DJANGO UNCHAINED

Igår var vi äntligen på bio och såg Tarantinos nya skapelse Django Unchained. Jag älskar Tarantino och jag älskar den här filmen! 165 minuter av ren och skär lycka. Precis som hans tidigare filmer är det väldigt rått och blodigt. Jag brukar vara den som gärna vänder bort blicken när det blir för brutalt, men på något sätt så lyckas han alltid få det så estetiskt att jag till och med kommer på mig själv med att sitta och le när kulorna viner genom kroppar och väggar. Sedan det där med hans förmåga att skapa intressanta karaktärer och även göra den perfekta castingen till dem. Jag vill nominera mer än hälften till en Oscar. Den här filmen ska upplevas på bio, helt klart.
 
Jag verkar förresten ha en sådan där riktig skitvecka. Den energi jag kände i helgen är som bortblåst och hela mitt inre består av kaos. Jag har än så länge avbokat två träningspass till förmån för filten, soffan och kopiösa mängder te. Egentligen är nog löpbandet precis vad jag behöver, ni vet springa bort lite aggressioner och frustrationer, men istället lyssnar jag på Thomas Stenström och fryser konstant. Imorgon får det allt bli en uppryckning.

13 kommentarer

Sara Ekman

22 Jan 2013, 17:59

Bra filmtips, måste se! :)

film & serier bloggen

22 Jan 2013, 19:52

funderar skarpt på att gå och kolla på den filmen nu, verkar ju i alla fall vara hur bra som helst !

Svar: Ja se dne, så jäkla bra! :D
anna

caroline

22 Jan 2013, 20:37

Måste helt klart se den!!

Liuza

22 Jan 2013, 20:45

har hört så bra om den, måste se!

sv: de är på rea nu, fynda :)

Jessikolan

22 Jan 2013, 21:08

Det går snart över, fortare än du anar och då är du piggare än pigg! <3

Svar: Tack hjärtat! Det hoppas jag med, liiite bättre idag så det går väl åt rätt håll :)
anna

Sofia

22 Jan 2013, 22:19

Åh. Vi måste ju ta och se den där. Känner att jag också kommer att gilla den. :)

Sånna där dagar är helt okej. Kroppen sätt att säga dig något. Man kommer över det. :)

Svar: Ja du måste se den, så jäkla bra film! :D
anna

Karin O

23 Jan 2013, 01:12

Den vill jag se!

Svar: Ja den var riktigt grym! Se den :)
anna

sara

23 Jan 2013, 08:31

jag tyckte den va lite lång men ändå rätt bra :)

NATALIE

23 Jan 2013, 13:49

åh hoppas att du känner dig piggare idag!:)

Åsa

24 Jan 2013, 14:37

Mycket fin ny design!

Och filmen, vi skulle sett den i tisdags, men sjukdom satte stopp. Förhoppningsvis blir det i helgen i stället, längtar!

Svar: Åh ja du måste se den, grym är den!
anna

A

25 Jan 2013, 14:10

MÅSTE se, känner jag!

Anna T - Nörd & Filmskapare

28 Jan 2013, 20:53

Måste se den här snart :D

Trevlig Blogg

25 Mar 2013, 21:31

Fantastisk film :)


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram