[ÅRSKRÖNIKA 2011] JULI.

Inledde månaden med nässelutslag över hela kroppen och kliade halvt sönder mig själv (ja jag har haft i stort sätt alla sjukdomar man kan under 2011). Blev till slut frisk och firade det hela med en kväll på Göteborgs gator och klubbar.

Vanligtvis brukar jag vara tidig med årets första dopp men i år kom det inte förräns en bit in på juli. Katastrof om ni frågar mig.

Tog varenda lediga stund jag hade och spenderade dem i ett somrigt Göteborg på klippor och stränder.


Jobbade mest hela tiden men passade på att åka ner till sommarstugan i Småland en ledig helg med syster + familj.

Spenderade dagarna med att lapa sol, äta jordgubbar och sitta som fastklistrad framför nyhetssändningarna från Utöya. Det hela hände samma kväll vi kom ner. Fick ont i magen bara jag försökte tänka mig in i situationen, skrev:

Hur får man kärleken att vinna över det hat som fyller en på grund av den här ensamma personen som tyckte sig ha rätt att förstöra livet på hundratals människor.

Det hela känns fortfarande helt ofattbart.

Hela juli var en ständig nedräkning mot mina tre veckor semester och plötsligt kom den! Det hela firades med rosévin på Göteborgs bästa sommarställe - Bar Flamingo. Extremt lycklig vill jag minnas att jag var.

Annars lyssnade jag mycket på Brandon Flowers och Bright Eyes och fick äntligen se två filmer jag sett galet mycket fram emot - Hanna och sista Harry Potter-filmen. De infriade utan tvekan mina förväntningar. Månaden avslutades med en bilresa ner till Malmö, men mer om det i nästa månad.

22 kommentarer

Anna T

14 Jan 2012, 23:00

sv: Jodå! Det vart en lugn men mysig lördag :).

Hur var din lördag?

Sofia

14 Jan 2012, 23:04

Haha själv var jag skitsur över potter slutet. Tyckte inte de levde upp till vad jag hade hoppats på xD

Så mysigt med sommarbilder nu :)

Natalia

15 Jan 2012, 03:00

ALLT?? jag tycker det granskas för lite ur ett genusperspektiv, och det är viktigt med det också enligt min personliga åsikt. att kvinnor objektiveras i media är ju ingen nyhet och att man diskuterar den snedvridna kvinnosynen som speciellt kan yttra sig i mediasammanhang är snarare bra än överdrivet

Anonym

15 Jan 2012, 09:44

så fina bilder! den på dig är superhärliga färger :)

Barnens Hjältar

15 Jan 2012, 11:02

Härligt :-)

Nu längtar man verkligen till sommaren.

Sv: Jo plagiat kanske man får vänta sig. Jag förstod det som att det var samma miljöer med? Var det det?

Felicia

15 Jan 2012, 11:24

Snacka om att det såg ut som en bra månad om man ser bort från sjukdomarna! Och underbara bilder du!



SV: åh vad kul, ja, den kommer upp i veckan :D



PUSS

Natalia

15 Jan 2012, 11:43

ja okej då kan jag förstå dig ..har ju inte sett filmen än iofs..men jag hoppas inte att det är som krönikören beskriver det iaf:)



sluta publicera bilder på sommanren anna! det får mig att längta så extremt till solvädret..ååh

Sofia

15 Jan 2012, 12:12

SV: Nä tror det är därför jag blev så besviken. Rowling tog en vändning jag inte gillade ^^

Art By Tina - Konst & Fashion

15 Jan 2012, 12:22

Härliga bilder! Vart ligger Bar Flamingo - den har jag helt missat. Fanns en som hette så i Paris också=)



Måste säga att detox-veckan gick väldigt bra, jag mådde prima, trodde jag skulel vara tröttare, ha huvudvärk m.m. men tvärtom - jag kände mig pigg & glad - om än lite lättirriterad. Och hade konstigt sug efter mat jag inte ens gillar. Men det var ett kul experiment.

Liuza

15 Jan 2012, 13:42

så fina bilder :)

Felicia

15 Jan 2012, 14:09

Svar: Hah, då får du träna upp dig så du orkar köra Core, för det är riktigt bra träning :) Älskar det!

Amanda

15 Jan 2012, 16:03

Nässelutslag är så himla jobbigt! Kliar ju så man blir galen.

sandra

15 Jan 2012, 19:58

vilket mysigt inlägg!

NATALIE

15 Jan 2012, 21:07

nu längtar jag efter sommaren ännu mer!

ida

15 Jan 2012, 22:01

usch såna där nässelutslag har jag också haft, inte det roligaste direkt!



sv. det gick jättebra :) får dock inte tjänsten jag sökte eftersom jag inte kan börja förens i april, men någon tjänst ville dom ge mig.

anna

15 Jan 2012, 22:29

åh, vad man längtar till sommarmånaderna när man läser detta inlägget :)

Julie

15 Jan 2012, 22:32

Tack! Vet inte hur man gör gif-bilder i PS, så jag fuskar med en halvpissig sida på internet istället.



Borde inte läsa dina inlägg om maj/juni/juli/augusti. Längtar bara efter livet om fyra månader framåt.

chris

15 Jan 2012, 22:42

så fina bilder!

caroline

16 Jan 2012, 11:11

men ge mig sommar!! :)

Zelda

20 Jan 2012, 11:07

Du tar så fruktansvärt fina bilder!!

Cissi

20 Jan 2012, 13:05

Vilka härliga bilder!

Nu längtar jag ännu mer efter sommaren ;)

Sofia Törnqvist

22 Jan 2012, 17:03

Härliga bilder :) Ser hur mysigt ut som helst...


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram