TOP 20 OF 2015 [PT 1]

Som tradition brukar jag alltid lista årets 20 bästa låtar enligt mig. I rangordning. Det är ett helvete varje gång, men nu är listan klart. Här har ni plats 11-20 - voila! 
20. Years & Years - WithoutNi har väl inte missat Years & Years? Tre coola electrosnubbar från London som släppte sin debutskiva tidigare i år. Hela skivan är riktigt bra, men detta blev min favorit. Vacker elektronisk känslosam ballad. 
19. Chasing Grace - RunUpptäckte dessa av en slump på Twitter tidigare i år. Väldigt musikaliskt, soft och lite åt Of monsters and men-hållet. Det här är bästa låten på skivan.
18. Avicii feat. Alex Ebert - For a better dayKänns som att Avicii släppte ungefär hundra hits det här året (okej jag överdrev lite men typ) och de flesta är jäkligt bra. Den här tillsammans med Alex Ebert, sångare i Edward Sharpe and the Magnetic Zeros, är utan tvekan den bästa. Älskar verkligen refrängen, och videon!
17. Justin Bieber - SorryJag är en av alla som aldrig riktigt förstått grejen med Bieber och jag gör det till viss del fortfarande inte. Den här låten dock - love it! 
16. Mumford & Sons - Snake EyesAlltid varit ett stort Mumfod & Sons-fan och jag fullkomligt älskar hur musikaliska de är, och hans röst! Magi rakt igenom. Den här låten är en favorit från deras senaste album.
15. Little Mix - Black magicAlltså den här låten. På ett sätt är den mitt 2015 rakt igenom. Så många gånger som vi sjungit till denna, dansat till denna, festat till denna och framförallt skrattat åt denna. Jag har en hatkärlek till den här gruppen då det mesta de gör är överdrivet och helt enkelt inte bra. Den här låten däremot. 
14. Florence & the Machine - DelilahJag älskar Florence Welch, men jag var tråkigt nog inte alls särskilt imponerad av hennes senaste skiva. Den här låten dock - ren och skär magi och jag tänker bara på hur vi stod och hoppade och skrek under hennes spelning på Way out West i somras när jag hör den. Helt underbar!
13. Adele - HelloAdele har en röst som jag inte ens kan förstå att en person kan ha och hon har även en förmåga att framkalla en känsla som jag inte heller riktigt förstår hur man lyckas med. Hennes comeback med Hello gjorde mig långt ifrån besviken. Så vacker, och påminner mig om Someone like you som för övrigt är hennes bästa låt. Punkt slut. 
12. Kygo & Parson James - Stole the showDarling, darling, turn the lights back on now. Den här låten gör mig fortfarande så jäkla glad trots att jag lyssnat på den x antal hundratals gånger. Det mesta med Kygo fungerar så, men det här är hans bästa. 
11. The Weeknd - In the nightSom jag älskar denna låt och som jag älskar the Weeknd. 2015 var hans år utan tvekan och hans album är det bästa som släppts detta år om ni frågar mig. In the night får mig att vilja dansa hela natten och ger mig sån jäkla energi varje gång jag hör den. Och hans röst...herregud. 
 
Plats 1-10 kommer snart.
 

11 kommentarer

sandra

31 Dec 2015, 13:12

men så härligt inlägg!

Anna

31 Dec 2015, 18:24

Vi tycks ha ruggigt olika musiksmak, men där var allt ett par av mina favisar med, som Florence + the Machine och Adele =) Spännande att se dina topp-placeringar sen =)

Svar: Haha så kul när man har helt olika ändå :) Har publicerat topplistan nu ;)
anna

Sara Ekman

01 Jan 2016, 08:10

Så många bra låtar! Hello är helt klart en av mina favoriter från året. Loooove it :)

Amanda Jona [SPONTAN]

01 Jan 2016, 18:36

Så mycket bra musik! Min favorit 2015 är Hello :)

linah

01 Jan 2016, 20:09

hoppas du hade de underbart igår! <3

Skogsraah ☾

02 Jan 2016, 12:25

Kul att se :)

ISABELLA

02 Jan 2016, 17:36

jättebra låtar! :) kramisar

Linnéa Thell Jansson

02 Jan 2016, 18:43

åhh florence!!

Emma Engström

02 Jan 2016, 18:47

Åh, Justin och Avicii är ju så bra! :D

Jeanette

03 Jan 2016, 00:21

Så många bra låtar :)

snie.blogg.se

04 Jan 2016, 10:30

lyssnade igenom dom! 19 0 20 hamnade på min spotify =) Älskar nya tips! God fortsättning på årte!

Svar: Kul att du hittade några nya favoriter! Publicerade precis plats 1-10 :)
anna


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram