MUST SEES.

Av någon anledning tycker jag alltid att det kommer mest intressanta filmer under sommaren. Den årstid då man ska passa på att spendera så mycket tid som helst utomhus. Men kom igen, ibland får man bosätta sig framför bioduken också. Särskilt när det går så sjukt mycket bra filmer. Här är mina favoriter än så länge.

Hanna. Se trailer här. Den här filmen ser jag sjukt mycket fram emot. Trailern ger mig lite Kill Bill-vibbar, kanske dels för att Saoirse Ronan som spelar huvudrollen påminner väldigt om en ung Uma Thurman. Bra som fan verkar den i alla fall. På bio i Sverige 6 juli.
Limitless. Se trailer här. Bradley Cooper spelar rollen som en författare som i ett egetskapat experiment tar en drog som låter honom använda 100% av sin hjärna, som därav gör honom till den smartaste människan på jorden. I stort sätt. Låter lite småfjantigt, men den verkar jäkligt bra. Går på bio nu.

X-men First Class. Se trailer här. Jag älskar X-menfilmerna så den här känns som ett måste. Historian om hur allt blev som det blev helt enkelt. Går på bio nu.

Super 8. Se trailer här. En film skapad av J.J.Abrams och Stephen Spielberg. Bara det ger den här filmen en otrolig potential. Utspelar sig på 70-talet i en amerikansk småstad där ett gäng tonåringar blir vittnen till en mystisk tågolycka. Efter det blir inget sig likt. Går på bio nu.

Harry Potter and the Deathly Hallows pt 2. Se trailer här. Jag tror inte den här filmen behöver så mycket introduktion. Det slutgiltiga kapitlet, den slutgiltiga striden och även om jag har läst alla böcker så är jag galet förväntansfull. Premiär i Sverige 13 juli.

Några filmer jag missat som man borde lägga till?

24 kommentarer

ida

22 Jun 2011, 15:03

Limitless såg jag för några veckor sen! Sjukt bra :)

Barnens Hjältar

22 Jun 2011, 15:29

Super 8 vill jag med se, den verkar himla spännande. X.men har sonen sett och han gillade den mycket!

THERESE LIN

22 Jun 2011, 16:20

Åhh, din design e sjukt fin! Haft en bra dag? :)



btw skulle du kunna rösta på båda mina klänningar med 5 stjärnor? Bildlänk finns på min blogg. Desseutom länkar jag alla som röstar

LÄNK: http://nelly.com/se/designyourdress

josephine

22 Jun 2011, 17:03

jepp mysigt vare :) ja sjukt skönt med semester!



limitless har jag sett, den va bra. super 8 vill jag också se.

Mathilda

22 Jun 2011, 17:36

Verkar vara toppen filmer allihop. Ser fram emot dödsrelikerna del 2 med vemod, när den är slut är det verkligen slut.



Sv: Marknader är otroligt mysigt! Du borde dra dig förbi en.

Angelica

22 Jun 2011, 17:58

tror du fick med alla faktiskt! X-men... altså fasen va bra den är!



sv: skönt att man inte är ensam om att hata matte b. Bra att du klarade det iaf! :)

kristin

22 Jun 2011, 19:07

åh, vill se alla de där filmerna, särskilt Hanna, verkar vara en bra film! Men har iaf skaffat biljeter till haryy potter, så det blir en film jag ska se i sommar med säkerhet!

vispen

22 Jun 2011, 21:09

Jag hade inte hört talas om särskilt många av filmerna du tipsar om men jag tror att jag kommer gå på bio minst en gång till i sommar. Idag såg jag en film som heter Hur många lingon finns det i världen. Den kan jag verkligen rekommendera!

Sophie

22 Jun 2011, 21:39

Tack, flytten har gått bra än så länge :) Fick internet precis, lycka !

Mathilda

22 Jun 2011, 21:48

Sv: Jo det ska bli skoj. Ska bli intressant att se vad de valt att ha med!

Barnens Hjältar

22 Jun 2011, 22:48

Tack, jag gillar glada färger så vi får se hur länge jag trivs med den designen. Ha en fin kväll!

pelle

22 Jun 2011, 23:53

WOW! Den där Hanna verkar ju gryyyyyyym som fan!

ida

23 Jun 2011, 07:44

sv. vad kul! jag tyckte i alla fall att den var mycket bra, lite ovanlig och spännande :)

Barnens Hjältar

23 Jun 2011, 07:49

Ja vad kul, berätta gärna hur super 8 var! Ha en trevlig midsommar nu!

Cissi

23 Jun 2011, 09:23

Svensk sommar brukar innebära en hel del regn så då kan man passa på att gå på bio, utan dåligt samvete ;)



LIMITLESS är super bra!!!

Leo

23 Jun 2011, 12:53

Åh, jag såg Limitless för några veckor sedan och hade inga som helst förväntningar innan men det var verkligen en sjukt häftig film. Rekommenderas skarpt!



Själv ser jag fram emot Super 8 och - of course - Harry Potter!!

M I K A E L A

24 Jun 2011, 01:33

sista harry potter ser jag fram emot sjukt mycket!

Madeleine

25 Jun 2011, 13:07

Håller med dig, det kommer alltid en massa bra filmer under sommaren! Ser oxå fram emot Harry Potter. Annars så vill jag även se Kronjuvelerna och Bad teacher.

Emma [hockey & foto]

25 Jun 2011, 15:01

Ja, förstår inte varför de lägger alla bra filmerna på sommaren! Några av de där filmerna är ju ett mååste att se :D

annelie berg

25 Jun 2011, 22:43

annelie berg

25 Jun 2011, 22:44

Tack för tipsen! Limitless it is!

Ida we

27 Jun 2011, 16:33

Den första, Super 8 (älskar 70-talet, haha, men har sett trailern och den verkar bra i övrigt också) och självklart Harry Potter!! Ska ta och kolla X-men trailern nu med :)

Elin

28 Jun 2011, 22:38

Elin

28 Jun 2011, 22:40

I trailern till HP så säger harry något i stil med "let's finish what we onced started- together!" och hoppar sedan nere i en avgrund(?) tillsammans med voldemort.

HERREGUD MAN VET INTE HUR DET SLUTAR.

Men i och för sig hade j.k.rowling sagt att hon kanske skulle göra om slutet så ingen kunde fortsätta på det sen..

PEPPN!!! ^^


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram