THE DARK KNIGHT RISES

Jag gillar verkligen Nolans tolkning av Batman. Han har lyckats göra det mörkare, mer allvarligt och samtidigt fasansfullt snyggt. Castingen har mestadels varit klockren och Christian Bale är utan tvekan den bästa Batman som har varit. Precis så här känns det efter att ha sett sista delen i trilogin - the Dark Knight Rises. Den tar vid åtta år efter the Dark Knight och jag kan säga att det var tur att jag såg om de två tidigare filmerna innan för att hänga med till hundra procent. Det är svårt att gå in på handlingen utan att avslöja för er som ännu inte sett den, så jag struntar i det. Däremot kan jag säga att det här var den mest spännande, mörkaste, coolaste och snyggaste filmen jag sett på väldigt länge. Jag är nästan beredd att säga att det är den bästa i Nolan-trilogin, men Heath Ledgers tolkning av Jokern i the Dark Knight gör det otroligt svårt att avgöra. Jäkligt bra var den i alla fall och helt klart en film som bör upplevas på bio. Se den! (men se de två andra innan).
 
Vill ni kolla trailer kan ni se en här.

9 kommentarer

Ida ☯ the sky under the sea

03 Aug 2012, 17:09

Jag hade bara sett The Dark Knight innan, och det var ett bra tag sedan så det var mycket jag inte förstod. Bra film men grymt hiskeligt lång! Önskar jag kunde ha fått stoppa tiden mitt i filmen för att få gå ut, skrika lite och springa några varv runt kvarteret...

Ida ☯ the sky under the sea

03 Aug 2012, 17:11

Hade bara sett The Dark Knight innan, och det var några år sedan så det var lite svårt att förstå många saker. Bra film var det i alla fall MEN DEN VAR HISKELIGT LÅNG! Önskade att jag kunde stoppa tiden efter halva filmen bara för att kunna gå ut och ta lite luft, skrika och springa några varv runt kvarteret.

film & serier bloggen

03 Aug 2012, 19:50

Har inte hunnit se den här filmen ännu, men nu måste jag verkligen göra det ! :)

keela

03 Aug 2012, 20:32

tänkte försöka få tid att se den nästa vecka! :]

Sofia

03 Aug 2012, 20:43

Oh. Jag ska se den på måndag. Har ju dock inte sett dom andra filmerna. Men jag hoppas att det inte gör allt för mycket. :)

julia

04 Aug 2012, 20:41

JAG DÖR vad bra den filmen var!!

Rosita

05 Aug 2012, 11:59

Har aldrig riktigt fattat hela grejen med Batman men vill nästan se denna ju, haha! :)

A

06 Aug 2012, 14:57

Är grymt sugen på att se den här på bio. Måste bara kolla de två första filmerna hemma först. Precis som du skriver så vill man ju hänga med helt i handlingen.

sofie

09 Aug 2012, 17:25

Filmen är superbra, precis som alla säger - I agree. MEN jag stör mig så OTROLIGT på antagonistens röst, dem gick ett steg för långt och rösten blev bara komisk.


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram