FILMRECENSION GÅNGER TVÅ.

Två biobesök under loppet av tre dagar. Det är fan bra jobbat tycker jag allt. Två helt motsatta filmer blev det också.

Water for elephants (trailer). Hade otroligt låga förväntningar inför den här filmen. Med Rob Pattinson som en av huvudrollerna skapades en stor varningstriangel. Jag menar okej, han passar som Edward Cullens, men kanske inte världens bästa skådis. Men jag blev faktiskt positivt överraskad. En sådan där riktig mysfilm och Reese Witherspoon är ju så vacker att man går halvt sönder av avundsjuka. Lite som en mix av Moulin Rouge och någon gammal krigsrulle från trettiotalet. Och sådär lagom kärleksfjantig som alla behöver lite då och då.

Scream 4 (trailer). Som ett stort fan av den första Screamfilmen var mina förväntningar höjda upp i skyarna. Samtidigt som jag innerst inne antog att den skulle vara genomusel, men jag hade fel. Det här kändes inte som en uppföljare brukar göra. Den kändes mer genomtänkt med underbara interna skämt för oss som faktiskt sett första filmen fler gånger än vad som räknas som humant. Ett stort plus för inledningsminuterna också. Jäkligt snyggt gjort! Sedan får man ju ta det för vad det är också - en klichéfylld high-school-skräckis med en drös TV-serie-skådisar. Men vafan, se den.

Nu: in i duschen, käka lite frukost och promenera bort till jobbet. Imorgon är jag däremot ledig så ikväll lutar det åt utgång. Blir ju galet sugen på rosévin i det här sommarvädret. Later!

14 kommentarer

anna

23 Apr 2011, 09:36

den första vill jag se :)

Kalle

23 Apr 2011, 09:44

så trailer på rob pats o ville genast se den, han är bra, men inte pga twilight utan remember me. en av dom bästa jag sett! kan bli söndagens film då!

pernilla

23 Apr 2011, 10:21

Åh har faktiskt velat se scream sen den kom ut! glad påsk på dig föresten!

sara

23 Apr 2011, 10:41

åh jag har rosébubbel i skafferiet, kanske åker fram ikväll! underbart väder ju:)

Elvira

23 Apr 2011, 11:19

Är sugen på att se båda dessa filmer, men jag tror jag väntar till dvd-releaserna.

Erika

23 Apr 2011, 11:23

Sv: Tack så jättemycket för svaret! =) Nu blir jag mera säker på att köpa den hehe ;) Kanske inte är världens bästa med vanliga batterier men det duger hehe :)



Ha en fin dag!

Sara

23 Apr 2011, 11:38

Ja visst var Pattinson bra i Water for Elephants! Jag trodde inte alls att han skulle vara så bra så blev positivt överraskad!! :)

Scream måste jag gå och se någon dag!!! :)

Angelica

23 Apr 2011, 14:23

haha jag funderar faktiskt på att köpa scream 4 när den kommer ut på dvd.. bara för att...



sv: Jasså? haha oj då! ja det var konstigt, med tanke på att det var en utav de första vampyrseriena hahahah men ja, smaken som baken: delad hahaha :P

Liuza

23 Apr 2011, 15:07

water for elephants verkar jättemysig men att robert pattinson är med får mig att springa ifrån biosalongerna haha



sv: de tog väl en månad ungefär, jobbigt!

Barnens Hjältar

23 Apr 2011, 15:57

Åh jag vill se elefantrullen, älskar Reese Witherspoon. Hoppas du har en fin Påsk!

Rosita

23 Apr 2011, 16:00

Härliga recensioner! :)



Lite rosévin en kväll som denna låter toppen, ser ut att bli så för mig med!

Sofia

24 Apr 2011, 11:47

Haha jag tycker tvärtom! Han är hopplös som Edward Cullen och bra i andra roller :)

sanna

25 Apr 2011, 11:34

WFE har jag velat se och får se om jag kan ta mig tid att gå på bio snart :P haha!



svar: är en sann historia så det gör att den berör ännu mer

Ida we

29 Apr 2011, 21:07

Haha älskar scream 4-bilden bara för att det är sookie och veronica som sitter där xD eller ja, man tänker så när man ser den. Det gör mig glad.

Btw gillar jag inte Rob som Edward, tycker inte alls han passar riktigt, känns jätteawkward. Gillar honom däremot i Remember Me :)


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram