döda för ppl! :) älskar den serien! hmm.. vad ska man ge dig för tips då.. The big bang theroy? haha den är as rolig!

alexandra

29 Nov 2011, 14:42

Fin blogg! Följa varandra på bloglovin? :)

Liuza

29 Nov 2011, 14:44

IQ-befriat underhållande, kunde inte ha sagt de bättre själv haha!

Art By Tina/Tina Axelsson

30 Nov 2011, 10:21

Var tvungen att googla Mike Snow - och gud sicken renhare - eller jackalope som jag fick reda på igår att det hette. Enligt den indianska mytologin - ska tydligen lockas fram med whiskey.

michelle

30 Nov 2011, 12:37

låter skönt att komma bort från kylan och den här kassa vintern, inte alls avis!

Helena

30 Nov 2011, 13:34

Åh jag har massa tips! The walking dead är en jättebra serie om zombies, låter hemskt förutfattad. Men den är så bra, ge den en chans! Man biter på naglarna så spännande det är. Finns i två säsonger än så länge, kanske inte Iq-befriat.. Sen har Zooey Dechanel en ny serie, "new girl" heter den. Den är väldig söt, fantastiskt rolig och man blir sådär härligt glad av den! Glee är också väldigt roligt att titta på!

caroline

30 Nov 2011, 15:05

åååh, Thai!! Du kommer ha det underbart, inga tips på serier...följer ingen just nu konstigt nog :O

Johanna

30 Nov 2011, 15:09

Om du vill ha något iq-befriat att titta på så är mina tips Happy endings (visas på kanal5 för tillfället) och Awkvard (går på mtv). Det jag har sett av serierna har varit bra, bra serier att "slökolla" på :) Hoppas du får en trevlig resa!

Johanna

30 Nov 2011, 16:09

svar: jag älskar den muggen. köpte den i våras när jag var i manchester.

Pernilla

30 Nov 2011, 17:44

det är ju nu du ska ta dig tiden att se klart på alla säsongerna av Greek såklart, världens bästa och inte svårt någonstans, bara roligt och med kärlekstrianglar hit och dit :)

Anonym

30 Nov 2011, 19:41

The Hills! Finns många säsonger och är skönt IQ befriande, men sjukt underhållande! Väldigt mycket intriger och kärlek blandat med mode och karriär.

Elvira

01 Dec 2011, 16:43

Om du gillar Zooey, så New Girl!

Anonym

14 Dec 2011, 13:10

new girl!!!

Anonym

22 Dec 2011, 22:17

Jättebra blogg!<3 God Jul & Gott Nytt År!!!<3

P.S Joina gruppen!



http://www.facebook.com/pages/Moa-Lignell/226763960704758


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram