HUR LÅNGT MAN ÄN HAR KOMMIT HAR MAN ALLTID LÄNGRE KVAR


Alltså förlåt om jag tjatar om den här låten, men jag kan för tillfället inte tänka på så mycket annat. Den spelas i mina hörlurar, den spelas ur mina högtalare och den går på repeat i mitt huvud konstant. Jag har sagt det förut, men Kent gör något med mig som jag aldrig riktigt kommer förstå. De drar in mig i en verklighet där det känns som någon har ryckt ur mina tankar och känslor och fått ner det i ord. En verklighet där jag ständigt går med ett lyckorus. Den här låten är inget undantag. Det var kärlek vid första lyssningen och rysningarna kom redan efter några sekunder. En av favoritpassagerna:

Vi har väntat här i regnet på någonting som inte händer, och som inte kommer hända. Det är bara en vag känsla av att någonting gått förlorat, att vi slösat vår bästa tid på missunnsamhet. Längre har vi inte kommit.

Älskar det. Nu räknar jag ner till 25 april när hela albumet släpps.

Förutom min Kentbesatthet händer det inte så mycket utöver det vanliga. Ska alldeles strax gå till jobbet. Därefter blir det fikadejt med en fin vän följt av ett spinningpass. Så nu har ni full koll.

12 kommentarer

sara

29 Mar 2012, 08:32

jag tror fasen ja läste att Kent kommer hit till östersjö i sommar! måste se det! :)



usch ja, håller tummarna för att de inte kommer snö..de vill vi ju inte

ida

29 Mar 2012, 10:55

Vilken plats rekommenderar du mest i Grekland då?? :)

Liuza

29 Mar 2012, 10:56

så nice med spinning, saknar gymmet så mycket!

Karin

29 Mar 2012, 12:09

Kör den också!!:) Hittade den på Spotify igår, jag är SÅ SEG här borta i Kina så är inte med på allt nytt som släpps, men när kom den här?!:)

Petra

29 Mar 2012, 12:46

sv: plutten är beräknad till den 22 juni. midsommar med andra ord! :)

caroline

29 Mar 2012, 13:16

otroligt fin :)

Anneli

29 Mar 2012, 15:24

Den där låten är så himla braaaa! Jag lyssnade konstant på den hela gårdagen... Nu har jag förbjudit mig själv från att lyssna på den på ett tag för när jag börjar kan jag inte sluta hehe.

anna

29 Mar 2012, 19:33

jag har aldrig riktigt gillat kent så mycket, tycker mest de är okej, så även denna! men jag gillar texten :)

Åsa

29 Mar 2012, 21:41

De lyckas verkligen träffa rätt. Lovely.

Åsa

29 Mar 2012, 21:41

De lyckas verkligen träffa rätt. Lovely.

Elvira

30 Mar 2012, 17:25

Så är det med mig och Krunegårds musik. Det är lustigt det där.

Fani

03 Apr 2012, 14:21

evig kärlek till kent alltså!


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram