YOU'RE A-A-A-AMAZING


Nu visste ni ju garanterat det här redan men jag är en sådan där liten melodifestivalnörd. Varje år får jag dock för mig att jag inte ska fastna i det, men sedan sitter jag där i trans framför TVn vid varje delfinal. Strunt samma, det är ju kul!

Imorgon är det äntligen dags för finalen och får jag bestämma skickar vi Danny till Baku. För mig är det här Eurovision så det skriker om det. Det är en jäkligt snygg show, det är en låt som jag inte kunde få ur mitt huvud på flera dagar (obs! gott tecken när vi pratar om ESC) och Danny gör det fantastiskt bra. Jag vet att media redan verkar ha bestämt sig för att skicka Loreen och egentligen tycker jag den låten är fantastisk den med, men av någon anledning blir jag alltid lite anti när folk ska vara så där överlägsna. Så vi säger så här. Jag blir inte direkt ledsen om Loreen kammar hem det, men jag håller mina tummar hårt på att Dannys alla fans är lite mer envisa när det gäller röstningen. På något sätt känns det ändå som att det är hans tur i år.

Vilka håller ni på?

24 kommentarer

Anonym

09 Mar 2012, 09:36

jag gillar Loreens låt, gillade hennes låt sist oxå. :) hade inte koll på att finalen är imån haha!

Sara

09 Mar 2012, 09:49

Jag håller stenhårt på Loreen, älskar låten och hennes framträdande! :)

Anonym

09 Mar 2012, 10:23

Känns som att Danny är en favorit i år;)

Malin

09 Mar 2012, 10:35

Hoppas pa Danny! Det ar verkligen hans tur nu tycker jag. Plus att jag vet hur alla mina europeiska vanner exploderade over honom nar han redovisade rosterna forra aret och allihop utbrast att de ville rosta pa honom - och han var inte ens med i tavlingen!! ;) Loreen ar bra hon med, och resten av svenska folket som kommer rosta pa henne lite extra bara for att se till att det inte blir Danny ska man val inte underskatta forstas. Hur som helst sa lar det ju bli bra pa slutet for om det blir nagon annan an dem tva som slass om det sa ar det ju en himla skrall i alla fall!

Hanna Håkansson [ Foto ]

09 Mar 2012, 10:43

Nej och det behöver ju inte stämma att det är en bluff heller, men hon värkar jävligt säker i det hon skriver. Men självklart ska man ta reda på fakta själv innan man drar sin egna slutsatser kring området :D så tror varken på det ena eller det andra, är ba jävligt kluven :D

Cissi

09 Mar 2012, 10:49

Barnen har bestämt att imorgon blir det "Melloparty" ;)

Jag tror också att Danny (trots att jag INTE hört/sett hela låten än) eller Loreen går vidare.

Loreens låt är bra (men "man har hört den för") så Danny verkar ha ett roligare nummer...



Jaja imorrn får vi veta, bara inte Björn går vidare så är jag nöjd ;)



Trevlig helg!

Malin

09 Mar 2012, 10:50

Sv: fjantighetsfaktor finns... pa ett satt. Tyvarr (eller kanske som tur ar?!) dock sa marks det anda att den ar baserad pa en serie bocker av samma forfattare som PLL for efter ett avsnitt vill man likt forbaskat veta vad som hander i nasta, och sen sitter man dar! Helt klart sevart om du har en eftermiddag eller tre att sla ihjal haha. Plus att Blair Redford ar med som dekoration sadar. ;)

Hanna Håkansson [ Foto ]

09 Mar 2012, 10:52

Nej precis :) men även om det nu skulle vara en bluff, så är de väl fortfarande ett bra budskap i videon som sprids. så de är väl på gott och ont :)

Anonym

09 Mar 2012, 10:52

Den här gått på högvarv här hela veckan när vi haft Sverigebesök;)

Amanda

09 Mar 2012, 10:58

Danny, Loreen eller David Lindgren :) Sen är mollys låt väldigt fin men tror inte den kommer komma så långt i esc...

Amanda

09 Mar 2012, 11:10

Sv: Ge den en chans på svenska också. Det är Robert Gustavsson som har Hortons röst och han gör en massa olika dialekter och håller på. Är inte alls lika mycket sånt i orginalet :)



Jag är lite bitter över att jag missar finalen imorgon. Åker iväg till Jönköping för en studentgrej så det blir inget tv-tittande alls...

Sanne - Life in London

09 Mar 2012, 11:36

Tycker att Dannys låt påminner väldigt mycket om Ushers "Without You"? Men det är en bra låt, fast jag håller ändå på Loreen för hon sjunger bättre också!

LIENE

09 Mar 2012, 12:00

Jag hejar på loreen:D

anna

09 Mar 2012, 13:53

Jag tror att Danny kommer vinna, men håller nog på Loreen! när det gäller dem två! Sen gillar jag även dead by april och Mollys låtar ritigt mycket, men det känns ju inte som att de har någon chans imorgon (:

matilda

09 Mar 2012, 15:26

Det ska bli rktigt spännande med finalen imorgon!!

jag tror det kommer bli kamp mellan Danny och Loreen, håller personligen på den sistnämnda ;)

Hanna Ek

09 Mar 2012, 18:49

Hittade din blogg via bloglovin! Jag har en tävling på min blogg där du tävlar om ett presentkort med ett värde av 1000 kronor, och tre personer vinner en länking som visas för ca 1400 läsare. Kramar!

Anonym

09 Mar 2012, 19:20

här har det varit fint väder till o från, iaf uppehåll:) e du nåt bättre än då?

madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

09 Mar 2012, 19:59

Jag missade just den gången med Danny var med men han verkar vara en så gullig kille så han får gärna åka :-)

Hanna

09 Mar 2012, 21:21

Det vore kul för Danny att vinna eftersom han kom tvåa förra året men jag gillar faktiskt Loreens bidrag bättre. Fast hoppas i alla fall att någon utav dom två vinner! :)

ida

10 Mar 2012, 05:24

Sv. Ja den boken är verkligen bra! Man blir förvånad ett flertal gånger hur den mannen fortfarande kan vara vid liv..



Nu har i alla fall lite bilder från Angkor Wat kommit upp (men med detta sega internet blir det tyvär inte så många och var tvungen att förminska vissa bilder i paint)



Hoppas du mår bättre!

Johanna

10 Mar 2012, 12:25

Håller med dig till hundra procent. Såg någon intervju med Loreen och tyckte bara hon var för mycket med att hon skulle vara "mystisk" och allt sånt. Nej, jag hoppas verkligen, verkligen Danny vinner :)

Caroline

10 Mar 2012, 17:36

Ge mig ett L, ge mig ett O, ge mig ett R, ge mig ett E, ge mig ett E, ge mig ett N...vad blir det!??? LOREEEEEEEEEN!

Ida

12 Mar 2012, 01:02

Dead By April och Loreen höll jag på. Tyckte inte det var så himla kul när Loreen var så himla förhandstippad, men tycker hon hade den bästa låten. Gillade även Ulrik Munters låt väldigt mycket, men såg den aldrig som någon vinnare :)

seperti

14 Mar 2012, 12:56

Jag gillade själv inte alls Danny, det var hemskt =)


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram