FOREVER IS ONLY THE BEGINNING.


Det är något med Twilightserien som på något sätt fascinerar mig. Kanske för att jag sträckläste böckerna under några dagar eller kanske för att jag blev totalt hänförd av första filmen. Mystiken, kärleken och hela historien. Jag kan dock inte riktigt sätta fingret på vad jag känner för den idag. De två förra filmerna hade alldeles för mycket fokus på själva kärlekstriangeln och blev för fjortisinriktade för min smak. Inte alls det jag fastnade för i böckerna.

Men nu har jag precis varit och kollat på första delen av slutet - Breaking Dawn, och jag tror jag gillade den ändå. Mycket bättre än New Moon och Eclipse och man blir ju lite smått kärlekskrank när man ser hur Bella och Edward ser på varandra. Det är dock på gränsen till för mycket hela tiden. Det är en hårfin gräns mellan vacker kärlek och besatthet, men det funkar. Jag köper det. Och jag ser väldigt mycket fram emot sista delen. Åh det bästa i böckerna har ju ännu inte hänt, så det känns lovande.

Förresten, ett tips till er som ska se den: lämna inte salongen förrän eftertexterna är slut, då kommer ni missa något väldigt viktigt.

21 kommentarer

Michelle

23 Nov 2011, 00:38

Bra skrivet, och jag håller helt med dig. The best is yet to come.

Jennifer

23 Nov 2011, 01:25

vad kul att du gillade den :) ska se den imorgon igen, haha. jag kan liksom inte hålla mig..

Anna T

23 Nov 2011, 06:12

sv: Okej, jag vet inte om jag gillar fjärde säsongen mer än de andra, nog lika mycket men gillade hur knasig den var, både det mer och mindre humoristiska. Typ det gladaste slutet på en serie någonsin :)

Maria - mamma till Liam ☆

23 Nov 2011, 08:41

åh vad jag vill se filmen! får se när man är redo för barnvakt :p

ida

23 Nov 2011, 09:27

Jag gick också och såg den igår! :) MEN jag lämnade innan texterna var slut, vad missade jag????

ida

23 Nov 2011, 09:42

Vad fasiken! Nu måste jag ju typ ladda ner det för att se igen!! Haha

Anonym

23 Nov 2011, 10:47

skulle vilja se den på bio! tyckte den första va dödålig.. inte läst böckerna dock o de va för mkt hype kring den!

Caroline

23 Nov 2011, 11:23

Åh, jag vill så gärna se den. Måste dock ha något maraton o se de andra filmerna igen innan. känns som att jag behöver friska upp minnet lite.

camilla

23 Nov 2011, 11:56

jag lämnade innan eftertexterna!! vad hände?

caroline

23 Nov 2011, 13:00

neej, missade ju eftertexterna! :O Såg den som sagt igår jag med och jag gillade den mer än Eclipse. Dock förstår jag inte att filmen är från 11:år, den var ju inte direkt barnvänlig på nåt plan ;)

sanna

23 Nov 2011, 14:43

Jag känner precis som du skriver!

Liuza

23 Nov 2011, 15:44

jag måste nog va en av de väldigt få som inte förstår de här med vampyrer, lite för skumt för mig :P



sv: håller med, lite kul att en film kan va både sjukt rolig och otroligt sorglig :)

Felicia

23 Nov 2011, 15:48

Sv: Åh ja verkligen, jag mår toppen! =) Hur mår du?



Måste ta och se den alltså!

Karolin

23 Nov 2011, 19:12

Längtar efter att få se den där jag med:)

Victoria

23 Nov 2011, 19:23

oooh, spännande! tack för varningen, jag har vana av att mer eller mindre springa ut och missa allt det roliga. (en gång missade jag faktiskt hela poängen med filmen.. erhm.)

Angelica

23 Nov 2011, 20:05

har också läst böckerna, var och såg den filmen igår. inte illa faktiskt!

ida

23 Nov 2011, 20:08

Jag kikade först bara på canon och nikon, det är ju dom som fått bäst i test på allt, så det är ju också ett alternativ, men D5000 är ju så himla dyr :/

Cecilia

24 Nov 2011, 09:56

Jag gick innan eftertexterna slutade & nu stör jag mig jättemkt! Vad hände??? :)

anna.

24 Nov 2011, 11:40

jag är väldigt peppad på att se den nya filmen. jag gillar också twilight, och liksom du sträckläste jag böckerna. förvisso långt efter att alla andra hade hakat på hypen.

Elvira

24 Nov 2011, 16:31

Jag har faktiskt inte ens sett Eclipse än (även fast jag har filmen hemma). Längtar efter att se Breaking Dawn, men tror att jag väntar tills den finns på dvd. Tycker det är lite jobbigt att gå och se en film där majoriteten av publiken är betydligt yngre än jag själv, haha :)

A

25 Nov 2011, 23:50

Har inte sett den än, men till veckan ska jag gå.

Bra tips om att sitta kvar under eftertexterna.

Nu är ju jag en sån som alltid sitter kvar.

Blir skitirriterad på alla som reser sig och har så j-la bråttom ut ur biosalongen så fort texten börjar rulla.


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram