NETFLIX

Här ser ni mitt nya beroende - Netflix. En sådan jäkla bra grej för en TV-serienörd som jag. Det funkar lite så här: man skaffar ett konto så får man se hur mycket serier, filmer och dokumentärer som helst. Hur bra som helst! Det finns ett väldigt brett utbud och det bästa av allt är att det ligger ute hela säsonger så man kan likt en äkta nörd plöja säsong efter säsong av sina favoritserier. Jag menar, tänk er att en sådan där grå och regnig dag kunna köra igång en hel säsong av exempelvis Dexter eller Breaking Bad och bara krypa ner under filten. Lite Hallelujah Moment på det. Enda nackdelen är att det kan dröja innan de senaste säsongerna läggs upp, vilket är surt.
 
Netflix kostar egentligen 79 kr/månad men vi som har Spotify Premium får prova det gratis året ut. Hur grymt som helst! Läs mer och testa här.
 
Som det känns nu kommer jag dock inte fortsätta med det efter den fria perioden. Jag väntar istället på det ännu bättre alternativet - HBO Nordic (lanseras inom kort också). För vet ni vad, här kommer man kunna se säsongerna i samma takt som de sänds i USA. Hur bra är inte det liksom?

16 kommentarer

Marie

17 Oct 2012, 19:20

Vi kör oxå med det där nu hur bra som helst!
Fast det blir jag oxå, matt vid träning alltså. Körde jätte strikt en period tidigare och då orkade jag inte träna. Nu tänker jag modifiera lite när jag kommer upp i en högre träningsnivå. Man klarar med kolhydrater när man tränar.

Ida

17 Oct 2012, 20:06

Fy vad bra! Medela så fort det kommer :D äntligen slipper man bråka med alla nedladdningsprogram.

Svar: Det lanseras på måndag, om du menar HBO :)
anna

Liuza

17 Oct 2012, 20:22

åh fan va nice!!

film & serier bloggen

17 Oct 2012, 21:21

Jag har hört talas om detta, kanske värt att testa ! Väntar också på att HBO nordic kommer ut, ska bli SÅ kul!

Hanna

17 Oct 2012, 22:45

Roligt att de som har spotify får prova det gratis, ska fixa iordning det imorgon tänkte jag :) är rädd för att det kanske blir för mycket tittande dock, för försöka hålla mig och spä ut det lite så att inte ögonen blir fyrkantiga. :P

Anna T - Nörd & Filmskapare

17 Oct 2012, 22:57

Wow HBO nordic låter ju fantastiskt, synd att de inte fanns nå sånt för alla andra serier från amerika man vill se :)

Svar: Det kommer nog komma det med ;) vet att showtime håller på att förhandla fram ett liknande koncept och där går jäkligt många av mina favoriter så det hoppas jag på!
anna

snie.blogg.se

18 Oct 2012, 08:45

oh då kan man ju skaffa det gratis i o med man ha spotify :) måste kollas in!

haha ja, sån otur för tillfället. vänder väl snart :)

Marie

18 Oct 2012, 09:24

Ja jag känner oxå så, tror dock att det räcker att äta lite mer grönskaker från den "förbjudna" sidan. Jag vill ju att träningen ska ge nåt, känns svårt att bygga muskler när man är så slut i kropppen.

julia

18 Oct 2012, 14:12

såg nyss en reklam om netflix , det verkade riktigt bra!

Svar: Ja det är väldigt bra! Men kan sakna de senaste avsnitten av serierna. Men testa! Gratis ett tag ju :)
anna

pelle

18 Oct 2012, 19:38

OJ! Vill ha! Kan man se det på Telia-boxen?! :D Förresten, känsliga fråga kanske, är du offer för Telias besparingar?!?!

Svar: Nej netflix har inget samarbete med telia, det är via nätet. Man ska kunna se det via nintendo wii också, sånt har väl du med? :) Nej jag är inget offer för det, det rör mobilsidan men väldigt oklart ännu i vilken utsträckning.
anna

Magdalena

18 Oct 2012, 22:15

Aha så det blev ett test iallafall. Visst är det grymt med så mycket säsonger av så mycket tv-serier?! Synd som sagt att det inte är de senaste, men ett bra sätt att se ikapp serier man hamnat efter i, eller aldrig börjat se tidigare. Kanske kanske kanske kan det få mig att se Dexter. Alla säger ju att det är så bra. Jag har ju aldrig klarat mig förbi första avsnittet trots flera försök... Sons of Anarchy ska jag se iallafall, och Modern Family, och kanske Weeds... När jag nu ska få tid till det. ;)


Svar: Alltså Dexter är fortfarande min absoluta favoritserie (efter OC), det har till och med gått om VM och det säger en del för det älskr jag ju! haha Så snälla ge det en chans :) Modern Family är hur kul som helst! Weeds kanske jag ska kolla ikapp ngn gång, är sugen på White Collar också. Mest för att Matt Bomer är med, sen så är ju "Peyton" med också och det drar ju ner en del... haha
anna

anna

19 Oct 2012, 10:07

åh, fasen vad nice! :)

♫♪ sandra T

19 Oct 2012, 14:35

tack för tipset :)

Elvira

28 Oct 2012, 08:07

Passar på att testa Netflix denna månad, och måste säga att jag är fast med. Dock tycker jag det är synd att de ex. bara har den första säsongen av TVD, medan de har fler av andra (som Breaking Bad).

Svar: Ja jag håller med, jag saknar många säsonger av serier. Eftersom jag är en sån serienörd så har jag ju sett det mest ainnan haha men det är ändå bra underhållning :)
anna

Sally

01 Nov 2012, 21:47

Gör tyvärr inte byten, kram! bloggbesokare.se"

blooggaren

02 Nov 2012, 09:05

japp de blir riktigt snyggt de här : okej men då får du ditt bord :... bloggbesokare.se


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram