THE MAKING OF HARRY POTTER

foton: Jag, Nikon D5000 Tamron 17-55 mm
 
Jag är en av alla de där Harry Potter-nördarna som läst böckerna fler än en gång och sett filmerna fler gånger än jag kan komma ihåg. De är ju så bra! När sista filmen var färdiginspelad för något år sedan började de skapa den här fantastiska "studion" för oss fans en bit utanför London. Det är här filmerna spelades in. Det är här skådespelarna i princip levde under dessa år och det är här som all magi (bokstavligt talat) skapades. Så jäkla coolt så jag dör lite. Där finns hela Diagon Alley precis som det skapades för filmen, där finns rummen i Hogwarts och där finns Privet Drive. Allt ser så otroligt verkligt och välgjort ut men i princip allt är väldigt litet. Hogwarts är bara några meter högt i verkligheten och Privet Drive är en liten uppbyggd gata som man går genom på några sekunder. Riktigt coolt hur de får det att se så stort och magiskt ut i filmerna. Man kunde även ta en paus och dricka den kända honungsölen från böckerna eller teståka en kvast och få allt på film att ta med hem. Är ni Harry Potter-fans och är i London så måste ni åka hit! Värt varenda krona! 
 
Nu är jag helt slut efter ett hårt spinningpass så ska bädda ner mig framför Britains next Top Model och invänta fredagen. Då blir det spel- och vinkväll och på lördag kör vi kräftskiva. Fin helg. 
 

20 kommentarer

Sara Ekman

12 Sep 2013, 22:19

Åh, älskar HP, hade varit kul att besöka det stället :D Har besökt The Wizarding World of Harry Potter i Florida där de har ett jättestort Hogwarts D:

Svar: Åh så häftigt! jag älskar sånt hrä :)
anna

KMStyle

12 Sep 2013, 22:27

men ååh vad häftigt!!:)

NATALIE

13 Sep 2013, 06:21

Häftigt att de har fått allt att se så verkligt ut i filmen!

snie.blogg.se

13 Sep 2013, 08:46

cooolt =) trevlig fredag!

Leo

13 Sep 2013, 08:49

Nej, vad grymt. Jag vill åka dit. NU!!!

Moa

13 Sep 2013, 09:07

Vad häftigt :)

Maria

13 Sep 2013, 09:34

åh dit skulle jag verkligen vilja gå :)

Anna Röd - Nörd & Filmskapare

13 Sep 2013, 09:52

Aaaawesome :D!!
Dit vill jag!

Svar: Ja åk dit! Helt galet grymt :)
anna

Malin Aurora

13 Sep 2013, 10:10

Åhhh<3333

Jennifer

13 Sep 2013, 13:27

Åhhhh. jag dör också lite bara av att se bilderna, kan tänka mig hur häftigt det var att befinna sig där. Magi på hög nivå! :)

Hoppas din helg blir toppen, det låter i alla fall som det! :)

Ewe

13 Sep 2013, 13:29

Fan va coolt, visste inte att det här stället fanns! Måste åka dit :D

Svar: Ja åk dit! Så jäkla coolt! :)
anna

Sofia

13 Sep 2013, 20:36

Coolt! Jag är ju dock inte någon som läst böckerna eller ens sett alla filmer. Men jag tänka mig att det är ganska coolt ändå. :P

caroline

13 Sep 2013, 23:12

Vilket coolt ställe!! :D

Anneli

15 Sep 2013, 11:36

Ååååh, jag var i London en månad sedan, och mitt sällskap och jag diskuterade huruvida vi skulle dit eller inte. Till sist bestämde vi oss för att inte åka dit, vi tänkte att det skulle vara mycket folk och att man bara skulle få sitta i en bil som åkte runt de olika studiorna med en guide. Mehhhhh. Då vet vi att det inte är så. Verkar sjukt värt ju!

Svar: Åh du skulle åkt! Det är inte så att man åker runt utan man går runt själv mellan de olika "rummen" och visst det är mkt folk men inte så som jag trodde :)
anna

anna

15 Sep 2013, 14:08

wow, vad häftigt!!

JOSEFIN my milkshake

16 Sep 2013, 15:07

aaah så avis!!!

Fani

24 Sep 2013, 02:52

coolt det måste ha varit att se på riktigt, hade jag med velat! älskar harry potter :D
sjukt att hogwarts bara var några meter högt. ser ju värsta mäktigt ut på film liksom!

Josephine

26 Sep 2013, 21:34

Åh, vad kul! Jag vill också åka dit! :D Äslkar Harry Potter ;D

Anonym

10 Oct 2013, 18:31

Tror inte att du har tänkt på det men, på första bilden, så står det någon vid entren och leker superman! Riktigt cool plats måste jag säga. Vart exakt var det, och hur mycket kostade det?

Svar: Haha aldrig sett det! Det ligger i i Watford, ungefär 20-30 min utanför london med pendeltåg. Biljetten in kostar runt 250 kr och är helt klart värt varenda krona!
anna

Sara

13 Oct 2013, 15:50

OHHH! Jag bara MÅSTE dit. Så ledsen att det inte kommer fler böcker eller filmer nu :,)

Svar: ja jag vet! Det känns så tomt!
anna


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram