THE 8TH FILM BY QUENTIN TARANTINO

Jag älskar i princip allt som Quentin Tarantino skapar och har verkligen längtat efter hans åttonde film. Och åh herrejäklar vad den var värd att vänta på! The Hateful Eight. Tre timmar bestående av helt fantastiska karaktärer, galet snygg filmning och vassa dialoger. Ni som har sett Tarantinos andra filmer vet även att allt aldrig någonsin är så som man tänkt sig. Mer säger jag inte, förrutom att ni bara måste se den! 
 
Som vanligt när jag har sett en Tarantino-film så får jag mersmak och får för mig att jag bara måste se om alla andra hans filmer nu på en gång. I helgen har jag betat av Django Unchained, Inglorious Basterds och Kill Bill 1+2, för ungefär tioende gången. Lika bra varje gång, det som är det grymma. 
 
Har för övrigt en väldigt lugn och skön helg. Väldigt tomt på kontot inför löning imorgon så passar på att jobba lite övertid inför vårens/sommarens resor. Vad hittar ni på? 
 

8 kommentarer

sandra

23 Jan 2016, 23:19

åh älskade django, är denna typ lika bra? :)

Svar: Ja det tycker jag! En väldigt typisk tarantinofilm :D
anna

mammatillmirakel.blogg.se

24 Jan 2016, 00:10

Han är kung av brutala filmer som är så sjukt snygga att man bara sitter där och gapar. Denna vill jag också se. :)

Linn Strömberg

24 Jan 2016, 01:01

Tror inte jag har sett en film av honom! Får ta och kolla upp det :D

Bellah - livet i USA

24 Jan 2016, 05:36

Jag tror inte jag sett någon av de filmerna^^

Jeanette

24 Jan 2016, 13:10

Den där filmen vill jag så gärna se! :) Älskar hans andra filmer

Anna

24 Jan 2016, 13:24

Tarantino är inte min cup of tea egentligen, jag är mer team Scorsese tror jag ;-)

Svar: Scorsese är inte fy skam heller!
anna

Netti Starby

24 Jan 2016, 13:47

Vilka bra filmtips! Kram

Skogsraah

24 Jan 2016, 17:36

Han gör verkligen sååå bra filmer!


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram