stressen har ökat igen + fem sanningar om mig


idag är jag riktigt påbylsad
det börjar verkligen bli kallt ute nu
vart tog sommaren vägen?

jag överlevde världens segaste föreläsning och min stress inför tentan är nu större än någonsin. jävla klasskamrater som ska trissa upp varandra så alla blir sjukt stressade. måste få i mig något att äta, resten av dagen blir plugg + plugg + idol + plugg + plugg. härligt va? blev förresten inspirerad av ida att lista fem sanningar om mig själv. har redan gjort det en gång, men tänkte att det var dags igen. so here we go.

~ jag kommer från en galen fotbollsfamilj
där mamma håller på arsenal, pappa på manchester united och jag själv på liverpool. behöver jag säga att det ofta blir konflikter mellan oss?

~ sen jag var femton har jag avgudat kent obeskrivligt mycket. finns inga ord som har berört mig så mycket som de som är skrivna av jocke berg. har sett dem live uppemot tjugo-tjugofem gånger nu, varav tre under de senaste sju månaderna.

~ varje gång jag återvänder "hem" till kalmar får jag panik. det är för litet, för trångt och ger mig riktiga klaustrofobikänslor.

~ på senaste tiden har jag blivit för besatt av chai-latte för mitt eget bästa. det märks i plånboken + alla toalettbesök.

~ jag har femton VHS-band fulla med "full house" nere i kalmar. ni vet den där supertöntiga men underbara komediserien med olsentvillingarna.

39 kommentarer

Cissi

02 Oct 2008, 13:04

Huset fullt såg jag jämt när jag var liten!

carro

02 Oct 2008, 13:08

svar: isch, men du verkar ju sluta tidigt iaf, skönt ;D



puss

frida

02 Oct 2008, 13:13

VARJE DAG DRABBAS 19 KVINNOR AV BRÖSTCANCER, VAR NIONDE KVINNA KOMMER NÅGON GÅNG ATT FÅ DET.

VI MÅSTE GÖRA NÅGOT ÅT DETTA. KIKA IN PÅ MIN BLOGG DÄR JAG VIA ROSA BANDET HAR STARTAT EN INSAMLING TILL BRÖSTCANCERFONDEN. ETT LITET BIDRAG KAN HJÄLPA STORT! HTTP://OUTREGOUS.BLOGG.SE!

KRAM PÅ ER!

Marie

02 Oct 2008, 13:14

Jag är nere igen :) Som tur var hittade jag det jag skulle rätt fort. Hatar verkligen att vara där upp själv.

Förstår att komplimangerna haglade för västen är jättefin!

Är det plugg för hela slanten nu då?

Söderlund

02 Oct 2008, 13:16

Nu har det via bloggen startats upp ett nytt diskussionsinlägg. Denna gången handlar det om nätdejting. Hissa, eller dissa? Jag har nu lämnat mina åsikter kring ämnet, och nu är det eran tur. Jag hoppas att just du vill vara med och dela med dig av just dina tankar och funderingar kring detta ämne i en av dom absolut störst växande bloggarna just nu.



Tack på förhand!

Ska bli intressant att läsa dina tankar :)

carro

02 Oct 2008, 13:20

svar: mjo, skulle också behöva göra lite läxor, va läser du föt ngt då :)?

Sanna

02 Oct 2008, 13:21

Hehe nej, verkligen inte! ;)

Marie

02 Oct 2008, 13:22

Jag kunde inte låta bli att handla godiset, var alldeles för sugen :)

Ja, kom ihåg att du måste äta gumman! (tjatmoster)men jag är lite orolig för dig.

jag sitter bara här vid datorn med tv:n på i bakgrunden.. ska nog ta och brygga på lite kaffe nu. Skulle kunna tänka mig att låna dina 5 vhs och se avsnitten av full house. Jag hade bara två st, men de vet jag inte ens vart de är nu.

Just Picture It ?!

02 Oct 2008, 13:24

usch, låter jobbigt! :( hoppas att du försöker slappna av och att det går bra! :)

Caroline

02 Oct 2008, 13:27

halsdukar är underbara!

carro

02 Oct 2008, 13:28

svar: aha, okej :) se till att bli en bra lärare då, så dom blivande eleverna slipper hålla på att dö av uttråkning ^^

IZZAH

02 Oct 2008, 13:30

Hej !

jag har en liten frågestund i min blogg nuh

ta dej en titt åh ställ gärna en fråga ! :D

http://izzah.blogg.se/2008/october/izzahs-quiz-time.html

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

02 Oct 2008, 13:36

åh jag vill ha avsnittet med olsenflickorna! serien som jag gjorde mig kär i dem hihi. har bara första avsnittet tyvärr



hihi kul att du gör det!

Marie

02 Oct 2008, 13:38

Det är bra att du försöker!

Jag har inte heller nån video men mamma och pappa har kvar sin så jag skulle kunnat låna den :) Tyckte den serien var så bra, tror jag fortfarnade kan många av replikerna :)

Amanda

02 Oct 2008, 13:40

Ja...full house är ganska töntigt men hjälp vad bra jag tyckte den serien var! Nu har jag inte sett den på x antal år. Kanske skulle göra det...? Fast jag är rädd att bli besviken. :o)

carro

02 Oct 2008, 13:43

svar: skojar du :O? alla dom lärarna befinner sig tyvärr på min skola, men jag ska se till så mina barn kmr i din klass ;D

carro

02 Oct 2008, 13:49

svar: det är bra, då ser jag fram emot barn som är högutbildade inom kemi&biologi, läkare får dom bli ;D!

Marie

02 Oct 2008, 13:50

Ja, jag gillade michelle bäst :) Fasen vad kul det skulle vara att se ett avsnitt. Tycker de kör repriser på allt, kan det inte vara läge att dra igång en omgång av den.

Amanda

02 Oct 2008, 13:56

Ja...eftermiddagstv! Perfekt! Jag är mammaledig nu så det hade passat finfint! :o) Gjorde dom inte det förut föreseten?

Amanda

02 Oct 2008, 14:02

Det håller jag fullkomligt med om! Kanske ska lägga fram det som förslag för tittarombudsmannen! :o)

Marie

02 Oct 2008, 14:04

Smart Anna :)

carro

02 Oct 2008, 14:07

svar: det är bra, liksom biologi är ganska kul, men kemi&fysik är det värsta(enligt mig) men sen har vu ju inga bra lärare i nått ämne :/

jannica

02 Oct 2008, 14:21

va gärna med och tävla om en bloggdesign i min blogg:)

Marie

02 Oct 2008, 14:26

Lycka till! Hade gärna sällskapat om jag bott lite närmare. Köp lite snarra du oxå :)

carro

02 Oct 2008, 14:27

svar: precis, en bra lärare gör ett ämne roligt&lärogivande, liksom på vår kemi sitter vi&kollar på youtube, eftersom vi inte själv får labborera :O:S

movemi

02 Oct 2008, 14:27

dom filmerna har jag aldrig sett..

Dom blir nästa poå min want to see list!

Evelina

02 Oct 2008, 14:29

Kul att läsa om folks sanningar :)

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

02 Oct 2008, 14:31

har nog sett de flesta avsnitten i alla fall, men vill se igen! hihi

Sanna

02 Oct 2008, 14:35

Ska strax iväg och klippa mig faktiskt, vad gör du idag?

Daniel

02 Oct 2008, 14:36

Trevliga sanningar om dej!

Mera "hemligheter"? ;)

carro

02 Oct 2008, 14:37

svar: vi labba mkt i sjuan, jag går i nian, så jag har inte labbat på ganska länge :/ vi har typ bara teori, eller vad man ska kalla det:/

Anonym

02 Oct 2008, 14:37

- javisst är hon vacker ? i love her : )

Dress Like a Princess

02 Oct 2008, 14:40

Sötnos

Hang

02 Oct 2008, 14:42

Jadå, allt är bra idag, självdå? :D

olivia

02 Oct 2008, 15:09

SVAR: det blev samma som dig för mig. vem tycker du är bäst av tjejerna?=)=)

JOSEFINE

02 Oct 2008, 15:11

sv: hungrig annars är allt ok, själv?

Rebecca

02 Oct 2008, 16:45

FUll House är ju trots allt sååå söt! Haha, love it! Jo det var intressant faktiskt!! Rätt äckligt dock i vissa stunder, men kul att se hur han kämpade vidare! Ska ju vara en till nästa vecka samma tid om överviktiga tjejer som låter sig plåta sig själv. Och då menar jag inte överviktiga normal, utan super super super size. Rätt intressant ändå :) Haha, sorry.. jag vill vara lite privat!! :O Hahhah ;)

teela

02 Oct 2008, 17:31

jag ääääälskar huset fullt. Vad avis jag blir att du har en massa inspelade . finns ju boxar man inga med svensk text. buu

Liene

02 Oct 2008, 19:31

Kul att få reda på mer om dig:)

Jag tror jag också har nåt sånt fobi om att komma till et mindre ställe, och det värsta är att jag bor på ett:/


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram