DEXTER / HOMELAND

Efter x antal månaders väntan, abstinens, längtan är det äntligen dags för säsongspremiärer av två av mina favoritserier - Dexter och Homeland. Dexter är så jäkla bra att jag gång på gång kommer på mig själv med att fundera på hur man kan skapa en sådan fantastisk serie. Älskar det! Homeland är en ny favorit och efter första säsongen är mina förväntningar skyhöga.
 
Det är ju det här som gör att hösten ändå känns ganska mysig - alla serier som kommer tillbaka efter säsongsuppehållen. Jag är en riktig TV-serienörd med upp emot tjugofem olika serier som jag följer samtidigt. Kan till och med vara så att det är ännu fler, har inte riktigt vågat räkna. Förutom Dexter och Homeland ser jag lite extra mycket fram emot premiärerna av Revenge, the Walking Dead och the Vampire Diaries.
 
Någon serie ni ser fram emot i höst?

18 kommentarer

elinelinelin

01 Oct 2012, 16:13

Vilken härlig header du har! :)

Svar: Tack så mkt!
anna

linaaaa

01 Oct 2012, 16:42

ääälskar dexter! en av många bra grejer med hösten är alla grymmaa serier! :D

jennifer

01 Oct 2012, 17:16

Åh ja det är ju typ det bästa med hösten: alla serier som börjar! Den 11e är det ju dags för vampire diaries säsong 4, dör lite grann..

william

01 Oct 2012, 17:29

Dexter äger:D

Isabelle<3

01 Oct 2012, 17:56

Hej :D Delta gärna i min tävling som avslutas inatt! :D
http://www.nattstad.se/Isabellealberti?id=4139864

Filippa Sundling

01 Oct 2012, 18:14

fin blogg :)

J

01 Oct 2012, 20:20

Jag började titta på första säsongen av Homeland igår och föll pladask efter första avsnittet. Jag känner det är dags att titta på mer "intellligenta" serier men ibland lättar Glee upp när allt annat känns trist och tråkigt :)

Svar: Alltså jag ser väldigt blandade serier, men Glee har jag verkligen lessnat på. Ser det dock fortf av ngn anledning men känns som det är samma storys som upprepar sig hela tiden, så tråkigt. Homeland däremot, så bra! :)
anna

Linnea

01 Oct 2012, 20:42

åh dexter dexter dexter dexter <3 <3 <3

Liuza

01 Oct 2012, 20:52

har hört att vampire diaries är grym, men de är någonting med vampyrer som jag inte riktigt fattar mig på haha

Svar: hha just ja det brukar du säga, åh vad du missar mkt Liuza! ;)
anna

M

01 Oct 2012, 21:04

Homeland? Hum.. kanske är en serie att satsa på. Är den lika beroendeframkallande som Dexter så att man bör vänta på hela säsongen och kötta alltihopa på en gång?

Svar: haha den är sjukt spännande, jag sträcksåg säsong 1 på bara några få dagar. Det är 12 avsnitt i säsong 1 och så började säsong 2 idag, se den! :)
anna

Linda | KEEPMEINSANE.BLOGG.SE

01 Oct 2012, 21:43

Flera av de serier jag såg fram emot har redan börjat (Glee, How I Met Your Mother, The New Normal...) men The Vampire Diaries och även American Horror Story är två serier som börjar inom de närmaste veckorna som jag ser riktigt mycket fram emot att få se nästa säsong av :)

Svar: Am Horror Story är jag för feg för haha. Såg pilotavsnitte men blev så jäkla rädd av snubben i lackdräkt så vågade inte se mer ;P
anna

Leo

02 Oct 2012, 13:55

Yes, äntligen dags för Dexter!!
Annars väntar jag på fler avsnitt av Pretty Little Liars efter att jag blev gravt beroende av den serien i somras. Mycket på grund av att du skrivit dig varm om den faktsikt. :)

Svar: Haha jag har fått ganska många att bli besatt av PLL, jag känner mig stolt! Men det är ju så himla bra och sist slutde det ju så "OMG!" Men förutom Halloweenavsnittet så kommer det ju inga nya förrän i januari typ :(
anna

Åsa - Coffee breaks

02 Oct 2012, 20:06

Jag är inne i tredje säsongen av Dexter och fullkomligen love it! Och Homeland också, har väntat sjukt länge på uppföljningen! Spännande :D

Svar: Åh du har så mkt bra Dexter kvar! Blir så avundsjuk :)
anna

Gaymasen

02 Oct 2012, 21:37

Riktigt bra serier!

Fått min karl att bli lika serietokig som jag så till helgen blir det att kika första avsnittet på Dexter, nya säsongen. Lääängtar!

Homeland är för övrigt Obamas favoritserie, tydligen. ^^

Svar: haha jasså? Ja men Homeland är ju skitbra! och mkt politik och terrorister så förstår att han tycker om det ;P
anna

Leo

03 Oct 2012, 08:13

Svar: Oh nej är det så!? :( Jag kollade inte så noga såg bara att nästa skulle komma i slutet på oktober, tänkte aldrig på att kolla när nästa efter det skulle sändas.

Svar: De kör alltid så av ngn anledning. Första halvan av säsongen under sommaren, ett halloweenavsnitt och sen andra halvan i början av året. Dumt upplägg!
anna

Pelle

03 Oct 2012, 20:04

GRAOW PÅ HOMELAND OCH DANES! GRAAOW!

Carro

05 Oct 2012, 09:17

Asså, jag kunde typ inte se preimären av Dexter häromdagen. Det gjorde ont i hela kroppen. Ångestavsnitt allan!!! Fy fan!

Svar: Haha eller hur! MEn jävlar vad bra det var! Jag dog typ i slutet.
anna

Malin

07 Oct 2012, 01:26

Tva personer har bara senaste veckan sagt att jag borde borja kolla pa Homeland. Vet inte om I can take it though, har sa mycket tv feels som det ar over nya sasongerna av NCIS och Revenge! AAAAAHHH.

Svar: Jo du MÅSTE se det! Riktigt spännande och bra :D
anna


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram