BEST SONGS OF 2013 [PT 1]

Okej då kör vi. De tjugo bästa låtarna under 2013 i inbördes ordning. Det enda kravet är att låten ska ha kommit 2013.
20. Lana del Rey - Young and beautiful. Jag har länge varit en av dem som aldrig riktigt förstått hypen kring Lana del Rey. Har mest tyckt att hennes röst varit släpig. Sedan såg jag filmen The Great Gatsby och plötsligt förstod jag. Den här låten är underbar och scenen den är med i det finaste med hela filmen. 
19. Miley Cyrus - We can't stop. Den här låten skriker London, rosévin och suddiga blickar. We run things, things don't run we och can't you see it's we who own the night? Av någon oförklarlig anledning kan jag fortfarande höra den och bli precis lika taggad som den där kvällen i Hyde Park i somras.
18. Ellie Goulding - Burn. När man står där på löpbandet efter en omgång av tabata-intervaller och har den där känslan av att benen inte bär en i en omgång till. Det är då jag höjt upp volymen till max på denna låt och på något sätt har jag plötsligt kraft till en omgång till. Grym träningslåt! 
17. Birdy - Wings. För att jag fullkomligt älskar hennes röst och för att jag inte trodde att denna 17-åriga tjej gjorde annat än covers och så kom den här. 
16. Daniel Adams-Ray - Svär på mammas grav. Efter att jag blivit besviken på Oskar Linnros uppföljare kom äntligen Adams-Rays Innan vi suddas ut i mitten av november och efter enbart en lyssning var jag fast. Här är bästa spåret på skivan helt klart. 
15. Håkan Hellström - När lyktorna tänds.Det är inte lätt att rangordna den här mannens låtar när allt han rör vid blir magi, men nu var jag så illa tvungen. Den här låten var den jag fastnade först vid när skivan släpptes i våras. Det är så mycket Gbg, så mycket eufori och så fina ord. Och det där sticket i slutet av låten är så bra live att jag går sönder lite varje gång. 
14. The Killers - Shot at the night. Det tog ovanligt många lyssningar för mig innan jag föll för den här. Vanligtvis faller jag handlöst för allt den här gruppen skapar, men den här låter inte riktigt som det jag är van vid. Efter x antal lyssningar fick jag dock plötsligt de där rysningarna och plötsligt kom abstinensen om att få uppleva dem live igen. De är fan magiska på scen!
13. One Direction - Diana. Jag minns lyckan när vi satt en av alla övertidslördagar på jobbet och insåg att en låt från den kommande skivan Midnight Memories läckt ut på nätet. Jag minns även hur vi älskade den ungefär 20 sekunder in i låten. Och jag överdriver nog inte ens.
12. Håkan Hellström - Valborg. Änglarna har åkt på pisk, gårdarna är grönsvarta och i Azalea kan man inte undgå att bli kär. Där går en som svär att allt du gör är gott. Och jag är din om du vill ha en idiot lägg din hand i min. Jag tror inte jag behöver säga så mycket mer. 
11. One Direction - One way or another (Teenage kicks). För alla gånger som vi dansat och skrikit och sjungit och skrattat till den här låten. För att videon får mig att längta tillbaka till London ännu mer än vanligt och för den inövade dansen som på något sätt blivit 2013's dans. 
 
Plats 1-10 kommer inom kort. 

10 kommentarer

Maria - mamma till Liam

12 Jan 2014, 11:36

vilket roligt inlägg :)

Mira

12 Jan 2014, 13:30

Jag älskar Lana del Rey! Hela hennes album 'Born to die' ger mig gåshud!

snie.blogg.se

12 Jan 2014, 14:18

roligt med sammamfattningar!! Lana del Rey hade jag dille på ett tag!

Viktoria Eriksson

12 Jan 2014, 15:06

åh så bra lista! ^^ bra med låttips också! kram

Hanna♥

12 Jan 2014, 15:55

älskar lana del rey!! hon är min gud

Pelle

12 Jan 2014, 16:28

MEN JA, BIRDY! DEN GLÖMDE JU JAG!

Svar: Ja den är ju guld!
anna

anna

12 Jan 2014, 18:10

men åh, vilka fina låtar. älskar valborg med håkan, den är magisk.

Ida

13 Jan 2014, 13:23

bra lista, ser framemot nästa del!

Michelle

15 Jan 2014, 16:11

Älskar Lana Del Rey!! :)

Dellie

18 Jan 2014, 12:36

Ja, lana del rey - alla gånger. Kan lyssna hur länge som helst!


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram