SCREAM QUEENS

Hösten är lika med nya TV-serier. Det är det som gör mysiga hemmakvällar med tända ljus ganska fint ändå. Jag har en liten serienörd inuti mig (även om jag långt ifrån följer lika många serier nu som jag gjorde för ett par år sedan) och jag har även en svaghet för svart humor och high school-miljöer. Därför gillar jag starkt den nya serien Scream Queens som hade premiär i USA för en vecka sedan. Samma skapare som har gjort både Glee och American Horror Story och allt är så där lite lagom urflippat och sjukt samtidigt som det ser väldigt perfekt ut på ytan. Handlar väldigt kortfattat om en seriemördare i en röd djävulsmask i ett Campus-område. Se det! 
 
Annars tycker jag att det är lite dåligt med intressanta serier just nu så kom gärna med tips! Vad tittar ni på i höst? Något man bara inte får missa?  
 

10 kommentarer

Ztinas - Motivation att följa dina drömmar

29 Sep 2015, 22:47

Älskar att kolla på serier på hösten :)

Anna

30 Sep 2015, 09:41

Mr Robot! Game of Thrones också. O såklart gamla klassiker: Life on Mars (brittiska versionen), Skins, Twin Peaks.

Svar: Mr robot har jag tänkt se, hört mkt bra om det! Resten har jag sett :)
anna

Caroline - 4barns mamma utomlands

30 Sep 2015, 09:42

Jag är verkligen inte någon Serie typ men jag fastnade för once upon a time under min graviditet & den började (i USA) igen i söndags! Jag skulle bara se första avsnittet för att jag var uttråkad och sen var jag fast och såg första säsongen på 2 dagar haha..

snie.blogg.se

30 Sep 2015, 09:45

Du o jag brukar ju gilla samma sorts serier, så kanske ska kolla in den!
Jag har maratontittat Bron (dansk/svensk krimserie) så inväntar säsong 3. Annars är det ingen serie för tillfället. Kollar inte så mkt som för några år sen heller, haha det var galet ett tag!

Svar: Haha ja vi brukar ju det så se scream queens!
Bron har ju börjat igen nu, förra söndagen. Avsnitt 2 kommer ikvåll! Finns på SVT Play så se det! Älskar det :)
anna

Skogsraah ☾

30 Sep 2015, 10:57

Har tänkt börja se den där!

Sara Ekman

30 Sep 2015, 17:35

Scream Queens har jag också börjat följa, diggar den så här långt :D

Pelle

01 Oct 2015, 19:50

HOMELAND! AMERICAN HORROR STORY! :D de ser du väl?

Svar: Eh ja Pelle, try to keep up liksom !;)
anna

Maria

01 Oct 2015, 21:20

man blir alltid så glad när man hittar nya bra serier :)

http://celandine.blogg.se

02 Oct 2015, 08:26

Serier! <3 den där verkar ju va intressant faktiskt! :)

IDA-FOTO

02 Oct 2015, 09:17

Spännande, kanske man ska kolla upp! :D


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram