THE STARS ARE BLAZING LIKE REBEL DIAMONDS CUT OUT OF THE SUN.


Foto: Jag, Nikon D5000

Where the Action Is är avklarat och det enda jag kan tänka på så här i efterhand är den här mannen. Brandon Flowers. Hela festivalen var visserligen grym, men den verkliga magin uppstod under de knappa sextio minuter han stod på scen. Det är något med honom som jag inte riktigt kan få ner i ord. Det han skapat genom the Killers betyder galet mycket för mig, och det han gör som soloartist är ju inte direkt dåligt. När han sedan väljer att köra gamla klassiker som Read my mind, Mr Brightside och Losing touch var gåshuden ett faktum. Tack tack tack! Det här kan jag leva på länge.

Glas Vegas var också fantastiska, och Bright Eyes, och Coldplay var sådär mäktiga som de brukar lyckas med. Men mer om det senare. Nu ska jag krypa ner under täcket, är helt slut. Godnatt!

16 kommentarer

ida

29 Jun 2011, 10:03

Härligt! Att se Coldplay och the killers live är sånna där önskedrömmar jag haft länge!

Anonym

29 Jun 2011, 11:45

nä över 30 grader, haha Robert vill ha jackor för han är klädfreak och kan inte ha det i Bangladesh:)

Anonym

29 Jun 2011, 12:17

hehe blir ju lite som man vänjer sig... tänk där vi bor har inga män (eller kvinnor) kortbyxor, någonsin alltså, bara barn som har det.. nästan bara i Sverige man slänger av sig kläderna när det blir varmt:)

nä förstärkte lite bara:)

En liten bildblogg av Felicia Karlström

29 Jun 2011, 13:35

sv: jaa visst är den! älskar stjärnor! ;)

Sara

29 Jun 2011, 17:29

Jag hade velat se Coldplay!!!

Elvira

29 Jun 2011, 18:10

Han är verkligen läskigt snygg, den där mannen. (Och ja, självklart sjunger han makalöst bra med.)

Kalle

29 Jun 2011, 18:14

köra killerslåtar som solo? inget bra tecken... killers i graven?

Linn (Knyttsak)

29 Jun 2011, 18:52

Sv: Ah, jag har hört att den ska vara bra, men jag är inte överförtjust i deckare, så jag har inte läst den.

Elin

29 Jun 2011, 19:26

sv: jo, men det är ju det, den snutten från trailern är ju INTE med i boken, just därför hon kan ha ändrat hela slutet från boken.

En liten bildblogg av Felicia Karlström

29 Jun 2011, 19:51

sv: åh nej stackare! du får krya på dig!!!

natalia

29 Jun 2011, 19:54

haha det var jag!!! men emilkepsen tillhör egentligen mig, men jag var god nog att låna ut den;). du skulle hälsaat!! jag tror att jag såg dig, men jag var inte jättesäker, i så fall satt på gräset mellan scenerna med en vän på den innervägen , men jag är inte alls säker haha. om det var den anna jag såg så hade du en klänning på dig iaf;)



jag missade brandon flowers för jag ville få perfekt plats till coldplay och hamnade längst fram fast långt ut i kanten, tillräckligt bra för at njuta av fix you haha. mycket fin dag! bright eyes var dock en besvikelse, deras nya låtar är inte bra alls. men när han sjöng poison oak som lät så naket med bara hans gitarr och röst så stod jag där och tårarna rann som bara den. vackert, vackert var det iaf.

natalia

29 Jun 2011, 20:00

haha men då var det säkert du! nice!



sjöng han den!??! nääääääää...fyy..jag trodde han skulle hoppa alla the killers låtar? sjäng han ngn mer the killers låt då?

rebecka

01 Jul 2011, 12:52

alltså får gåshud bara jag tänker på brandon! han var galet bra, bäst på hela festivalen. nu hoppas jag på en the killers-konsert i sverige!

Angelica

05 Jul 2011, 07:54

Åh <3

Anneli

07 Jul 2011, 13:00

åååååh vad kul. coldplay, bright eyes, coldplay &BRANDON FLOWERS! jag är liiite avundsjuk. men bara lite. eller mycket.men livet är hårt.

Ronja

11 Jul 2011, 04:22

Fin blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram