[ÅRSKRÖNIKA] OKTOBER 2010.


Första helgen i oktober 2010 bestod av ett finbesök från Malmö - en av mina bästa vänner Katarina. Några timmar på Göteborgs fik, lite shopping och en riktigt lugn och fin helg. Hade precis inlett en vit månad efter septembers alla uteserveringskvällar. Hösten kom på riktigt och det såg ut ungefär så här:

Och jag bokstavligt talat levde i min nyinköpta halsduk/halskrage från Indiska med alla de vackra färgerna.

Jobbade i stort sätt varje helg för att få lite härliga extrapengar inför Barcelonaresan i november. Skrattade även halvt sönder mig till SVT's I Anneli som fortfarande är bland det roligaste jag sett. Idol körde igång och jag höll alla mina tummar för Olle och Linnea (det gick ju sådär måste jag säga).

Releasen av Håkan Hellströms sjätte studioalbum började närma sig och jag publicerade ett hyllningsinlägg. Skrev:

Jag tror omöjligen ni kan förstå hur mycket Håkan har präglat mig och min personlighet. Hur han finns bland alla mina minnen, bland mina kärlekshistorier och bland alla sömnlösa nätter. Hur han gång på gång plockat upp mig från marken och fått mig på fötter igen.

Jag står fast vid varenda ord och skivan 2 steg från paradise infriade verkligen mina förväntningar. Lyssnade i stort sätt inte på något annat de sista veckorna i oktober. Förutom möjligtvis lite Fleet Foxes - White winter hymnal, Daniel Adams-Ray - Gubben i lådan och Simon Norrsveden - Quentin Tarantino.

Efter x antal års suktande tog jag äntligen slag i saken och köpte mig en MacBook. Har inte ångrat det beslutet en enda sekund. Den är min lilla älskling. Annars tittade jag en hel del på Modern Family, avslutade min vita månad med en rejäl utgång som varade tills morgonvagnarna börjat gå och färgade håret mörkt igen.

16 kommentarer

Sanna

05 Jan 2011, 09:43

Fina bilder :)

Madde

05 Jan 2011, 10:02

tack ska du ha!! :) mår du bättre idag?

Julie

05 Jan 2011, 10:42

hehe den sista bilden är min favorit bara för jag har ju också en macbook :D

caroline

05 Jan 2011, 12:44

Snyggga bilder, snygg blogg :)

Lojs

05 Jan 2011, 13:47

Ååh Fleet Foxes är så bra!

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

05 Jan 2011, 14:04

Åh, vad vacker höstbilden är.

Kalle

05 Jan 2011, 14:22

Håkanalbumet måste vart månadens bästa. Och som vanligt, känns det som, så missade man ju en given konsert!

Fani

05 Jan 2011, 14:31

jaa precis :)

haha jag vet xD men de var faktiskt ba två som hade samma , men många körde på svart :)

långt du kommit nu med din årskrönika. måste börja med min!

gillar höstbilden och din fina halsduk :)

puss!

anna

05 Jan 2011, 14:32

det om håkan minns jag, det var så fint skrivet :)

Anonym

05 Jan 2011, 14:47

förstår att du är nöjd med din macbook, skulle också vilja ha en!

Kalle

05 Jan 2011, 14:56

hehe tack :)



jag undrar när någon av hellström, linnros, adams-ray kommer till kalmar. om nånsin. man skulle bo närmre götet!

marie

05 Jan 2011, 15:24

den där höstbilden är så jäkla härlig.



det var jättekul att åka lite skidor, skönt att vara ute. haha ja visst är det bra att jag är förberedd..

sara

05 Jan 2011, 17:01

älskar dom här inläggen! :)



jaa just ja..menade mer om du var bättre o de var ju skönt o höra iaf! :) man har såna där dagar ibland!



Rosita

05 Jan 2011, 19:39

Tredje bilden med alla de fina färgerna, riktigt fint fångat!

Liuza

05 Jan 2011, 22:33

den tredje bilden är HELT UNDERBAR, hösten är så vacker! har också velat investera i en macbook men aldrig vågat släppa PC :$



sv: man kanske borde slå till :)

Martina

06 Jan 2011, 03:29

skit snygga bilder :P


Kommentera här:
NAMN:
KOM IHÅG MIG?
MAILADRESS:
BLOGG:
 
bloglovin RSS Instagram