[THAILAND] PT 2.


Foto: Jag, Nikon D5000, Tamron 17-50 mm

En av de mysigaste sakerna med Thailand är helt klart de små "gatustånden" längs trottoarerna. Här lagar de maten framför ögonen på en, dukar fram små bord mitt på gatan och låter gästerna hämta sin egen dricka i en isfylld kylväska. För knappt tjugofem kronor åt vi middag för två som till och med var godare än restaurangversionerna. Hur bra som helst! Och det bästa av allt - pannkakor med nutella och banan till efterrätt. Mums!

Fler Thailandsinlägg kommer så småningom. Tänkte även fixa en årskrönika som jag alltid brukar göra, får se när jag orkar bara. Nu ska jag försöka packa upp min resväska som fortfarande står mitt på golvet efter snart en vecka i Svealand. Känns ju på tiden. Vad hittar ni på? Massa julfix?

21 kommentarer

Karin

22 Dec 2011, 16:36

Härliga bilder!

Julie

22 Dec 2011, 16:57

"barn till efterrätt. Mums!" haha!

•·•·SOCKERLOLLO·•·•

22 Dec 2011, 17:03

OMG vilka häftiga bilder, riktigt härlug blogg!



följas via bloglovin? :D

NATALIE

22 Dec 2011, 17:31

det där att packa upp resväskan tar alltid sin tid haha



Matilda

22 Dec 2011, 17:46

åh lite härligt!

Tack så mkt :)

Nathalie

22 Dec 2011, 18:17

Hjälp gärna till med en utmaning på min blogg: http://nathalies.nu/2011/december/veckans-utmaning-2.html

kram

anna

22 Dec 2011, 20:28

det låter ju nästan värt att åka till thailand bara för de gatustånden! vill dit nästa vinter :)

Barnens Hjältar

22 Dec 2011, 22:35

Åh vad mysigt!

Jag tänkte med göra en årskrönika. Gjorde det förra året och det är roligt att minnas :-)

Maria

22 Dec 2011, 23:22

Var med och tävla om att bli veckans blogg! Allt du behöver göra är att kommentera inlägget och säga att du är med!

Lycka till!

http://marianathalie.blogg.se/2011/december/veckans-blogg-tavling-borjar-redan-nu.html#comment

Maria

22 Dec 2011, 23:23

Var med och tävla om att bli veckans blogg! Allt du behöver göra är att kommentera inlägget och säga att du är med!

Lycka till!

http://marianathalie.blogg.se/2011/december/veckans-blogg-tavling-borjar-redan-nu.html#comment

Maria

22 Dec 2011, 23:23

Var med och tävla om att bli veckans blogg! Allt du behöver göra är att kommentera inlägget och säga att du är med!

Lycka till!

http://marianathalie.blogg.se/2011/december/veckans-blogg-tavling-borjar-redan-nu.html#comment

Maria

22 Dec 2011, 23:23

Var med och tävla om att bli veckans blogg! Allt du behöver göra är att kommentera inlägget och säga att du är med!

Lycka till!

http://marianathalie.blogg.se/2011/december/veckans-blogg-tavling-borjar-redan-nu.html#comment

Liuza

23 Dec 2011, 00:15

jag älskar gatustånd, de är så mycket liv där :)



sv: haha jo ljuset blev lite skumt på denna men bättre bilder kommer :)

Caroline

23 Dec 2011, 06:12

Ohhh, nooo... Bananpannkakorna... Kill me! Så sablans goda. Hade kunnat göra vad som helst för en sådan nu :)

Anonym

23 Dec 2011, 08:36

jättefina bilder :) lite mer inspiration nu?



funderade oxå på o göra en årskrönika. får se när man hinner med ;)

Art By Tina - Konst & Fashion

23 Dec 2011, 12:07

Härliga bilder. Längtar bort. Fast först ska jag fira jul=)



Önskar dig en mysig jul & ett glittrande nyår!

Fani

23 Dec 2011, 13:37

visst gör hon :)

fan vad härligt du!



vad mysigt att äta på det sättet och pannkakor med nutella och banan älskar jag & brukar jag jämt äta i grekland. måste ju lätt vara något utav det absolut godaste som finns!

puss på dej och god jul :)

Annika

23 Dec 2011, 15:18

Så mysigt de verkar, smaskig efterrätt

pelle

23 Dec 2011, 16:09

Oh, det där med nutella på pannkakor är något som jag också alltid relaterar till utlandet. Asgött!



Ja, jag vet - jag är extremt seg (segare än vanligt, vilket är svårt) på att svara. Solly.

anna.

24 Dec 2011, 14:12

Jättefina bilder, gillar särskilt den översta. Hoppas att resan var jättebra och att du får en fin jul.

Frida

02 Jan 2012, 05:47

Är det Ao Nang? Där bor jag heheee :)


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram