TOP 20 OF 2015 [PT 2]

10. Danny Saucedo - Dör för dig. Danny ändrade sound och började plötsligt sjunga på svenska. Jäklar vilket smart drag! Den här låten kördes på repeat stundtals i somras (även videon på grund av snygghetschock) och jag blir fortfarande så där löjligt glad när jag hör den. 
9. Jonathan Johansson - Lätt att släcka 98. 2015 var året när jag tappade räkningen på hur många gånger jag såg denna mannen live. Har alltid tyckt att han är ren och skär magi och skivan Lebensraum som kom tidigare i år är verkligen inget undantag. Lätt att släcka 98 är hans alldeles egna hyllning av hemstaden Malmö och han gör det sjukt bra.
8. Otto Knows - Next to me. Denna låt har följt med mig på fester, på gymmet och på jobbet hela året. Framförallt för slingan som går genom låten som jag aldrig tycks tröttna på. Love it!
7. The Weeknd - Can't feel my face. Ännu en The Weeknd-låt på min lista (är inte heller den sista) och den här låten kan väl ingen ha missat. Jävligt märklig låt när jag tänker efter men sååå bra.
6. One Direction - Drag me downFörsta låten utan Zayn, första låten från nya skivan och första låten med ett något nytt sound. Trots att Zayn var min absoluta favorit och trots att hans röst var en jäkligt stor del i deras tidigare musik så blev jag inte det minsta besviken. Det här är skitbra!
5. Mumford & Sons - Hot Gates. Den här låten är så jäkla amazing och så sjukt vacker. Jag fullkomligt älskar den. Mycket för årets kanske vackraste textpassage med Though we cry, we must stay alive. Let my blood only run out when my world decides. There is no way out of your only life, so run on. I maj får jag för övrigt uppleva den live här på Scandinavium i Göteborg. Så fint.
4. Jonathan Johansson - Stromboli brinnerBästa låten på nya skivan och enligt Spotify även den låt som jag lyssnat på flest gånger under 2015. Helt klart en av Jonathans absolut bästa låtar någonsin.
3. Sia - Fire meet gasoline. Det här känns lite som Sias version/tolkning av Beyones Halo då det stundtals känns som det är exakt samma ackord och slingor som används. Men det gör mig ingenting, den är så jäkla mäktig och helt otrolig. Hela hennes album som kom i år är för övrigt grymt så lyssna om ni missat det!
2. The Weeknd - The Hills. Här har ni the Weeknds absolut bästa låt (vid sidan av High for This som kom ut för tre år sedan och därmed inte får vara med på den här listan). Den är helt fantastisk!
1. One Direction - PerfectKanske ingen superstor chock att jag har One Direction på förstaplatsen på min lista och jag behöver nog inte säga så mycket mer än att jag älskar detta. Blir fortfarande så galet glad av denna låt och videon är även den en av årets favoriter. Synd bara att man lär få vänta ett tag med att få uppleva den live, men efter de här fem åren är de ändå värda en paus. 
 
Hur hade era listor sett ut? Några särskilda låtar som jag helt missat? 
 

10 kommentarer

sandra

04 Jan 2016, 18:33

Åh vad avis jag blir på att du ska se mumford & sons live!

Emma Engström

04 Jan 2016, 18:49

Älskar verkligen Perfect, så sjukt bra! :D

johanna

04 Jan 2016, 19:15

Kul med lite musik!

linah

04 Jan 2016, 20:23

vilken bra musiksmak du har:D!

Sara Ekman

04 Jan 2016, 23:28

Sia!!! <3

snie.blogg.se

05 Jan 2016, 10:12

Otto Knows har jag oxå lyssnat på en hel del! Såg de/låten på Big Slap i somras med =) Funderade faktiskt på hur min lista skulle sett ut! Kanske ska knåpa ihop en =)

Ja det verkar vara många som gjort den. Tur de kan upptäcka sånt så tidigt iaf!

ISABELLA

05 Jan 2016, 12:33

Rolig lista!! :)

Anna

05 Jan 2016, 21:44

Älskar dina listor likt denna! Håller med om Danny på svenska, varför har han väntat så länge?! I maj ska jag se mumford =)

Svar: Haha eller hur! Åh jag med, kommer bli så nice :)
anna

Jeanette

05 Jan 2016, 22:57

Rolig lista att läsa :)

Amanda Jona [SPONTAN]

06 Jan 2016, 08:23

Så mycket bra musik! :)


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram