FÖRSTA ADVENT

foto: Jag, Nikon D5000 Tamron 17-50 mm

De senare åren har jag börjat uppskatta julen mer och mer. Har länge tyckt att det mest är en jobbig högtid med alldeles för många måsten och för mycket flängande fram och tillbaka. Nu väljer jag istället att fokusera på alla mysiga belysningar på Göteborgs gator, alla adventsstjärnor som gör kvällarna lite ljusare än vanligt och alla tillfällen att bara krypa upp med en stor kopp te med de finaste. 
 
Idag har jag firat första advent med min syster och min underbara systerson Julian. Två julmarknader, en stor kopp chai-te och en pepparkaksmuffins senare sitter jag invirad i filten hemma i soffan med duntofflor på fötterna och fotboll på skärmen. Den här förkylningen verkar inte vilja ge med sig på riktigt samma sätt som jag vill, men jag jobbar på det. Imorgon ska jag tillbaka till jobbet igen och då ska jag vara frisk. Så är det bara. 

12 kommentarer

Maria

01 Dec 2013, 16:15

åh vilka söta kladdkakor :)

sv; ja tiden rusar verkligen

Liuza

01 Dec 2013, 17:34

helt underbara bilder! de där kladdisarna med marräng såg ju helt crazy ut :O

sv:haha den va lite speciell, men rolig ändå!

Felicia Karlström

01 Dec 2013, 18:30

Härligt att vandra runt i uggs! :D

Hanna Karlsson

01 Dec 2013, 21:47

Det låter som en mysig dag!

snie.blogg.se

02 Dec 2013, 08:58

Göteborg är ju supermysigt juletid =)

Cissi

02 Dec 2013, 10:14

Vad mysigt att gå på julmarknad!

Amanda Johansson

02 Dec 2013, 12:49

Ja precis :)
Mysigt!

Fani

02 Dec 2013, 13:59

Var också på julmarknad, så himla mysigt ju! :) Fina bilder as usual!

NATALIE

02 Dec 2013, 18:11

Jag försöker också fokusera på de positiva sakerna med julen även om det för mig också innebär en hel del stress att hinna med att träffa alla. Julen är ju faktiskt väldigt mysigt! :D

Svar: Ja man får bortse från all stress och bara mysa helt enkelt :)
anna

caroline

02 Dec 2013, 20:30

Så mysiga bilder, så underbart med jul! :D

Sofia

02 Dec 2013, 20:38

Men åh så mysigt. :)

Dumma förkylning. Hoppas du känner dig bättre! Kram!

MAKEUP BY LEO

03 Dec 2013, 19:49

Vilken mysig dag! :)


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram