Tapas baby.


Jag skulle seriöst kunna leva på tapas. Baconlindade dadlar, kycklingspett, ostfyllda vetetortillas och en massa annat gott. Har spenderat både fredag och lördag kväll på Göteborgs bästa tapasrestaurang Mañana. Fredagkvällen med jobbet och gårdagen med några vänner, helt perfekt helg verkligen. Nu är jag så där härligt söndagsseg och ligger här invirad i duntäcket med en stor kopp chaite bredvid mig. The National i högtalarna och det är så vackert och avskalat att jag ibland inte vet vart jag ska ta vägen. Här tänker jag stanna ett tag framöver. Söndagsslappande på hög nivå ni vet. Senare i eftermiddag är det avgörandet i Premiere League som gäller tillsammans med Clara och en iskall Carlsberg eller två. För första gången i mitt liv tänker jag hålla tummarna hårt för att Chelsea tar hem guldet. Mest för att det som Liverpool-fan gör lite för ont i hjärtat att se Manchester United lyfta bucklan. Där har ni mina planer för dagen.

43 kommentarer

jessica

09 May 2010, 12:02

god morgon :)

jo det gick bra, fast jag vaknade tidigt och det tog en stund att somna. men när jag väl somnat så sov jag som en stock ;)

och nu på morgonen har jag släpat upp grejer till förrådet och slängt massa skräp. börjar se någorlunda okej ut här nu, hehe...

hur är det med dig idag, mår du bättre?

Madde

09 May 2010, 12:04

Åh det där såg ut att vara något för mig, fan vad gott! Aldrig provat. Och du, jag gillar låten, precis som du trodde att jag skulle göra.

Ha en trevlig söndag gumman!

jessica

09 May 2010, 12:11

ja det gör det. men det kommer bli bra här tror jag, och fint när man fått det som man vill. du får komma hälsa på nån dag :)

skönt att magen är bra, det är ju verkligen inget kul med magvärk. speciellt den där krampaktiga.

M I M I

09 May 2010, 12:30

gud så gott dte låter!!! har aldrig provat på tapas(aa)

marie

09 May 2010, 12:39

ja på vårkonsert. Tre körer från stan i ledning av Kjell lönnå och så var tommy körberg där och sjöng. Det var mamma och pappa som hade två biljetter över så då gick jag och en kompis med. ingen rockkonsert direkt men de sjöng många fina bitar :) fanststiskt vad gott det såg ut med tapasen! tror jag måste komma ner och äta någon dag :)

Tilda

09 May 2010, 12:46

Fina bilder du tar!

Tobias

09 May 2010, 13:01

Gud så gott, mums! Är superhungrig =)



Hur är det heltidsjobb då? :D

jessica

09 May 2010, 13:02

ja vi får ta och köpa den där vinflaskan vi pratat om, hehe...

nu ska jag göra mig i ordning för att åka på kalas. hörs senare. ha en fin dag! :)

Tobias

09 May 2010, 13:04

Precis =) jag kommer nog jobba heltid i sommar, förutom mina semesterveckor då :)

Tobias

09 May 2010, 13:06

hoppas du får :) har du några sommarplaner?

Tobias

09 May 2010, 13:09

Nice :) jag ska resa på alla mina semesterveckor =)

Lotta

09 May 2010, 13:09

älskar tapas

Elvira

09 May 2010, 13:30

tapas är så fruktansvärt gott! och nu vet jag vilken restaurang jag ska ha i åtanke nästa gång jag är i göteborg.

marie

09 May 2010, 13:53

ja musik är ju alltid musik :)

körberg sjöng bla fattig bonddräng, bridge over troubled water och anthem och mans kören körde halleluja, det var rätt hög rysfaktor på dessa.



Ska du jobba hela sommaren då eller får du någon semester?

sandra

09 May 2010, 14:04

fan vad gott! =)

marie

09 May 2010, 14:19

ja, den är riktigt bra.



Men det kanske går bra att jobba oxå bara för att veta att man har ett jobb och inte vet hur länge man får vara kvar. jag fick iaf mina önskade veckor och de ska bli så jäkla skönt att slippa vara där den värsta veckan på hela året. jag brukar alltid jobba när det är som värst men i år lämnar jag bygget :)

Hanna

09 May 2010, 14:34

Åh, vill oxå till manana å äta tapas å dricka drinkar(!!) :)

Lisa

09 May 2010, 14:35

underbart!

Jennie

09 May 2010, 14:37

ååh va gott de ser ut och låååter :D mums

marie

09 May 2010, 14:42

ja, det känns fantastikst skönt :)

längtar redan, fast det är rätt länge kvar.

kristin

09 May 2010, 15:03

ja det är verkligen gott med sån mat, love it!

Lena

09 May 2010, 15:04

låter ju riktigt härligt! :)

jag la mig rätt tidigt och irriterade mig på att jag inte kunde få tag på andy, men han hade spenderat natten i fängelse för fyllekörning. bah, jävla pojkvän jag har alltså.. nu måste han betala typ 12 000 spänn i böter! ehm, ja.

sen att alla alltid kör fulla där har jag ännu svårare att fatta nu än när jag vet vad det kostar än jag hade innan!

LOVISA

09 May 2010, 15:08

mums!!



:-*

Lena

09 May 2010, 15:18

jo, jag håller med! jag hatar det också! det var i princip det enda vi någonsin bråkade om. men det är så himla annorlunda där mot här, såklart att det är lika farligt och lika illa (jag försöker verkligen inte försvara det, för jag känner precis som du), men där kör verkligen ALLA fulla. Helt sjukt, jag vägrade åka med dem vilket resulterade i att alla tyckte jag var löjlig, och hur skulle jag då ta mig överallt, när de alltid körde fulla? skitsvårt dilemma det där!

och sen är det lagligt med några öl när man ska köra där, och hur vet man var gränsen går? och hur agerar man? det är jättejobbigt, och nu är jag både arg på honom för att han kör full jämt och att han varit dum nog och gjort det och blivit tagen av polisen samtidigt som jag är orolig för att han inte har pengarna och då kommer han åka i fängelse, och samtidigt att han kanske tar pengarna han skulle kommit hit för...

Tobias

09 May 2010, 15:25

jag ska till mallis och sedan blir det london några gånger =)

Lena

09 May 2010, 15:29

ja, jag håller med. skulle aldrig kunna köra när jag ens druckit en öl. även om det var lagligt. jag tycker också det är jätteskönt att det inte är lagligt alls här. då är det liksom inget snack om saken. det är ingen gränsdragning som ska göras och det är absolut inte socialt accepterat, som det är på så många ställen..

Lena

09 May 2010, 15:38

tack! det känns jättemysigt också! :)



och exakt, just att det inte är socialt accepterat är så himla skönt, för då är det ju snarare att man säger till folk att inte göra det jämfört med hur det är där, när de tycker jag är löjlig som inte vill åka med nån som är full.. och han sa hela tiden "i would never put your life in danger, you know that".. och vad ska jag säga, liksom? gah, det var nog det absolut jobbigaste i uganda!

Lotta

09 May 2010, 15:53

ja! i östra delarna var det väldigt fint och det var ju där det fanns flest bevarade saker. Jättefin stad, och så mysigt. När var det du var där?

sara

09 May 2010, 16:06

ja tack till tapas :)

marie

09 May 2010, 16:18

två sista veckorna i juli och två första i augusti. det kommer bli toppen det :)

rebecca

09 May 2010, 17:15

Mums det ser helt fantastiskt gott ut :D

Äntligen kommer solen, trist att den ska hitta fram när helgen är över! Men jag har tur och är ledig måndag+tisdag så vem ska klaga :D haha!

Linda

09 May 2010, 17:56

Åh, lovely.

emelie

09 May 2010, 17:57

musik intresserade?!?

jag har en "liten" tävling in my blogg now.

den går liksom ut på att ni ska kommentera vad eran favoritlåt och artisten som sjunger den låten och sen ska jag lyssna igenom alla och bestämma en 1,2 & 3 sedan lägger jag upp låtarna & erat bloggnamn i min blogg! enjoy it! PUSS PÅ RUMPAN / emelietequeen

sanna

09 May 2010, 18:04

tapas verkar vara himla fint och speciellt tillsammans med fina vänner =) håller tummarna med dig ikväll faktiskt, allt för att man united har vunnit tillr'äckligt just nu =P haha

Sanna

09 May 2010, 18:07

Åh så gott!

Anders

09 May 2010, 18:28

Gjorde inte särskilt mycket. Stannade hemma och kollade lite fotboll på TV bara :)

Rosita

09 May 2010, 19:43

Har faktiskt aldrig hört The National,

men jag lyssnar nu och jag gillar! :)

jessica

09 May 2010, 20:52

ja det var mysigt med kalas. min mormor som fyllde 85.

var kjolen bra? :)

Jennie

09 May 2010, 22:06

svar: haha va! :D de e jättemysigt att gå omkring där. Dock dyrt så egentligen kan man hålla sig till Slottsskogen typ :D haha

anna

10 May 2010, 08:39

Hur gick det för Chelsea igår?

pelle

10 May 2010, 14:09

Hur länge har du bloggat om det där jävla primär ligg? Är det slut nu? :P

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

10 May 2010, 19:49

mmm älskar plockmat.

Ola

11 May 2010, 11:08

Såg riktigt nice ut med tapas :) Fick jag lite bra inspiration till min egen matlagning ;) Dock håller jag inte alls med dig vad det gäller fotbollen :P Man utd skulle ju tagit hem det :P


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram