TA ALDRIG HANDEN FRÅN NÅN SOM ÄLSKAR DIG. NEJ, HÅLL DEN TÄTT INTILL DIG. VI KAN GÅ VÅR EGEN VÄG.

Det är Håkan-feber i stan idag. Det är Känn ingen sorg för mig Göteborg ur högtalarna i affären, det är pirr i magen och det är de där förväntningarna som för varje gång infrias mer än man ens kunnat föreställa sig. Det är spelning på Scandinavium ikväll och fjärde gången under 2013 som jag ser honom. Innan årets första spelning skrev jag följande: 
 
Jag vill minnas alla nätterna på Masthuggsberget med dans, högsta volym och "åh gud det gör så ont att nåt så nära kan va så långt bort!". Jag vill minnas den där allra första gången i Hultsfred när vi var så små och allt var så nytt, så magiskt och "Ramlar" slog oss som ett slag i magen varenda gång. Jag vill minnas hur Håkan hjälpte mig ta beslutet att lämna Kalmar för Göteborg, hur han har visat mig Andra Långgatan, Vasaparken, Gullbergs Kaj och alla andra platser som fått mig att fullkomligt falla handlöst för den här staden. Jag vill minnas 10-årsjubileumet på Way out West med sjömanskostymen och hur vi allihop befann oss på gränsen mellan trans och eufori. Jag vill minnas alla gånger jag gråtit till "Nu kan du få mig så lätt" och "Det är så jag säger det" och hur jag aldrig riktigt vet vart jag ska ta vägen när jag lyssnar på "Hurricane Gilbert". Jag vill minnas sommarfesterna, festivalerna och kärleken.
 
Nu har jag kommit över 20-strecket på antal spelningar, antal euforichockar och antal magiska kvällar och jag är inte ett dugg orolig att jag någon dag ska glömma hur det kändes. Ikväll kastar vi oss in i lyckoruset igen och jag är helt övertygad om att det kommer bli helt galet vackert. Som alltid med den här mannen. 

8 kommentarer

anna

07 Dec 2013, 16:13

åh, så fint det här är.

Ida

07 Dec 2013, 21:49

världens bästa! önskar att jag också varit där.

snie.blogg.se

08 Dec 2013, 10:35

hoppas det var toppen. min kompis såg han i Malmö i fredags, tyckte det var mkt bra =)

Maria

08 Dec 2013, 13:59

kevin var väldigt duktig i fredags :) men jag hade hoppats på erik i final istället för honom

Svar: Ja Erik var helt klart bäst, men känns som han kommer få skivkontrakt ändå :)
anna

NATALIE

08 Dec 2013, 14:34

Så härligt och häftigt ändå att du varit på så många spelningar! Du blev säkert inte besviken den här gången heller :D

Svar: Haha nej jag tror inte jag kan bli besviken på honom faktiskt :)
anna

caroline

08 Dec 2013, 16:46

Så fint skrivet, önskar jag också varit där! :D

Sofia

08 Dec 2013, 20:28

Jag hörde att det var helt magiskt. :D

Art By Tina - Konst & Yoga

11 Dec 2013, 09:31

Tänk så magiskt att en artist kan påverka en så, få en att känna lycka. Jag har aldrig fattat Håkan-magin - men jag har magi med många andra musikgudar.

Svar: Magi som magi tänker jag, bara man får det med ngn artist så är det värt det :)
anna


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram