FACE YOUR PAST, FIGHT YOUR FUTURE

Var ju på bio i söndags. Såg filmen Looper som jag sett fram emot ett bra tag. Lite för att storyn verkade bra, men kanske mest för min besatthet av underbara Joseph Gordon-Levitt. Den här gången spelar han en ung version av Bruce Willis och har fått både näsprotes och en förminskad överläpp för att passa in i rollen. Lite läskigt när man är van att se honom så här, men ändå jäkligt bra gjort.
 
Filmen utspelar sig i en framtid där tidsresor blivit verklighet och där en maffia styr all brottsverksamhet. Joseph Gordon-Levitt spelar en ung man med ett jobb som "looper", eller vad vi skulle kalla en yrkesmördare. Hans uppgift - göra sig av med människor från framtiden. Eller rättare sagt, han får ett "hot" från framtiden skickat till sig och kort och koncist avrättar han dem på en sekund. Detta för att det i framtiden inte går att göra sig av med kroppar utan att de spåras. Problemet uppstår när han plötsligt står öga mot öga med sin framtida version av sig själv (Bruce Willis) med en enda uppgift - utplåna honom.
 
Miljön är väldigt mörk och dekadent. Det är droger, helrör, ytliga förhållanden och en rädsla som går som en röd tråd genom hela filmen. Det här är en film som kräver att man håller sig vaken så man inte missar de snabba vändningarna. Den är stundtals galet spännande och skådespelarinsatserna är riktigt vassa.
 
Det här är en film som jag vill och kommer se igen. Riktigt bra!

17 kommentarer

Marie

04 Oct 2012, 19:22

Den där kanske jag ska ta och se. Och jäklar vad olik sig han är. Nästan läge att se 500 days of summer igen känner jag.
Ja vi får se till attbpeppa varandra och lova säga till om det skulle fuskas.

Julia, Cupcakestokig, träningsnarkoman och fashionista med kameran i högsta hugg!

04 Oct 2012, 19:37

Fin blogg! Hoppas att allt är bra med dig? Kram!
Kolla gärna in -----> http://juliaalbertine.blogg.se

Lisso

04 Oct 2012, 19:47

Jisses, är det han som kör bilen på bilden?
För då kände jag verkligen inte igen honom!

Svar: Haha ja det är det! Fast med näsprotes och sånt där då ;P
anna

film & serier bloggen

04 Oct 2012, 20:11

Har varit lite osäker på att se den här filmen, men nu när du skriver om den så kanske man ska se den här filmen ändå då?

Svar: Ja klart du ska se den, skitbra!
anna

Liuza

04 Oct 2012, 20:15

åh den verkar riktigt cool, lite inception huvud-vridande film :D

Rosita

04 Oct 2012, 21:34

Åhå, den verkar bra och ja, man måste ju typ se den för att Joseph är med, haha! :)

Hanna

04 Oct 2012, 22:54

Den verkar väldigt bra! :) är det en film man borde se på bio eller kan man se den hemma i soffan sen? :)

Svar: JAg tycker du ska se den på bion, det är en del coola effekter och så :)
anna

annsoh

05 Oct 2012, 01:44

Vill du vara med och tävla om att bli Veckans Intervju?
- Vill DU synas vid sidan av bloggen i 1 vecka och bli länkad samt få en personlig liten interjuv!? :) - Då har du chansen nu! Anmäl dig och skriv '' jag är med '' Lycka till! :)
http://annsoh.blogg.se/2012/october/veckans-intervju-anmal-dig.html#comment

Marie

05 Oct 2012, 07:51

Ja den filmen är så bra, var inte jättelänge sedan jag såg den heller. Perfekt när man är sjuk. Hur mår du idag då?

Ewe

05 Oct 2012, 07:55

Funderade på om jag skulle se den här eller inte, nu har du övertygat mig =)

Svar: Vilken tur! Du lär inte bli besviken :)
anna

jennifer

05 Oct 2012, 14:18

Oh spännande, kanske man ska se då! Och han är ju så galet fin den mannen!

AnnaWK

05 Oct 2012, 15:11

Får hoppas att det går över för sambon också snart. Fast det lär inte hända förrän han har fått tre stjärnor på varenda jäkla bana ;)

Fröken Josefine

05 Oct 2012, 16:00

Åh jag vill också se den filmen! Den verkar vara riktigt bra.

caroline

05 Oct 2012, 17:49

Måste se den, helst fast nu :D

Mira

05 Oct 2012, 21:20

Kika gärna in på min blogg och läs om mitt liv som modell med fotograferingar, mode, fina bilder och min vardag. Följ även gärna på bloglovin! Kram :)

Anna T - Nörd och Filmskapare

08 Oct 2012, 16:02

Riktigt riktigt bra! Kommer också vilja se igen!

angelica

14 Oct 2012, 20:47

tyckte filmen var grymt bra! samt effekterna, helt ball!

Svar: Eller hur, asgrym ju!
anna


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram