[ÅRSKRÖNIKA 2011] FEBRUARI.

Februari bestod av mer jobb än vanligt inför en kommande Londonresa. Tog på mig varenda helg och x antal övertidstimmar och höll lite på att gå sönder mitt i itu i och med detta.

Den lilla lediga tid jag hade spenderades med mina finaste vänner...

...och med en omtitt av hela Vampire Diaries från början till slut. Älskar det! Såg även två av 2011's bästa filmer (efter Black Swan) - True Grit och 127 hours. Har ni inte sett dem - se dem.

Gjorde ett av mina dyraste (och bästa) köp när jag klickade hem min By Malene Birger-kofta. Älskar den fortfarande och ångrar inte köpet för en sekund.

Musikmässigt blev jag på-nytt-kär i Oskar Linnros Genom eld efter att ha sett den här versionen från SVT's Dom kallar oss artister. Kanske inte bara låten jag blev på-nytt-kär i om vi säger så. Annars drogade jag mest Veronica Maggios Jag Kommer och skrev:

Blir alldeles pirrig och lycklig av låten. Det är som att hon har fångat den där känslan av att vara sådär underbart nykär och beskrivit den på tre minuter.

Så här i efterhand (tack vare alla radiostationer och klubbar) så spyr jag lite på låten varje gång jag hör den. Resten av skivan är fin dock.

Hade föräldrarna på besök och tog med mig mamma på Melodifestivalen i Scandinavium. Mamma skrek högst av alla i hela arenan när Brolle gick vidare. Jag lovar. Högst av alla.

Annars såg jag en hel del på toppmötena i Champions League och fick se Barcelona vinna gång på gång, perfekt det.

13 kommentarer

Mari

03 Jan 2012, 22:10

Sv. Tack :). Godnatt fina du.

Kalle

03 Jan 2012, 22:41

Några skivsläpp i år är tex: Franz Ferdinand - Markus Krunegård (premiärspelas på p3 guldgalan snart) - La Roux - The Killers - Laleh - First Aid Kit - Linnea Henriksson - Albin Gromer - Maskinen - Embassy - Fibes, Oh Fibes! - CEO - Niki & The Dove - Caotico - Armand Mirpour - Jens Lekman - Urban Cone - Kleerup - Ikons - Lana Del Rey, Phoenix, Mumford and Sons, Regina Spector, The Knife och The XX.



Nice? Ja!

Liuza

03 Jan 2012, 22:55

har fortfarande inte tagit tag i black swan, måste se den!



sv: haha köper inte så dyra grejer, sparar rätt så mycket pengar nu för tiden :) jobbar och får csn

Fani

03 Jan 2012, 23:09

ja det var en klockren kväll :D

duktig du var som jobbade och stog i :) måste ju helt klart varit värt sen då du åkte till london :D

puss

Tette

03 Jan 2012, 23:29

Hejhej mysiga bilder i din blogg (=



Hoppas du haft en bra dag?

Kram

Felicia

03 Jan 2012, 23:43

Åh den där verisionen av Oskar Linnros låt har jag lyssnat på hela kvällen så blev glatt överaskad när jag såg den här!



Sv; Åh vad roligt! De var så lite så :)

chris

04 Jan 2012, 00:35

lätt ju inte så bra att du jobbade så mkt :/

Barnens Hjältar

04 Jan 2012, 08:03

Fin årskrönika!

Ja vist är det roligt med skridskor, synd man får så ont i fötterna bara :-)

Anonym

04 Jan 2012, 08:39

haha va roligt att din mamma skrek så högt :D antar hon gillar Brolle ;)



åh hade jag med haft ett jobb där jag kunde hoppa in o tjäna extra hade jag oxå tagit dom chanserna!

Sofia

04 Jan 2012, 10:49

Låter som en bra månad :)

anna

04 Jan 2012, 10:54

den versionen av genom eld är så fin :)

Matilda

04 Jan 2012, 12:11

Vilka fina bidler du knäpper!

ALEXANDRA

05 Jan 2012, 19:23

Åh koftan, sicket bra köp!


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram