IT'S TIME TO SCREAM.


För femton år sedan smög jag tillsammans med min bästa vän in i biosalongen för att se första Screamfilmen. Vi var tretton år och hade dragit på ett extra lager mascara så att vi inte skulle bli stoppade i dörren. Vi kom in. Vi skrek. Sedan dess har jag sett filmen fler gånger än jag kan räkna på mina händer. Älskar sådana här filmer. Ni vet sådant som är äckligt för stunden, som får en att skrika rakt ut eller flyga en meter upp i biofotöljen. Sådant som inte ger en mardrömmar i flera veckor efteråt. Ikväll ska jag se den fjärde uppföljaren. Äntligen! Inte för att jag tror att den här kommer placeras på min tio topp-lista precis, men ändå.

Innan jag placerar mig i biosalongen är det jobb som gäller. Slut på semestern och tillbaka till verkligheten. Livet är hårt ibland.

26 kommentarer

Barnens Hjältar

19 Apr 2011, 08:17

Ja, sonen såg den i fredags men han vägrade berätta hur den var. Han tyckte jag skulle gå och se den men det kommer inte hända. Jag avskyr skräckisar, jag är en riktig fegis :P

Johanna

19 Apr 2011, 08:30

haha kul att smyga in så ;-)

Cissi

19 Apr 2011, 09:00

Det var tiden och jag minns det också ;)

Men jag har blivit fegare och fegare, idag vågar jag inte se sånna där filmer längre haha

Cissi

19 Apr 2011, 09:11

Har du läst "Askungar"?

Det är hennes första, jätte bra tycker jag!

jennifer - photography

19 Apr 2011, 09:25

Åh, jag också! Dock inte i femton år, eftersom jag är femton.. Men min pappa har lyssnat på dem sedan jag var liten :)

Åsa

19 Apr 2011, 09:40

Skräckblandad förtjusning är en av de bästa känslorna, när adrenalinet pumpar i tinningarna och man helst vill gömma sig, men bara måste kolla vidare!



Sv: Jag älskar ju Filip och Fredrik och snacka nostalgitripp! Och E-type som dj/bisittare. Fantastiskt. Se det! :)

caroline

19 Apr 2011, 09:46

hah, minns också då jag smög in. Hade också spacklat mig och platåskorna var på :P Vill se den nya!

Barnens Hjältar

19 Apr 2011, 09:50

Haha, ja jag är så himla rädd så scary movie nästan blir läskig :P

Caroline

19 Apr 2011, 09:53

Fy fan. Sämre skit än detta finns ju inte. Men jag är inte förvånad att du gillar det. Varför skulle vi tycka lika liksom?! ;) Men ja håller med dig, man har många goa minnen till dessa filmerna...eller goa vet ja inte. Ja hatar juh skräckisar...men minnen, det har man!

Cissi

19 Apr 2011, 10:51

Böckerna är fristående men det är samma poliser med i alla 3 böckerna, men det spelar inte så jätte stor roll (men lite) ;)

jennifer - photography

19 Apr 2011, 11:28

Tack så hemskt mycket :)

pelle

19 Apr 2011, 12:09

Ey, vi ska gåä svinmånga och se den på torsdag! Det blir epic!

kalle

19 Apr 2011, 12:37

jag åker upp i em. o hem på torsdag

ska hälsa på syrran som fått bebis :D

Fani

19 Apr 2011, 13:27

åh tack så mkt! :)



den här vill jag också se, mest bara för att sådär haha :D man minns ju då man bruka kolla på de filmerna för längesen liksom, klart man måste se uppföljarn!

puss

Liuza

19 Apr 2011, 16:58

är riktigt mesig när de gäller skräckisar! haha



sv: jaaa eller hur, at least i stockholm :)

Yasmine

19 Apr 2011, 17:01

Hej

var med och tävla i dagens låt och vinn en länkning :)

Tipsa bara om en låt så är du med :D

Rosita

19 Apr 2011, 17:54

Haha åh, mina enda minnen med dessa filmer är att jag satt och skrämde upp min bästa vän, trots att vi båda sett filmerna x antal gånger, så himla kul!



Sv: Åh, men kul att du tycker det! :) Du får nog allt vänta till i juni med att se hela, haha. ;)

sara

19 Apr 2011, 20:38

ja de e väldigt lätt o gott :)



tack! hoppas du haft en nice dag :)

Josephine

19 Apr 2011, 23:15

hehe, ja blir lite tajt om du ska boka nu innan säsongens slut. åh! skulle också vilja se :p

Sara

20 Apr 2011, 00:25

Måste också se den snart, älskar Scream!! :)

anna

20 Apr 2011, 09:47

svar: nej, jag vet inte vem som är fotografen :/ bilden är från weheartit iaf..

caroline

20 Apr 2011, 10:21

hur var filmen ? :)

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

20 Apr 2011, 11:54

åh såg den första filmen för nån månad sen på tv..flera år sen jag såg den...hade glömt hur jäkla bra den är =)

Ida we

20 Apr 2011, 22:54

VILLSEVILLLSE! Så många skådisar man känner igen också, like it :) har dock inte sett de första... får ta och göra det... på påsklovet ;)

Angelica

21 Apr 2011, 00:05

såg den i fredags! skrattde dock mycket vet inte varför jag alltid gör det för scream-filmerna, ser dom som komiska... det kanske inte ska vara så... hehe...

Angelica

21 Apr 2011, 00:05

såg den i fredags! skrattde dock mycket vet inte varför jag alltid gör det för scream-filmerna, ser dom som komiska... det kanske inte ska vara så... hehe...


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram