SAVE THEM FOR A RAINY DAY.

Okej att man inte ska sitta fastklistrad framför TVn under årets hetaste månader, men tro mig, vissa dagar kommer det vara så pissigt väder att man inte vill lämna sängen. Då är det en jäkla tur att det i alla fall finns tre riktigt bra TV-serier som inte valt att ha säsongsuppehåll när i stort sätt alla andra har det.

Pretty Little Liars. Andra säsongen kör igång redan 15 juni och jag längtar som en tok. Såg hela första säsongen på två dygn, kunde helt enkelt inte slita blicken från skärmen. Det hela känns lite som en blandning av Gossip Girl och Veronica Mars. En hel del spänning mixas med sådana där typiska high school-intriger. Riktigt bra.

The Big C. 27 juni börjar äntligen säsong två sändas efter ett uppehåll på drygt ett halvår. Det här är en otroligt fin och allvarlig serie med en stor nypa svart humor. Precis sådan humor som jag älskar. Handlar väldigt kortfattat om Cathy som vid 40+ får veta att hon har cancer och hanterar det genom att sparka ut mannen ur huset och sola naken på bakgården. Tro mig, det här är värt att kolla på.

True Blood. Åh min abstinens är alldeles strax stillad. 26 juni för att vara exakt. De tre första säsongerna har varit guld (med ett fåtal minimala svackor här och var) och mina förväntningar inför den fjärde är skyhöga. Känns inte som den här serien behöver någon vidare introduktion. Ni som har sett den vet vad jag pratar om, ni som inte har gjort det - gör det.

22 kommentarer

Petra Andersson Fotograf

18 May 2011, 00:20

visst är Pretty little liars bra!? Ska nog ta och se the big C. har bara sett nått avsnitt här och där. :)

Josephine

18 May 2011, 00:42

Ja. emirates va riktigt häftigt, plus att alla va så lugna efter matchen, fin stämning helt enkelt, sen om det va fula ord i publiken är en annan femma :)



Woho. Jag hoppas hoppas hoppas det. Tävlingen avslutas ju imorgon, när vet jag dock inte. Så chansen finns ju fortfarande att hon kan kamma hem 500 röster imorgon.... (:p)

Karin

18 May 2011, 03:55

älskar true blood

Sara

18 May 2011, 07:30

Jippie :)

Anonym

18 May 2011, 08:38

åh så the big c kommer snart ut! va kul :) jag började kolla på pretty little liars igår och fastnade efter två avsnitt! mkt bra! du vet vad jag gillar ha ha ha..

Leo

18 May 2011, 11:26

Åh äntligen True Blood, som jag har väntat!! Befarade ett tag att de hade lagt ner ... även om det hade känts väldigt obefogat.

MedinaStyle

18 May 2011, 11:56

SV; jaa precis:)!

caroline

18 May 2011, 12:58

Pretty Little Liars är jag riktigt sugen på :)

stefan

18 May 2011, 14:42

Jag fattar faktiskt inte varför det dröjde så lång tid för True Blood kom tillbaka.



Ja, nu ligger hela Norrköping i ruiner, förutom mitt hus ;)

Fani

18 May 2011, 15:02

true blood har jag alltid tyckt verkar vara en grym serie! kanske man borde börja ladda ner och titta på :)

puss

Rosita

18 May 2011, 20:48

Ahh, jag längtar så mycket till Pretty Little Liars börjar, nu när alla andra serier man följer tog säsongsavslutning i veckan. Ska bli så spännande och kul :)

Linda

18 May 2011, 21:39

Åååh, True Blood! Som jag har längtat. Ganska passligt när Glee ju slutar nästa vecka (NOOOO!) så är det inte så länge kvar tills man får fylla upp tomrummet efter Glee med denna underbara serie istället :)

Sara

18 May 2011, 22:39

Jag måste verkligen ta och köpa Pretty Little Liars, verkar vara något i min smak!

Anneli

18 May 2011, 23:04

Åååh börjar True Blood igen? Fett! Jag har spanat runt efter ett datum ett tag men inte hittat något. Ååh vad kul! Nu blev jag glad!

Liuza

18 May 2011, 23:20

fy vad jag längtar till pretty little liars, vilket slut alltså! :O



sv: jo de blev ju så för jag hade en omtenta precis innan en vanlig tenta, yessir kriga sig igenom :)

anna.

19 May 2011, 20:20

ja! det är ju snart en ny säsong. fast jag vet inte riktigt om jag gillade förra. men jag är säker på att jag sitter bänkad ändå.

Marina

20 May 2011, 11:41

Heeej (:

Var med och tävla om ett års Spotify Premium.. Klicka på direktlänken http://www.tourn.se/taevling/bloggtaevling/vinn-ett-aar-spotify-premium/

anneli

20 May 2011, 13:37

Sv; jo, det förstod jag ;) men man ju se den i Sverige också, mer eller mindre lagligt ;p

matilda

21 May 2011, 22:51

True blood, en grymt bra serie!

Längtar när det sätter igång igen, itne länge kvar nu ;)

EVELINA - FILM, BÖCKER OCH LITE SKRÄCK!

22 May 2011, 20:32

Jag såg också Pretty Little Liars första säsong på två dygn! =D Och vad kul att höra att de är tillbaka redan i juni - längtar!

S

31 May 2011, 20:03

kommer det en till säsong av the big c??? åh. det här gjorde precis min dag (tror jag. är inte riktigt säker på om jag vill ha en fortsättning..). och så true blood såklart, men det var inte riktigt lika oväntat.

Anonym

31 May 2011, 21:02

älskar big c, så himlahimla bra! grät sönder mig under sista avsnittet på första säsongen... hu.



måste fråga (eftersom du har sjukt bra smak ;)), har du sett hbo's serie bored to death? sjukt rolig! :)



kram!


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram