MÄSTARE x 3

Foton: Aftonbladet
 
Alltså här snackar vi lyckorus. Gårdagens EM-final var bland det vackraste jag sett inom fotbollen. Ett innan-matchen-kaxigt Italien totalt utspelade av det spanska landslag jag älskat i flera år. 4-0, behöver det analyseras vidare? Det är så här fotboll ska spelas. Det är så här man tystnar alla kritiker som gnällt om "tråkigt spel" och verkligen visar att det inte är en slump att samma lag tar hem EM, och sedan VM, och sedan EM igen. Det jag älskar mest med det här laget är den där viljan att alltid fortsätta. Att aldrig nöja sig och att alltid vilja ha mer.
 
Grattis Spanien, nu är ni historiska och otroligt välförtjänta det.

12 kommentarer

snowdrop

02 Jul 2012, 12:13

Var så himla sött när alla de där små barnen i sina röda t-shirts sprang omkring på planen :)

Madde

02 Jul 2012, 12:19

fan vad härligt!!

svar: ja gör det, älskar min. :) Ja!! :D Nu när jag inte har någon skola så har min inspiration och lust för att blogga kommit tillbaka, så himla gött :)

Fani

02 Jul 2012, 14:33

inte följt em alls men vad roligt för dem :) tkr du skriver så bra!
kram

▲ F R I D A - p h o t o g r a p h y

02 Jul 2012, 16:13

SV; va bra det, då är nog d5100 också bra :D

Sara

02 Jul 2012, 17:57

Grymt :)

Pelle

02 Jul 2012, 20:32

Jag tycker det är kul att folk engagerat sig i fotboll, trots att Sverige åkt ur. Jag är mer: sverige ute = inget att se :P

har du ÄNTLIGEN bokat Way Out West nu?! :D jag hatade campingen förra året, men iår var det helt okej. tror det berodde helt på att vi bodde lite off, bort från "smeten" i mitten.

Sofia

02 Jul 2012, 21:03

Jag sneglade mest på matchen igår. Men tänkte faktiskt på dig när dom vann. haha.

film & serier blogg

02 Jul 2012, 21:25

vad roligt att de vann !

Liuza

02 Jul 2012, 22:20

snacka om att göra historia, fan va grymt de spelade igår!

angelica

03 Jul 2012, 02:00

ja herregud, så många som skrek utanför min flatt när spanien van, alla bara YEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!! hahahah sjukt

Sv: Ja, älskar Dresden Dolls, och Amanda Palmer herself! :)

snie.blogg.se

03 Jul 2012, 09:45

nåt speciellt du ska göra i september på semestern? jag har såna glidarmånader framför mig..sååå skönt! :)

Fotograf Malin Sundin

11 Jul 2012, 15:58

helt klart det bästa laget :D


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram