MAY THE ODDS BE EVER IN YOUR FAVOR.


Alltså jag tror seriöst inte att jag har längtat efter något så mycket som jag längtar efter den här filmpremiären. The Hunger Games. Baserad på första boken i en trilogi av Suzanne Collins och jag vet inte när jag senast läste så intensivt och hängivet. Jag var så fast i historien att jag konstant drömde om vad som skulle hända. Det är nu ett halvår sedan jag läste ut sista delen och jag är fortfarande helt hänförd.

Detta är en framtidshistoria om liv och död. Och självklart kärlek. Det är en historia om ett land som delats upp i olika distrikt helt och hållet kontrollerade av centralmakten. En gång per år arrangeras hungerspelen. Två ungdomar från varje distrikt skickas till en arena som kan bestå av i stort sätt vad som helst. Allt direktsänds dygnet runt. Spelets regler - den som överlever får åka hem.

Det här är så spännande och gastkramande att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Snälla läs dem, ni kommer absolut inte ångra er. Och gör det innan 23 mars 2012 för då är det dags för biopremiären. Åh låt tiden gå fort.

23 kommentarer

Amanda

30 Oct 2011, 15:09

Jag längtar så sjuuukt mycket efter filmen även om jag har väldigt svårt att tro att den kommer kunna mäta sig med boken.

Amanda

30 Oct 2011, 15:19

Sv: Ja, verkligen :) ska bli jättespännande att se hur dom har gjort det. Ja, det har jag fast hade lite svårt för trean... ska dock ge den en ny chans så fort jag hinner.

Anna T

30 Oct 2011, 15:37

sv: Nix! Har faktiskt inte klätt ut mig ännu på halloween i år. Däremot var jag catwoman förra året på halloween :D

Art By Tina/Tina Axelsson

30 Oct 2011, 16:16

Definitivt en "sån" dag...

wooltiti

30 Oct 2011, 16:37

Svar: Ja, fast virkar bara några rutor då och då innan jag tröttnar,haha

Jag hör om det Hunger games överallt. Har inte läst men kommer säkert se filmen.

Amanda

30 Oct 2011, 18:16

Sv: Det är inte så att jag tycker trean är dålig men tyckte inte den höll samma klass som ettan och tvåan alls... men som sagt, ska ge den en till chans :)

Ida

30 Oct 2011, 19:41

Alltså känns som att jag måste läsa böckerna innan jag ser filmen! Har ett halvår på mig, knappt ^^

anna

30 Oct 2011, 20:22

det låter ju verkligen läs och sevärt! :)

Julie

30 Oct 2011, 20:50

Det är den. Antagligen höstens bästa köp!

pelle

30 Oct 2011, 22:19

WOOOOOOW! Det här blir episkt! Ska jag komma till GBG så kan vi gå och njuta till filmen samtidigt ;D

Jennifer på Fashioncut

30 Oct 2011, 22:37

Vad heter böckerna på svenska? Måste leta upp dom! Kommer fastna som en galning ^^



SV: Det var gott! Skulle tagit kort men hittade inte systemkameran i all röra, vi gör om i hallen ;)

Rosita

30 Oct 2011, 23:00

Oh, lät ju bra! Få spana in dom där böckerna alltså :)



Sv: Haha ja, Coldplay också, såklart!

Åsa

30 Oct 2011, 23:03

Oh, det här borde kollas in. Är oftast dock för rastlös för att läsa, men de kanske fångar mig?



Sv: Haha ja, det tar sin lilla tid och kraft ;)

Eric

30 Oct 2011, 23:28

ah, men gött med ett boktips! kan behövas lite skönlitterärt i havet av studentlitteratur som man simmar omkring i, för tillfället! :)

Sara

30 Oct 2011, 23:39

Längtar sjukt mycket, hoppas första filmen nu blir lika rå som första boken!! :)

Anonym

31 Oct 2011, 08:33

aldrig hört talas om faktiskt :) får kolla in de där!

Sandra

31 Oct 2011, 11:33

Åh den vill jag se!!



Perfekt söndagsmys.. ja, vilken dag som helst. Jag är helt fast i Supernatural. Min nya seriedrog. Man måste ha såna nämligen :)

Melinda

31 Oct 2011, 11:51

Åh! Den måste man ju helt klart se!! Verkar ju jätte spännande! Har tyvärr aldrig hört talas om böckerna, men nu när du beskriver så måste ja verkligen se den! :)

Diman Dilir

31 Oct 2011, 13:54

vill se den med! läst alla böckerna!:D

Therese

31 Oct 2011, 18:17

Låter riktigt intressant. är sjukt dålig på att läsa klart böcker så känner jag mig själv rätt kommer jag inte läsa utan vänta till filmpremiären :P

Caroline

31 Oct 2011, 19:58

Åh, ett boktips. Det gillar jag. Ska nog definitivt ge de en chans!

marie

01 Nov 2011, 14:29

Tänk att jag fortfarande inte läst klart trean!! Däremot har jag lyckats sprida böckerna till både vänner och kollegor :)Men längtar oxå till filmen. Är dock liite skeptisk till Katniss fortfarande men det kanske funkar bra.

rebecka

02 Nov 2011, 22:44

Åh längtar som tusan!! Böckerna måste vara bland de bästa, älskar dom.


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram