LONGING FOR LULLABIES

foto från sommaren 2012: Nikon D5000, Tamron 17-50 mm.
 
Jag är i stort behov av värme just nu. Jag längtar efter sandstränder, bara ben, ljusa kvällar och tunna klänningar. Jag längtar bort från allt mörker och den där känslan att ständigt vara lite kall. Hur mycket kläder man än tar på sig. I ren protest sitter jag och letar snygga bikinis på nätet och räknar ner tills jag står där barfota i sanden igen med kristallklart vatten framför mig. Nu är det "bara" 57 dagar kvar. Det är ju faktiskt mindre än två månader.
 

13 kommentarer

anna

16 Jan 2014, 11:42

vad härligt med en resa att se fram emot!

caroline

16 Jan 2014, 13:21

Vi har -27 här uppe nu! :S Fyyy! Längtar verkligen till sommaren! :D

rosita

16 Jan 2014, 17:30

Anna! Vart i London brukar du bo? Tänker stadsdel, hotell etc. Funderar på att åka dit till våren nämligen men har noll koll, haha. :)

Svar: Alltså vi har bott på så många olika ställen, försöker testa nya områden varje gång för att få se lite nytt :) Men om du vill bo billigt och centralt så föreslår jag Paddington-området. Har bott på tex hotellet Paddington Hotel som var jättebra! Det är ganska enkla hotel, typiskt engelska och man kan ofta gå till oxford street på typ en kvart, asbra! Annars kan man ibland hitta billiga hotell i Mayfair (ligger mitt i smeten typ) och i Bloomsbury (också väldigt centralt). Det gäller att hålla koll på hotels.com för priserna ändras hela tiden :) Fråga om det är ngt eller om du vill vet aom ngt hotell ligger bra och sådär!
anna

Madde

16 Jan 2014, 18:14

Samma här! Har börjat kolla på långklänningar och drömmer mig bort!

Sofia

16 Jan 2014, 21:46

I'm with you. Men skillnaden att jag inte har någon solsemester inbokad. ;)

Men på tal om semester. Fröken London-proffs. Vad har du för hotell att rekommendera?

Svar: Alltså jag svarade precis på samma fråga till en annan haha, kul att jag verkar inspirera folk att åka dit ;) Vi bor nästan alltid på olika hotell för att testa olika områden men alla har varit bra. Beror ju helt på vilken prisklass ni har. Padding Hotel var ett bra typiskt engelskt hotell med bra läge. Mitt favorit är Radison Edwardian Grafton där man ibland kan få en bra deal annars är det ganska dyrt. Men de flesta hotell i Paddington-området har bra priser och är enkla men ändå fräscha, iaf de jag bott på :)
anna

linda

16 Jan 2014, 22:15

fin bild

Sara Ekman

16 Jan 2014, 23:27

Kom ju hem från en månads solsemester för två veckor sedan, men längtar redan bort igen, haha! :)

elina

17 Jan 2014, 04:44

Det såg inte lite gött ut :D

Viktoria Eriksson

17 Jan 2014, 17:05

jätte härlig bild finis! <3 Kram

17 Jan 2014, 17:52

gud vilken härlig bild!

Amanda Johansson

17 Jan 2014, 17:53

Vilken härlig sommarbild :)
SV: Ja eller hur, MK har så mycket fint!

snie.blogg.se

18 Jan 2014, 09:25

vart skulle du åka? =)
härlig bild, längtar oxå!!

Svar: Vi åker till Thailand i två veckor :)
anna

Fani

18 Jan 2014, 13:14

Saknar också värmen och sommaren! Tror jag de flesta gör just nu. Vart var det du skulle åka nu igen? :D

Svar: Vi ska till Thailand :)
anna


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram